Søgning på: hitlers tale. Resultater: 17561 til 17580 af 59860
-
Disposition til mundtl. jura eksamen?
ForumindlægHej folkens :-) Jeg skal til den mundtl. eksamen i jura på Socialrådgiveruddannelsen. Hvordan kan man lave en god dispostion når det er jura? Jeg vil gerne tale om de social-forvaltningsretslige og hvilke behandlingsmuligheder der kunne være vedr. en case. Pft. Michael -
matematik opgave i funktioner??
Forumindlægjeg har nogen problemer med en opgave i matematik der lyder: for ethvert tal a er en potensfunktion f givet ved : f(x) = x^a , x>0 bestem a, når det oplyses, at f(2x) = 5 *f(x) -
Eksponentialfunktioner
ForumindlægHej alle ^^ Endnu en ting ved eksponentialfunktioner der er forvirrende: Hvis man kender begyndelsesværdien, lad os sige at den er 1,79, og vækstraten 3,5%, hvordan finder man så f(3), f(7) eller et hvilket somhelst andet tal? På forhånd tak -
brydningsforholdet
Forumindlæghej Jeg sidder lige med en opgave hvor jeg er lidt i tvivl over nogetdenne opgave er om brydningsforholdetn(n-1)=sin i(g)=sin 40grader =0,64n(n)= n(1-n) = 1/n(n-1)=1/0,64=1,56det jeg er i tvivl over hvorfor dividere man med 1 og ikke et andet tal? -
A speech about The American Dream help me
Forumindlæghej jeg skal skrive e tale om the american drem men ved ikk hvordan jeg ska begynde..... starte med at sige hvad ..... håber nogen kan hjælpe mig med en start sætning på engelsk hilsen -
HJÆLP til forståelse
ForumindlægHej alle (: Jeg har lige læst teksten, eating sugur, og forstår virkelig ikke hvordan overskriften kommer ind i selve teksten? ikke udover det faren sidder og taler om en gang imellem, men for mig giver det ikke mening! Nogen som har læst teksten og kan forklare det?? Mig -
Andengradsligninger
ForumindlægI en opgave står der: 1) for hvilke tal c, har -2x2 - 24x + c = 0 ingen løsninger? 2) Bestem b, så 4x2 + bx + 9 = har netop én løsning. Bestem løsning Hvordan regner man den ud? -
Hvordan løser jeg denne her?
ForumindlægFremstil en tabel over y = x^2 med ca. 6 værdier af x fra intervallet fra 1 til 3. Tegn derefter grafen og udfør lineær regression på tallene. Hvordan kan man se at sammenhængen ikke er lineær på trods af den forholdsvis pæne r^2-værdi? -
Trekant x, x+1, x+2
ForumindlægHejsa :) Jeg har ingen anelse om hvordan man kan løse denne opgave uden at prøve sig frem (gætte). Retvinklet trekant med siderne: x, x+1, x+2. "Hvilke tal kan være sidernes længder?" Tak :-) -
Ethos, logos og pathos
ForumindlægJeg ved at den græske argumentationsform/taleform kan opskrives såledesEthos=PrologLogos=Argumentation, redegørelsePathos=Epilog, appelerer til følelserMen hvor ses det i Sokrates forsvarstale?Og er det noget overordnet for hele talen og dens opbygning, eller gælder det for hvert konkret eksempel? -
Nemt potens spørgsmål *HASTER*
ForumindlægJeg har en opgave der lyder:Tallet (6*10^-2 * 2^3 * 5^3)/(3*10^-4) kan skrives på formen b*10^a, hvor b er et element i [1;10[Hvordan gør jeg dette? :/ -
Kinesisk privatlærer/lektiehjælp
ForumindlægJeg udbyder kinesisk lektiehjælp og mundtlig øvelse. Jeg kommer fra Kina og arbejder til dagligt med kinesisk og både taler og læser sproget flydende. Hvis du har interesse, så kontakt mig via min profil eller skriv en kommentar. -
deformationshærdning af et metal
Forumindlæghej jeg er i gang med min srp og skal skrive hvordan krystalsturkturen ændre sig ved formgivning for hvad jeg har været istand til at finde uf af er det en plastisk deformations der er tale om dog vil jeg gerne høre om jeg har fadt i regtige eller om jeg er helt ude og flyve og tak... -
Argumenter for den kontinentale velfærdsmode HJÆLP!
ForumindlægHej alle, Jeg kunne virkelig godt bruge noget hjælp her. Jeg skal holde en slags tale, hvor der indholder nogle argumenter om den kontinentale model, for jeg skal agumenter for hvorfor vi netop skal have den model. Er der nogle der kan jælpe mig med nogle argumenter, jeg ber jeg hjælp mig... -
NOTER:::!)
Forumindlæghey skal op til old og søger derfor noter er der nogen der har noter kan i sende det til til min mail......jeg taler om noter til tekster som bl.a Odyseen(sang1,9,11), illiaden(sang 1), sokrates forsvarstale osv...På forånd mange gange tak...gorilla -
Argumenter for den kontinentale model
ForumindlægHej alle, Jeg kunne virkelig godt bruge noget hjælp her. Jeg skal holde en slags tale, hvor der indholder nogle argumenter om den kontinentale model, for jeg skal agumenter for hvorfor vi netop skal have den model. Er der nogle der kan jælpe mig med nogle argumenter, jeg ber jeg hjælp mig... -
Hjææælp, oldeksamen imorgen!!
ForumindlægJeg skal til old-eksamen imorgen, og mangler virkelig nogle gode perspektiverende noter til Odysseens 5. sang + polykrates ring(Herodot). og nok også noget til Agatons tale(Platon: Symposion) Pleeeeaase hjælp mig, er evig taknemmelig!! -
Eksamen om??
Forumindlægjeg ville bare lige høre om der er nogle der ved, om jeg kan tage en om eksamen. har lige været oppe i kemi (2g) fik et 6 tal, hvilket ikke er så godt. Kan jeg tage en om eksamen i 3g?? -
1/2 karakter
ForumindlægHej venner!Jeg skulle bare høre om at:Fagene Musik, Idræt og Billedkunst tæller som 1/2 karakter .. betyder det så at man skal addere de tre tal og dividere med 1,5 ??eller det er bare mig der er helt galt på den?? :Stak på forhåndmvh Buzz -
Spansk eksamen
ForumindlægHej allesammen... - og tillykke til de 3.g'er der nu er færdige.Jeg har lige et spørgsmål, som jeg ik ved om i kan svare på, angående spansk eksamen..Hvor meget skal der sådan ca. til for at score en god karakter. Hvor meget skal der f.eks. til et 10 tal??På forhånd tak...
