Søgning på: engelsk terminsprøve. Resultater: 17681 til 17700 af 25465
-
HJÆLP
Forumindlægf(x)=exp(x) og g(x)=1/x afgrænser sammen med linjerne x=1 og x=2 område i 1. kvadrant. Beregn ved HÅNDKRÆFT arealet af det område.. men hvad er stamfunktionen til exp(x) og 1/x? -
abstract
ForumindlægHej, JEg er ved at skrive et abstract, men det går bare ikke så godt. Nogen der kan hjælpe mig med at oversætte disse sætninger? I denne opgave bliver der taget udgangspunkt i problemstillingen: kemisk ligevægt og polynomiumsrødder. Ligevægtskonstanten blev fundet udfra et system med kendte st... -
velfærdsmodeller
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal til at skrive lidt om de fire velfærdsmodeller Universel model den selektive model den residuale model subsidiaritetsmodellen Jeg sidder her med en bog da beskriver kort om hvad de forskellige modeller indholder, men selvom jeg har læset dem flere gang ka jeg ik sæ... -
Comma or Not
ForumindlægHej ville være super hvis der er en der ved om der skal være komma (,) eller ej i følgende sætning: But because there are so many cars it is been much more difficult to use the English roads. På forhånd TAK -
Eksamensopgave Radioaktivitet
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal igang med at lave en eksamensopgave om radioaktivitet, men vil gerne lige høre fra jer, hvad der er vigtigt at få med? jeg har self skrevet de grundlæggende ting om Alfa-, beta-, og gammastråling. Hvad er ellers vigtigt at få med? -
Lektiehjælp søges
ForumindlægHejsa Jeg kunne godt bruge en der ville hjælpe mig en gang om ugen ca. med tysk lektier. - det handler typisk om læsning/udtagelse, oversætelser af sætninger o.lign. Jeg bor i Randers men er vilige til at kører efter det. - håber der er en der har en time eller to i overskud om ugen =) -
Goebbels demokratiopfattelse
ForumindlægIn general siger man at facister er demokrati-'fjendske', men jeg har fundet en række citater af Joseph Goebbels, som ikke stemmer fuldstændig overens med dette. Er der evt. nogen, der kender noget til nazisternes demokratiopfattelse? -
Hjælp hurtigt tak
ForumindlægHar prøvet hele dagen igår og idag efter jeg kom hjem fra skole, men forstår stadig ikke den opgave her. Om en funktion f(x)=x^3-4x bestem monotoniforholdende for f(x) mange tak for dem der gider at hjælpe -
fejl i sætning?
ForumindlægNogle der kan finde fejl i sætningen: The boy tells that his father has missed the train? -
hvad betyder dette??? "De ældste børns lod"
Forumindlæg"De ældste børns lod" havde den eneste ordentlige lærerpå kostskolen sagt. Mit bud er at uanset hvad der sker eller er i vejen så må man ikke sige de ældre imod. Eller man skal høre efter de ældste, og Torsten hadede ham for de ord. For hvis det var rigtigt, hvordan kunne man så forand... -
karakter
ForumindlægEr det rigtigt at musik, billedkunst og idræt tæller halvt? -
Dansk som valgfag?
ForumindlægHvorfor skal man have dansk i 3 år? Jeg mener, at det er forkert at man skal have om diverse digtere, når man ikke høre om vigtige fysikere, matematikere eller samfundsforskere. Jeg føler, at faget Dansk bliver ødelagt i 3g, fordi det går over i en overdreven nationalisme. Vi hører aldrig om tysk... -
brug for hjælp :)
ForumindlægHejsa jeg er igang med nedenstående opgave. Jeg har gjort brug af TI-Nspire. I opgave a får jeg a) 21.5383 b) 19.9557 Så dvs. atudbyttet fra en hektar = a og væksthasitgheden = b I en model for produktionen af palmeolie i Malaysia kan sammenhængen mellem alderen af palmerne og udbyttet a... -
høj-niveau (100 ord) tekst
ForumindlægJeg har fået som kommentar til denne lille avisartikel (max. 100 ord) at; Overskriften er meget meget god og at denne er meget flot skrevet, MEN ikke særlig sensationel, som artiklen skulle have været. Har nogle af jer en god idé til hvordan den eventuelt kan laves bedre – Mere sensationel? Alts... -
Inertimoment og bevægelse
ForumindlægHej Hvis jeg har to plader der er sat igennem hinanden så de udgør et kryds og hvor rotationsaksen går igennem skæringspunkterne, hvordan kan jeg så finde ud af hvor stor en vægt der skal til for at få pladerne til at roterer? Hvordan kan jeg oploade et billede så I kan se hvad jeg mener? Håbe... -
hjælp
ForumindlægHej mennesker, Jeg har nogle spørgsmål som jeg ikke rigtig kan besvare:) - violet lys kan men rødt lys kan ikke lave fotoelektrisk effekt. Hvorfor? - hvad handler bohrs 1. postulat om? - hvad handler bohrs 2. postular om? - hvad forstås ved grundtilstanden i et hydrogenatom? - hv... -
SSO, Hjælp!
ForumindlægHej:) Jeg skal skrive sso opgave i Historie. Jeg er i tvivl og kan ik komme på noget. Nogle der kan give mig et godt råd til hvilket emne jeg kunne skrive om. -
Årsprøve
ForumindlægJeg går i 2. g Skal op til tre skriftlige årsprøve vil lige spørg om der er nogen for regel hvor mange årsprøve skal man i løbe af de to år (1.og 2. g) Kunne være rart få en svar med kilde på. Og ER det en krav at bestå årsprøven. -
At glemme overskriften?
ForumindlægHej allesammen, jeg var til dansk eksamen i tirsdag. Og min PC frøs ca. 10min før tid.. "Heldigvis" havde jeg gemt en backup, men da jeg skulle afleverer fik jeg stresset mig selv så meget, at jeg ik nåede at få formuleret den afgørende overskrift til mit essay. Er der noget der virkeli... -
invers funktion
Forumindlæghej, jeg skal beregne den inverse funktion f-1 for h(x) = f(2x) jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. jeg ved ikke hvordan jeg kommer igang med opgaven, er total blank. vil gerne have en pædagogisk forklaring, da jeg har meget svært ved dette emne.
