Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 17521 til 17540 af 24088
-
Nogle som har haft fjernundervisning?
ForumindlægHej folkens.. Er her nogle som har haft fjernundervisning/flexfag før, i så fald hvilke fag og niveauer? -
LA vælgere
ForumindlægHej, Jeg er ved at lave en opgave om Liberal Alliance, hvor jeg skal skrive hvilke typer som kan finde på at stemme på dem. Jeg har ledt lidt på nettet men jeg har ikke fundet niget information om det. På forhånd tak -
Emneforslag til SRP?
ForumindlægHej alle sammen. Kan nogen her hjælpe mig med et emneforslag i His (A) og Matematik (A). Jeg er tænkt lidt på Græsk Matematik, men jeg ved ikke hvordan historien vil indgå her? Og om det er et okay emne, hvor man nemt kan finde stof til det. -
hvor meget skal man kunne af videnskabsteori?
ForumindlægHej! I AT skal man jo også bruge videnskabsteori, men jeg er i tvivl om hvor meget af faget man forventes at have kendskab til. Er det kun de teorier og metoder man bruger eller skal man også være bekendt med teorier og metoder som ville være åbenlyse at bruge, men som man ikke har haft om, m... -
Metode i biologi? AT - fedme
ForumindlægJeg skal op i AT midt i næste uge. Jeg skriver om fedme i engelsk A og biologi B og overemnet er "Kampen for det gode liv". I biologi har jeg blot redegjort for fedme ud fra bøger, artikler osv. Er kommet ind på fx BMI, fedtprocent, genetik, følgesygdomme osv. Har altså ikke udført ... -
Alfa-helix og beta-sheets
ForumindlægEr der nogen aminosyrer, der er mere tilbøjelige til at indgå i alfa-helix eller beta-sheet strukturer i proteiner? Jeg forestiller mig lidt, at aminosyrerne på en måde skal være fleksible for at indgå i en alfa-helix eller i beta-turns, men jeg ved ikke, om det er rigtig. Eller i så fald, hvilke... -
HJÆLP! HASTER! :(
ForumindlægDavsen. Er der nogen der ville være sød at fortælle mig hvornår man bruger de akkusative kendeord og hvornår man bruger de dative kendeord i en sætning, når man oversætter? Jeg skal til tysk skriftlig termins prøve for første gang i morgen. Er der også nogen der kan fortælle mig hvad man normalt ... -
Brudt akkord?
ForumindlægHej Jeg skal aflæse en brudt akkord. De tidligere takter har været i : D A D D I næste takt er der et : e, a, g, a - hvilken akkord er dette? -
hjælp
ForumindlægNa2CO3 + K3PO4 der er let- og tungtopløselige. -
Dansk stil
ForumindlægEr der nogle faglige dansk lærer som kunne være interesseret i at rette min stil. Jeg går på HHX, og jeg er er meget forunderet over at jeg har fået en karakter på 00 for denne opgave. Min lære kan ikke forklare mig konkret hvad min fejl er derfor søger jeg hjælp? :) -
HJÆLP, ordstilling.
ForumindlægEr lidt usikker på noget, som jeg håber i kan hjælpe mig med. Hvis jeg skal oversætte "Jeg beundrede hende meget" til spansk, hedder det så "La admiraba mucho"? Og hvis jeg skal oversætte "Jeg har slået hende ihjel" til spansk, hedder det så "La he matado"?... -
Fosterdiagnostik??
ForumindlægHej derude :) Jeg sidder og laver AT i fagene biologi/ religion, og har om fosterdiagnostik og etik. I biologidelen skal jeg redegøre for fosterdiagnostik, former for fosterdiagnostik, hvad det kan og dets metoder. Her er mit problem: Jeg skal finde hvilke former for fosterdiagnostik der findes... -
Forklaring på dette
ForumindlægGodaften Hvad betyder Anomi og hvordan skal man kunne forstå det ? mvh. rixer -
samf opgave
ForumindlægHej med jer.. Vi har fået følgende opgave stillet af vores lærer "Diskuter, hvad der kan forklare vælgeradfærden i det senmoderne samfund. Besvarelsen skal tage udgangspunkt i vedhæftede bilag. Husk der er tale om en synsvinkeldiskussion. " Som nævnt i opgavebeskrivelsen har vi fået... -
Psykologi eller filosofi?
ForumindlægJeg vil til sommer søge ind på en af disse uddannelser; filosofi eller psykologi. Længe har jeg overvejet og spekuleret i fordele og ulemper ved hvert studie, og jeg er kun blevet mere forvirret. Egentligt er det mest den filosofiske del ved psykologien, som interesserer mig. Her tænkes på de st... -
Desperat brug for hjælp! Konkurrenceevne
ForumindlægHej Jeg er igang med at skrive en opgave om Danmarks konkurrenceevne i forhold til andre lande Herunder skal jeg beskrive hvordan produktivitetsudviklingen ser ud i Danmark i forhold til andre lande. Men nu hvor der er så mange forskellige måder/metoder at beskrve produktiviteten på, er jeg i tvi... -
Engelsk C: mundtlig eksamen
ForumindlægJeg skal til engelsk eksamen på mandag. Jeg ved godt, at jeg kommer op i en ukendt tekst, men er lidt i tvivl om hvordan jeg skal gribe teksten an, da vores lære ikke rigtig har fortalt hvordan vi skal gøre til eksamen. Er der nogen, som har været til eksamen på niv. c, der kan fortælle hvordan ... -
Indekstal
ForumindlægHejsa! Hvad er indekstal helt præcist? Min lærer siger, at når man vil bruge et indekstal i sin besvarelse, så er det ikke eksempelvis; 8,9 % men 8,9 procentpoint (ja, hvad?) Hvad er indekstal helt præcist? Og hvordan udregner man det? (vil bare være sikker på, at jeg ved, hvordan man gør.)... -
Pengepolitik og EU
ForumindlægJeg har et spørgsmål vedrørende pengepoltik og EU Jeg har styr på at lande der er med i euro-samarbejdet ikke har mulighed for at føre deres egen pengepolitik fordi dette kræver en selvstændig valuta. Som jeg har forstået det skyldes det at alle vil investere deres penge i det land med højeste re... -
SRP om Ludomani
ForumindlægJeg skal i fagene samfundsfag og matematik skrive om Ludomani i SRP. Den samfundsfaglige del skal primært lægge fokus på det sociologiske. Men jeg er ikke sikker på, hvad den matematisk del skal indeholde. De fleste andre, som har haft dette emne, har benyttet sandsynlighedsregning. Af denne gr...
