Søgning på: SSO - Større skriftlig opgave. Resultater: 17621 til 17640 af 156873
-
Størst mulige rumfang
ForumindlægSidder med en irriterende lille opgave. Vi får at vide at et A4-ark har størrelsen 29,5cm * 21 cm. ved at bøje et stykke 'x' op i alle 4 sider på et A4-ark dannes en kasse. V(x) er rumfanget af kassen som funktion af x. Er nået til et spørgsmål hvor jeg skal finde en forskrift for v(x), e... -
Synopsis??
ForumindlægJeg er i gang med en større synopsis - den obligatoriske i 3g. Jeg skriver i fagene biologi og samfundsfag - og mit emne er fedme. Jeg har bare det problem at jeg ikke helt ved, hvilket "område" jeg skal bevæge mig ind på i samfundsfag. Så nogen der har nogen ideer? På forhånd tak. ... -
En lille logaritme funktion (simpelt :)
ForumindlægOkay, har fået følgende opgave:"Styrken af et jordskælv kan angives ved det såkaldte Richtertal. Et jordskælv frigiver energi, og for et jordskælv af normal dybe gælder:Log(Energi) = 2,4 * M - 1,2Hvor M er richtertallet.I Chile var der i maj 1960 en række jordskælv. Det først af disse havde ... -
eksamen i morgen
Forumindlæghej er der nogle der skal op i fysik A imorgen? skriftlig selvf? hvis i har nogle gode guldkorn (notater eller lign) er i meget velkomne til at smide dem ind her :P hvilke opgaver tror i der vil være? forhåbentlig ikke mange laseropgaver :( -
Forkort en brøk
Forumindlæg(x^2 + 2x) / (4x + 8) Det er en opgave uden hjælpemidler, løsningen er x/4 men jeg aner ikke hvordan man skal komme frem til det. På forhånd tak. -
bedøm karekter eksam
Forumindlæghej er der nogen der vil bedømme min engelsk skriftlig eksam er det en -3 elller 0 -
Variable og sammenhænge
ForumindlægSidder med den her matematik aflevering og jeg forstår den simpelthen ikke. -
Boksplot
ForumindlægNoget hjælp please... Giv en forklaring på, hvorfor kassen i mændenes boksplot er placeret længere mod højre på tallinjen end kassen i kvindernes boksplot. Boksplottene er vedlagt. -
Partikelfysik
ForumindlægJeg har en opgave i partikelfysik, hvor jeg kender det rigtige svar. Jeg har løst opgaven, og fået det rigtige svar, men der er noget argumentation, som jeg ikke helt har fået på plads. Opgaven lyder: Man har siden 1978 fremstillet par af D0 og dens antipartikel ved at lade elektroner og positro... -
HJÆLP :(
Forumindlæger midt i SSO og skal bevise at cosc=(1/tanA)/(1/tanB) Håber VIRKELIG der er nogle der kan hjælpe - for er helt på herrens mark... hjælp ! -
pythagoras' sætning
ForumindlægJeg skal finde ukendte sider og vinkler i en trekant. Kan jeg bruge pythagoras' sætning når hypotenusen er større end en katete? Jeg for nemlig oplyst, at b = 8 og c = 6, formlen skal jeg bruge til at finde sidelænden a. På forhånd tak. -
Terminsprøver 9.klasse 2017
ForumindlægHej mit navn er Jens. Her den 15 Januar 2017 starter mine terminsprøver(9.klasse). Mit spørgsmål er om hvilke obligatoriske fag, SKAL jeg op i? Og hvilke fag KAN jeg komme op i. Tak forhånd. -
Rettelse af tysk stil :)
ForumindlægHej! Jeg har lige været op i skriftlig tysk og vil meget gerne få rettet min stil. For jeg kan slet ikke bedømme stilen....på forhånd tak!! :)Zwischen den Welten1. Übersetze den dänischen Text ins Deutsche.Der Erzähler in dem folgenden Text ist einen jungen Mann, der in dem östlichen Teil aus Ber... -
Elektrisk kraft på en elektron i et oscilloskop
ForumindlægHej, Jeg har en opgave, hvor der er et oscilloskop. Dette har en elektrisk feltstyrke mellem to afbøjningsplader på 20000 N/C. Hvordan beregner jeg den elektriske kraft på en elektron mellem pladerne og derefter størrelsen af accelerationen af elektronen? -
Mellemstort kraftværk og kernekraftværk leverer elektrisk energi, Vejen til Fysik B2, Opgave 111, Side 123, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægOpgave 111 Jeg kan se at denne opgave er blevet stillet i 2012 og 2014 og er mathon har svaret på spørgsmålene. Baggrunden for at jeg stiller spørgsmål til samme opgave er, at svarene til spørgsmål a), b), og c) er næsten ens med facitlisten, mens svarene d), e) er der ikke noget svar og f) er ... -
Ligning med 3 ubekendte?
ForumindlægHej....Jeg har fået opgivet at f(x) = a/(1+b*e^(-c*x))og til det skal jeg finde konstanterne a,b,c. Man kan selvfølgelig gøre det på lommeregneren, men hvordan finder jeg lige konstanterne rent matematisk ?Det er en logistisk vækst, og har selvfølgelig en masse tal at gøre godt med, men der er re... -
Engeelsk!!
ForumindlægHej. - Jeg skal op i skriftlig engelsk. Er der nogle unikke metoder til at forberede sig en del på! -
50-øre og syn og afstand
ForumindlægHej alle, jeg har fået en meget mærkelig opgave, jeg skal svare på, om jeg ved ikke, hvordan man beregner størrelsen af noget, der er på afstand. Hvor stor ser en 50øre ud med 4,43 km afstand? Hjææææælp -
Lektiehjælp tilbydes
ForumindlægHej Jeg er ved at afslutte min bachelor i medicin og vil derfor gerne tilbyde privatundervisning til elever, der er interesserede. Niveuaet er lige fra folkeskole til gymnasiet og evt. lidt på universitet. Det er bl.a. fagene: - Matematik - Fysik - Kemi - Biologi -... -
Lineær sammenhænge. HASTER
ForumindlægHej, jeg har en skriftlig aflevering for til imorgen.. Her er opgaven: I staten Yorickistan kan forbrugerne afregne deres elektricitetsforbrug efter to forskellige modeller. I model 1 betaler man et grundgebyr på 350 kr og 2.83 kr per kWh( kilowatttime). I model 2 betaler man et grundgebyr p...
