Søgning på: Almen Studieforberedelse (AT). Resultater: 17501 til 17520 af 325233
-
A-niveau på sidste år
ForumindlægHej! Jeg har et spørgsmål om, hvorvidt det er muligt at vælge et ekstra mundligt fag til i 3. G uden at man har haft det før. Jeg har nu haft spansk i to år og er den dygtigste på mit hold. Jeg føler ikke at jeg får udfordring nok, da jeg også modtager ekstraundervisning og studerer lidt i min f... -
Ligevægt
ForumindlægOpgaven lyder: ----- Ved en given temperatur betragtes følgende ligevægt. 4Fe(s)+3O2(g)-><- 2 Fe2O3(s) En ligevægtsblanding indeholder 1 mol Fe, 1,0*10^-3 mol O2 og 2 mol FeO3 i en 2L beholder. Beregn ligevægtskonstanten K for denne reaktion. ---- Jeg har lært, at aktiviteten af faste ... -
opgave hjælp
Forumindlægså har jeg tager hul op min ssostarter med hoved afsnittet, skal skrive om lang varige parforhold.vil gerne have hjælp til.grammatikse fejl, gerne undgå dadaismer, gentagelser, ønsker at lære at skrive spændende og varieret, vil gerne formulere mig kniv skarpt, således at alle forstår teksten og ... -
FEDME
ForumindlægHvad mener I derude skal gøres for at forebygge at overvægt bliver en folkesygdom? -
Argumenter ud fra en idealistisk grundholdning mod vigtigheden af atomvåben for verdensfred
ForumindlægHej alle Hvordan ville en idealist argumentere imod, at verden har brug for atomvåben for at bevare verdensfreden? Altså at verden generelt har brug for at lande har atomvåben, for at de "afskrækker" hinanden og dermed ikke gør noget drastisk, fordi de ved, at drastiske angreb kan før... -
Hvor skal jeg læse statskundskab/samfundsfag?
ForumindlægJeg er lige ved at være færdig med 2.g og i løbet af 3.g (og 4.g) skal jeg til at finde mig et universitet at studerer på.MEN hvilket skal jeg vælge? Hvor er det bedst at studerer statskundskab/samfundsfag?Håber at få lidt vejledning her, for dem fra uddannelesescentrene er ikke for kloge. -
Tangent til to cirkler
ForumindlægHey...Jeg har fået stillet en opg. fra eksamensopgaver-bogen (3.042). Jeg har løst den første del af opgaven. Jeg har to cirkler med ligninger og hvad jeg skal bruge, de har ét fællespunkt, hvilket jeg har redegjort for, ved at sige at afstanden mellem cirklernes cetrummer er det samme som summen... -
Upload af opgave!..
ForumindlægJeg kan simpelthen ikke tro det, Her forleden da jeg søgte i forummet faldt jeg over et indlæg hvor at der var en der søgte hjælp(jeah, suprise suprise). Vedkommende havde så linet en masse spørgsmål som han så forventet at få lavet. Der er kom så en barmhjertig samaritaner og hjalp, dog gad han... -
Volumen af omdrejningslegeme
ForumindlægJeg er i gang med at lave et bevis for volumen af omdrejningslegemer, men er rendt på et enkelt problem. Iflg. min lærebog må et omdrejningslegeme ikke skære y-aksen, hvis der roteres om denne, men gerne x-aksen, hvis der roteres om denne. Jeg kan godt se, at det for nogle funktioner giver prob... -
Hjælp til graf
ForumindlægDet er godt nok til et andet fag, men det er et matematisk problem jeg har."Lav en graf, der viser sammenhængen mellem masse og diameter"(Det er en opgave om meteorkratere til astronomi)Hvordan kan jeg vide om det skal være masse i x-aksen og diameter i y-aksen eller omvendt? -
Brændbar/ikke-brændbar
ForumindlægHej Hvad er det, der afgør, om et stof er brændbart eller ej? Her tænker jeg fx om det kan forårsages af funktionsgrupper, elektronegativitetsforskelle, bindingstyper et cetera. Jeg er altså ude efter en meget konkret kemisk forklaring, hvis der altså findes en sådan. -
Bank
ForumindlægHvorfor laver man en bankafstemning? -
Ligning
ForumindlægJeg er gået helt i sort over denne ligning, og ville hører om der var en venlig sjæl der ville hjælpe mig med at få hul på den, jeg synes jeg har prøvet alt, men kan simpelhen ikke komme frem til nogen løsning.x-1/x-4 + x+2/2x-8 = x+1/-3x+12 -
mat opg:)
Forumindlæghey ville lige spørge om hvordan man skal løse denne opgave altså skal jeg tegne den eller regne det ud?spm:Vis at linien L er tangent til cirklen C, givet ved ligningerne nedenfor:C:(x-4)^2+(y-2)^2=4 ogL: 4x+5y+30=0på forhånd tak! -
plan- og rumgeometri
ForumindlægHejsa, er gået i stå i nogle opgaver:De lyder som følgende:Der er opgivet 4 pkt. i et koordinatsystem og så skal man redegøre for at de ligger i det samme plan. -------------------------------------------I et koordinatsystem i rummet er der givet 3 pkt. er skal så bestemmes en ligning for den pla... -
Stamfunktion
ForumindlægHej. Jeg har den her opgave men jeg er ikke sikker på hvordan den skal laves Er der nogle der kan hjælpe? Vis ved håndkraft at F(x) = 2x^5 – 5x^2 + exp(-x) er en stamfunktion til f(x) = 10(x^4 – x) - exp(-x) På forhånd tak :D -
Oversættelse
ForumindlægHej alle i friske studerende :)Jeg sidder med en tyskaflevering i sidste øjeblik, som altid. Jeg ville blive rigtig glad hvis nogle kan hjælpe mig med at oversætte følgende til tsyk;I vores nutidige samfund er der blevet sat utrolig megen fokus på miljøområdet. Vi hører stort set hver dag om hvor... -
SSO - Cuba-krisen
ForumindlægHejsa..\nEr i gang med cuba-krisen. Er kommet til det sidste afsnit hvor jeg skal give en vurdering og diskussion af USA's og Sovjets ansvar for at krisen blev løst på fredelig vis. \nEn hjælpende hånd til hvad jeg kan komme ind på i dette afsnit?\n\nMvh samsamreda -
hjælp til rapport
Forumindlæger ved at skrive en rapport men er stødt på et problem jeg ikke selv kan løse. Jeg har lavet en standardkurve (spektrofotometri) og skal nu fortælle om målepunkterne ligger som forventet...er lidt indviklet, men sidder der en sød sjæl derude, vil jeg meget gerne maile hvad jeg kar skrevet indtil ... -
Spektrofotometri
ForumindlægHej Jeg har i et forsøg, som jeg skal bruge til min SRP, benyttet mig af et spektrofotometer. Når man gør brug af dette, skal man først og fremmest have en referenceopløsning, til at kallibrere spektrofotometeret med. Men hvad er det egentlig en referenceopløsning gør? og hvorfor skal man kallib...
