Søgning på: kemi a eksamenssæt 2015. Resultater: 17621 til 17640 af 152921
  • Egenvektor til..

    Forumindlæg
    Hvordan er det nu man finder egenvektorerne for matricen A: A= ([2,3],[-1,-2]) Jeg har fundet egenværdierne til: +1, -1 men jeg ved så ikke hvordan man beregner egenvektorerne for A.
  • Forkorte brøk

    Forumindlæg
    Hej! Hvordan forkorter jeg denne brøk mest muligt?; Har fået det til a^2 *b +2ab + b / a+1 ab + 2ab +b / a+1
  • Reaktionshastighed

    Forumindlæg
    EDIT: nyt spørgsmål det gamle er dog stadig ralevant. Hej derude sidder og har store problemer med en kemi opgave og det ville være rigtig rart hvis der var nogle der kunne komme med lidt input til følgende opgaver!:) I laboratoriet følges en kemisk reaktion ved hjælp af et spektrofotometer. Reak...
  • Overvågning - matematik - evt. andre forslag.

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har indtil nu besluttet at jeg vil skrive i dansk, hvor jeg har fundet bogen "Se dagens lys", der handler om et fremtidssamfund, der vha. computerteknologi overvåger og kontrollere alle individer. Spørgsmålet er så, hvad det andet fag skal være. Kravet er, at det skal kunne be...
  • Hjælp til to opgaver (funktion og andengradsligning)

    Forumindlæg
    Hej allesammen.. Jeg er igang med at lave en prøve uden hjælpemidler, og kan ikke rigtigt finde ud af to af opgaverne, derfor ville jeg lige høre, om der er nogen der ude, som kan hjælpe mig?? 1) en funktion er givet ved f(x)= 4*a^x, hvor a er et positivt tal. Grafen for denne funktion går g...
  • Omskrivning af formel?

    Forumindlæg
    Hvis nu jeg har en formel der hedder: x = (a x b ) : 100 og jeg har x og a, men skal finde b ? Hvordan er det så jeg får vendt den ? Det er vist længe siden, jeg har haft helt almindelig mat .. :)
  • Lineær funktion

    Forumindlæg
    Jeg skal finde tallene a og b og så skal jeg opskrive ligningen for sammenhængen på formen y=ax+b men jeg har fået a til 0 og b til 4 vil lignngen så hedde y=0x+4
  • Hjælp

    Forumindlæg
    Vis, at a/(b+(c/d)) = ad / c+ bd og at (1/a+1/b)/(1/c+1/d) = cd(a+b) / ab(c+d) Nogen som kan forklare/hjælp mig med denne opgave ? På forhånd tak.
  • svært:/ funktion .. ?

    Forumindlæg
    En funktion f har en forskrift af typen f8x)=b*a^x. Grafen for f indeholder punkterne P(0,8) og Q(3,27) bestem a og b nogen som kan forklare det? jeg forstår det virkelig ikke?:/
  • Fysik?

    Forumindlæg
    Hvilke emner er det, man kan ske at komme op i til folkeskolens afgangsprøve i niende i fysik/kemi?
  • pKs

    Forumindlæg
    Hej .. Jeg har glemt min kemi bog på skolen, og skal bruge pKs værdien for NH3 Synes ikke jeg kan finde den på nettet. Er der nogen som kan slå det op for mig?
  • Lektiehjælp

    Forumindlæg
    Er der nogen der ved hvor man kan få gratis lektiehjælp i kemi. Eneste betingelse er at det ligger i København.mvh MahmoudTak...
  • ...???...

    Forumindlæg
    HejsaEr der nogle af jer derude, som har nogle gode noter til kemi på mellemniveau...???... På forhånd takHilsen Line
  • Notater

    Forumindlæg
    Hejsa Er der nogle af jer derude, som har nogle gode eksamens noter til kemi på mellemniveau???... På forhånd tak Hilsen Christina
  • NO's oxidationstal

    Forumindlæg
    Hej kemi-genierSidder lige og afstemmer en redoxreaktion og kan ikke beregne NO's OT. Er det bare 0?Hilsen Mette
  • Demonstrationsforsøg

    Forumindlæg
    Hej allesammen!Nogen der har et forslag til et sjovt demonstrationsforsøg i kemi? Det med natrium i vand er udelukket; ikke flere "børn" på første række med huller i tøjet :)
  • 0,1,2 orden?

    Forumindlæg
    Hej. Hvorfor er det man skal finde 0, 1 eller ordens reaktion i kemi? er det for at finde ud af hvilken formel man skal bruge for at finde hastigheden? Hislen Line.
  • Testosteron og androstendion

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder og er i gang med min SRP i kemi og idræt. Jeg skal fortælle hvordan testosteron dannes ud fra androstendion. Nogle der kan hjælpe? :)
  • Isolering af carbondioxid ved vådskrubber

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder og koger lidt over spørgsmål 5e) fra et (STX) kemi-sæt fra 2012... Er der en eller anden, der kan hjælpe?
  • kalorimeterligningen

    Forumindlæg
    HejJeg går i 3.g og jeg skal formulere kalorimeterligningen i en rapport til kemi-mellemniveau. Er der nogen der kan hjælpe, har ikke min 1.g fysikbog?