Søgning på: international økonomi a eksamen 2014. Resultater: 17581 til 17600 af 170365
-
Kvalitative og kvantitavtine hypoteser ?!
ForumindlægHeej... Sidder med en opgave hvor disse to former for hypoteser skal indgå... Kan huske at jeg hørt om dem før, men problemet er at jeg ikk kan huske forskellen på den...?! Er der ikk nogen der kan hjælpe mig lidt på vej med det - så jeg kan komme videre... På forhånd tak :) -
Bogen supernova
Forumindlæghej jeg vil gerne spørger om noget. jeg vil felst have at i svar mig hurtigst muligst. bogen Supernova, hvad handler den om? og jeg skal give den en ny overskrift. altså til bogen. -
AT Samfundfag og Dansk
ForumindlægHej jeg skal snart vælge AT. Jeg har overvejet og skrive om madspild og hvad det gør ved naturen. jeg vil gerne have samfundfag og dansk med. mit over emne er mennesket forhold til naturen. er der nogen der har en ide om hvilke metoder jeg kan bruge. -
Projektopgave grundloven
ForumindlægHej VI er to piger som går i 8. klasse. Vi har projekt uge, hvor vi har valgt emnet grundloven. Vi vil spørge, om i har nogle ideer til et produkt som er relevant til emnet:-) -
Hvornår træder det i kraft?
ForumindlægHej! Jeg har læst det her: http://universitetsavisen.dk/uddannelse/slut-med-krav-pa-komme-pa-kandidaten Er der nogle, der ved, hvonår det træder i kraft? -
Hvilken lommeregner!?
ForumindlægHej, har selv en ti 82, og da den mangler nogen ting som(solve, bionom cdf pdf osv.), køber jeg nok en ny en.(har overtalt min mor til at betale)Men hvilken en skal jeg købe?Er lige startet på 3. år(gammel reform), hvor jeg har mat a(lånte ti 84 + til b eksamen).Jeg er faktisk i okay stor dillem... -
Forsikringsmatematik arbejdsbyrde mm.?
ForumindlægHej Studieportal. Jeg søgte ind på forsikringsmatematik, men jeg har lige nogle spørgsmål. For det første, så står der fx på KU's hjemmeside, at der er 20 timers undervisning om ugen og ca. 13 timers forberedelse pr. kursus. Da man har to kurser ad gangen, så giver det jo 20 timers undervisni... -
FSA AFGANGSPRØVE
ForumindlægEr der nogle der ved hvordan ved man hvilken fsa afgangsprøve man skal op i? -
Krav Til At Blive Psykolog???????
ForumindlægJeg skal til at vælge en studieretning på gymnasiet. jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal vælge men jeg har tænkt på denne sammensætning: Matematik A + Kemi A + Fysik B. + Psykologi C (valgfag da skolen ikke kan tilbyde andet) + Tysk B + Musik C Hvilke fag skal man have på hvilket niveau for at... -
Anarki
ForumindlægLige et til spg :) Defination på Anarki? -
Bestem f'(3)
ForumindlægHalløj! Nogen som kan hjælpe med denne opgave? Jeg løser opgaven i TI-Nspire, så vil meget gerne have vist hvordan regner det ud i TI:). På forhånd tak! -
En landmand presser halm i rundballer med en diameter på 1,8 m og en højde på 1,5 m. Halmen har en massefylde på ca. 0,12 t/m3. a) Hvor mange m3 halm er der ...
Forumindlægkan i hjælpe mig med den -
Beregn pH
ForumindlægHej, En som kan hjælpe mig? sider pænt fast a) Beregn pH af en vandig 0,5 M HCI-opløsning. Er denne opløsning sur eller basisk? b) på samme måde som pH kan man definere pOH, pOH=log(OH-) og derfor er pH+pOH =14,0. Hvad er pOH i opløsning? -
Mikroøkonomi - boganbefaling
ForumindlægHey, er der nogen der kan anbefale en GOD bog om mikro-økonomi. Jeg har "Microeconomics" (på tysk) af Pindyck og Rubinfeld, og vil gerne finde en tilsvarende god - og meget gerne på dansk. Blandt andet hvor elasticitet bliver grundigt gennemgået. Har kigget i "Mikroøkonomi - vi... -
Statskundskab AU eller KU
ForumindlægHej Til august skal jeg igang med at studere statskundskab. Mens jeg er helt sikker på, at jeg vil tage min kandidat i kbh er jeg ekstremt meget i tvivl om, hvor jeg skal tage bacheloren, og jeg skal have valgt senest på fredag. Jeg er klar over, at der er små forskelle i fagsammensætn... -
IØ Mundtligt
ForumindlægSkal op i mundtlig IØ og har ikke helt styr på hvordan det foregår. Hvilke emner indeholder eksamen ? Skal jeg læse alle kapitlerne, eller kun de relevante. -
En symmetrisk terning kastes en gang. Find sandsynlighederne for hver af følgende hæn delser: A. man får et ulige øjental B. man får ikke en 6'er C. man...
ForumindlægEn symmetrisk terning kastes en gang. Find sandsynlighederne for hver af følgende hæn delser: man fa°r et ulige øjental man fa°r ikke en 6'er man fa°r hverken 3 eller 4 øjne. har brug for hjælp til denne opgave:) med forklaring på tekst -
EU-valget
ForumindlægHmm er de forskellige debatører herinde tilfreds med valget?Personligt er jeg ganske tilfreds eftersom Anders Samuelsen blev valgt idn for liste B (Radikale).Lige nu ser Anders Fogh skuffet ud, hvilket vist også er forståeligt. -
øko kredsløb: DK og USA
ForumindlægEr der nogen der kan sige noget kort om hvordan USAs økonomi påvirker Danmarks konjunkurer udsving? Jeg kigger på det økonomiske kredsløb og går ud fra, at det handler om eksport og import men der må være mere.... noget med outsourcing måske? Tak :) -
Opret en formel til at beregne hvor mange personbiler der er i Danmark x år efter 2013
Forumindlæg2237000 millioner biler i dk i 2013 Der forventes at de vil vokse med 0,035 millioner hvert år. Jeg skal så opstille en formel der viser hvor mange biler der ville være i dk x år efter 2013 Jeg har prøvet med formlen: 2237000*(1+0,035x) Hvis men fx. bare prøver med 2 får jeg 2.237e6 hvilket j...
