Søgning på: srp historie samfundsfag nazisme. Resultater: 17681 til 17700 af 27855
-
AVIS- berlingske
ForumindlægHej. Hvad er Berlingske brugbarhed i Samfundfag? og hvilke artikler kan avisen bidrage med? -
Erhvervsøkonomi
ForumindlægGodaften allesammen...Jeg har lavet 5,1-5,5 og jeg vil gerne have opgaverne rettet. Kan I hjælpe mig?Med venlig hilsen Mathias N -
Ideologi
ForumindlægHej,, jeg ville lige spørger om en ting. Hvad er Ideologi? På forhånd tak..:) -
AT - at analysere i biologi
ForumindlægHej jeg håber inderligt, at jeg snarest muligt kan få hjælp. I AT har jeg valgt at arbejde med Tjernobyl, hvor jeg har valgt, at analyse-spørgsmålet skulle have noget med biologi at gøre: Hvilke biologiske konsekvenser har radioaktive stråler? Her har jeg skrevet noget om at man havde konstat... -
10 i alt
ForumindlægSkal man række hånden op konstant for at få et 10 tal i mundligt- standpunktsark?!.. Eller hvad er jeres erfaring. Gymnasium// -
Tid ad x-akse?
ForumindlægJeg så en graf, hvor "noget" (fx antal vingummier eller statens overskud) var funktion af tiden. Grafen så cirka sådan her ud: http://peecee.dk/?id=27106 Mit spørgsmål er: Er det korrekt, at tiden skal være af x-aksen? Vil det ikke være mere korrekt af angive grafen som tidsforløbet? ... -
Optagelse til de videregående studier 2008
ForumindlægSå er dagen kommet hvor næsten 45.000 får brevet om optagelse på studiet dumpende ind af døren. Du kan allerede nu se optagelseskvoterne i nedenstående dokument: http://www.kot.dk/KOT/hovedtal/Hovedtal_2008.pdf Studier med højeste kvoter 2008 1. International Business, CBS 10,0 2. Antrop... -
klage over karakter?
ForumindlægHej, Jeg har i dag fået mine karakterer for de skriftlige eksaminer. Jeg har i ét af fagene fået 7, hvor jeg ellers aldrig nogensinde har fået under 12 i skriftlige afleveringer. På nuværende tidspunkt ved jeg selvfølgelig ikke om der er grundlag for at klage, da det jo er en mulighed at det... -
Lav vækst og høj arbejdsløshed
ForumindlægHej alle, Hvis der kommer flere ledige, dermed lavere vækst, hvad sker der så med inflationen? Kan ikke lige gennemskue hvad der sker med inflationen. -
Hvad er kvantativ data?
Forumindlæg- Hvad er det? - Hvad bruges det til? - I hvilke sammenhæng bruger man kvantativ data? - Hvad er det i det hele taget? - Kan kan man komme op i det til eksamen på hf i matematik på c - niveau? -
HHX eller Gymnasiet
ForumindlægHHX eller Gymnasiet....Hvilket er efter jeres mening bedst og hvorfor...Gang med at lave en undersøgelse, så alles begrundede mening er mere en velkommen. På forhånd tak -
htx
Forumindlæghej jeg har lige startet med at går på htx men jeger lidt forvirret hvad en studieratning er ?. jeg har valget og tag fysik og matematik som studieretning men så ved jeg ikke om senere jeg skal have kun de fag eller om jeg kal også stedigvæk have de andre fag som teknologi og kemi og biologi... -
Nok tid?
ForumindlægDet er et spørgsmål til dem, er har været oppe. Til eksamen har man 24 min forberedelse til en ukendt tekst på maks. 2,5 ns. Og man er så inde i 24 min til selve eksamen. a) Føler I, at man har nok tid til forberedelsen? Kan man godt nå at 1) læse teksten grundigt flere gange? 2) læse baggrunds... -
Eksamen
ForumindlægNogen der kan forklare mig- hvordan Old-eksamen helt foregår? Jeg er nemlig ikke helt med. Gerne uddybende- og hvad man skal kunne - for at komme i den dyre ende.. -
Fysik el. kemi?
ForumindlægTil næste år skal jeg vælge, om jeg vil have fysik A eller kemi A. Studieretningen hedder mat A, fys B og kemi B. Er der nogen, der har erfaringer med både fysik A og kemi A, og som kan sige et par ord om fagene? Hvad ville I have valgt, hvis I kun kunne have valgt den ene? -
Risikosamfundet ?
ForumindlægHej Er der nogen der kan fortælle mig hvad risikosamfundet, risikostyring og risikosøgning er? og er livet da blevet mere resikabelt? Håber på hjælp, det haster lidt :) På forhånd tak -
Evolutionslæren/Skaber
ForumindlægHej. Min biologilærer i gymnasiet gav udtryk for, at evolutionslæren er så godt som bevist, og hun mente ikke, at der var en intelligent designer (altså en Skaber). Men mener videnskabsfolkene at have bevist BigBang og/eller evolutionslæren? Hvis de mener det, mener de så, at det udelukker en Sk... -
Karakterer - skrubforvirret!
ForumindlægHej Studi. Er simpelthen pivforvirret. Den ene siger det ene, den anden siger det andet. Standpunktskarakterer - bliver de kun brugt til at motivere eleverne? Bliver de på en eller anden måde regnet sammen med karaktergennemsnittet? Eller er det kun årskarakterer (bliver påført beviset, hvis ma... -
Fattig
ForumindlægHvordan kan jeg bespise en fattig? -
klimaændringer :)
Forumindlægheej, ka nogen hjælpe mig med at give mig et underemne til '' hvad er klimaændringer'' helst ikk drivhuseffekt, global opvarmning :)
