Søgning på: et dukkehjem 3. akt. Resultater: 17521 til 17540 af 114887
-
Tallinje hjælp
ForumindlægJeg har en tal linje, hvad er det næste tal: 55 50 45 30. -
Analyse af Dallas
ForumindlægJeg skal lave en analyse omkring Dallas og har svært ved at finde budskabet, så ville være rart hvis jeg kunne få lidt hjælp der. Jeg skal også perspektivere over til en anden novelle af Jesper Wung Sung. -
Tegning af graf for parabel
ForumindlægHar problemer med at tegne denne graf. Den skal bare tegnes i Geogebra, men ved ikke, hvordan jeg skal sætte den ind, når x skal være over 0 og ikke over 120. Den siger også bare fejl, når jeg prøver at sætte den ligning der er skrevet, ind i Geogebra. -
Gennemsnit
ForumindlægHej hvis har et akvarie på 4500 M3 og der er 3000 fisk i hvordan kan jeg så regne ud hvor mange fisk der er i gennemsnit pr M3 ? :) :) -
Beregn masse
ForumindlægHej. Jeg har virkelig brug for hjælp til denne. Hvilken formel skal der anvendes, og hvordan finder jeg frem til svaret? Opgaven lyder således: En kobberterning har kantlængden 1,5 cm. Beregn terningens rumfang og masse. Tusind tak på forhånd! -
Opbygning af debat
ForumindlægHej, Jeg skal lave en dabat (Ikke et debatindlæg, men en video, hvor jeg debatere), omhandlende bøn og tro i kristendommen, taget udgangspunkt i et senmoderne samfund som Danmark. Jeg bl.a. skal inddrage nogle korte tekster og kilder vi har læst. Er der nogen der kan forklare mig, hvordan jeg sk... -
kemi opgave
ForumindlægHej nogen der kan forklar hvorfor det bliver 0,5 - (1,5-3x) forstår godt at der sker en fortudning for scn og fe(h20) -
omregn g til ml
Forumindlæghey :) hvordan omregner jeg gram til ml af et stof? skal bruge det af: 46 g benzophenon og 40 g brom -
Kold krig
Forumindlægnogen der ved hvilke årsager var der til østblokkens sammenbrud? -
Parameterfremstilling
ForumindlægEn linje har parameterfremstilling Angiv en normalvektor for linjen, et punkt på linjen og bestem endelig en ligning for linjen. Normalvektor: Men ved ikke rigtig hvordan jeg får oversat parameterfremstillingen til et punkt og dermed en ligning . En der ved hvordan? - Tak på forh... -
optimeringsopgave
Forumindlæghjælp med vedhæftede opgave -
Aluminium i konc. salpetersyre
ForumindlægHvordan skal jeg opskrive et reaktionsskema på ionform, hvis jeg putter et stykke aluminium i konc. salpetersyre, der bl.a. danner nitrogendioxid? Af opgaveteksten får jeg, at Al (s) + HNO3 (aq) → NO2 (aq), men hvad skal jeg mere indsætte? Hvordan griber man det an? Jeg ved, at Al ha... -
Hjælp! En kugle i en æske :s
ForumindlægHejsa :) Hvordan finder man ud af disse opgaver? Kan ikke helt finde ud af det, og skal bare have hjælp til hvordan man gør :) Her kommer opgaverne: En kugle kan lige akkurat ligge i en æske. Kuglens radius er 8 cm. 1. Hvor meget er rumfanger af kuglen og af æsken? 2. Hvor mange procent udgør kug... -
Differentiering
ForumindlægHej jeg sidder og øver mig på terminsprøven i morgen, og har fundet den opgave En funktion f er givet ved f8x)=x^3+4x^2-2x-1 bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P(2, f(2)) Jeg bruger tangentligningen: f39;(x_0)*(x-x_0)+f(x_0) Jeg har bestemt f(2) Men nu skal ... -
brøk med tekst
ForumindlægKurt skal ud og løbe 120 km. Han løber turen over flere dage. Dag 1 løber han 1/3 Dag 2 løber han 1/4, af det der er tilbage af turen. Dag 3 løber han 1/2 af turen. , af det er tilbage af turen. a) Hvor langt skal han løbe den 4. dag for, at nå op på de 120 km? Dag 1 Skal man sige 2/3*3/4=1... -
Tretrinsreglen
ForumindlægHej. Jeg står med en opgave, som hedder qx^3-2. Jeg har ikke prøvet at lave en opgave med en konstant også. Hvad skal jeg gøre med den? Skal dele den op i trin. Håber virkelig I kan hjælpe :) -
Hjælp!
ForumindlægHeej har lige en opgave som jeg ikke kan finde ud af, håber nogen kan hjælpe.. Opgaven: En ret linje l går gennem punkterne P(1,-6) og Q(-2,3) Bestem en ligning for l, og bestem koordinatsættet til hvert af linjens skæringspunkter med akserne. Håber nogen kan hjælpe! :)) -
Ligning for tangenten ud fra oplysninger om f
ForumindlægHej. Er der en der kan hjælpe med den her opgave? -
Bestem integralet
ForumindlægHej, er der nogle der kan vise hvordan man bestemmer det her intergrale i hånden? Altså uden bare at regne det ud i ens CAS-værktøj. Integralet er vedhæftet :) -
Sort studenterhue
ForumindlægHejsa... Ville lige høre, hvornår man får sort studenterhue? Ved godt, at alle kan bestille den osv. men der er jo tradition for noget med 3 fag på højt niveau? Vil i denne sammenhæng høre, om man (efter traditionen) plejer at være ligeglad med, hvilke A-niveau fag det er? Har selv 3 valgfrie fa...
