Søgning på: matematik fp9 2024 december. Resultater: 17741 til 17760 af 32900
-
gode gymnasier i kbh ...
Forumindlæghej :) jeg går i 9.klasse bor i kbh, og skal vælge et gymnasium (stx). men de skal have en linje med matematik på c niveau. hvilket skal jeg vælge? nogle gode forslag? :) på forhånd taak ;) -
Nogen der gider kigge min SRO igennem
ForumindlægHej er ved at skrive SRO som omhandler Fysik/matematik og emnet hedder differentialligninger og det frie fald. Det ville være rart hvis der er nogen som ville kigge den igennem om den er skrevet ordenligt for er lidt i tvivl. -
Cosinus, sinus og Tangens i Exel
ForumindlægHeej Hvad er formel for cosinus? Sinus? og Tangens i Exel?? Jeg er igang med med matematik opgave og har brug for svaret hurtigst muligt. Håber nogen kan/vil hjælpe. mvh Lene -
Binomialfordeling
ForumindlægHej, jeg har et problem med opgave b i vedhæftet spørgsmål - hvordan løser man denne? (vi bruger ti-nspire i matematik, så hvis der er nogle komandoer man kan bruge hertil, ville det være en stor hjælp hvis i også ville skrive det:)) På forhånd tak for hjælpen :) -
? :D
ForumindlægHej; har en kort matematik opgave til imorgen.. Har lavet den første opgave, men ja det er dét.. Ved ikke hvordan jeg skal komme videre.. Her er Opgaven; håber nogen vil hjælpe mig! :D -
facit
ForumindlægHey, :) Er der nogle der ved hvor man kan finde facit til matematik eksamenssæt 2010? Jeg ved at der er på studienet, men er der ikke andre steder? studienet kræver mange point!... på forhånd tak! -
Procent = Hjæælp!
ForumindlægJeg sidder her og sidder... jeg skal lave matematik til mandag og det skal indskrives... Hvordan fungerer det her så lige ? "Hvor mange procent udgør : Fx: 460 af 920 osv... kan nogen hjælpe ?? -
To kvadrater og en cirkel
ForumindlægHej jeg havde prøve idag i matematik:d jeg skulle svare på hvad arealernes forhold med en omskrevne kvadrat, hvor der er tegnet en indskrevne cirkel i er :d -
Procent og rentesregning
ForumindlægHej :) Jeg starter imorgen med et projekt i matematik, hvor jeg har valgt at arbejde med procent og rentesregning. er der nogen der har noter omkring emnet, der vil dele dem med mig? kunne være en stor hjælp da det tæller som årskarakter. -
Symmetriakser ?
ForumindlægHej. Jeg har fået en matematik aflevering og i en af opgaverne står der at vi skal lave 3 symmetriakser ? Hvad er en symmetriakser og hvordan laver jeg 3 af dem inde i en cirkel ? På forhånd, tak! -
Salg af TI-nspire CAS
ForumindlægHej sælger min lommeregner da jeg afsluttede matematik sidste år. Den er brugt relativt få gange og er i rigtig god stand. Skriv hvis i er interesseret Pris: 1000kr. -
GSK eksamensbevis?
ForumindlægHej. Jeg var oppe i skriftlig Matematik sidste onsdag. Har i nogen ide om hvor længe der går før man for sin GSK eksamensbevis, så man kan skynde sig og få det sendt afsted til uni! -
Vejledende opgaver
ForumindlægHej Er der nogen, som ved, hvor man kan finde vejledende kemi A opgavesæt? Jeg ved i matematik, at undervisningsministeriet har nogle vejledende eksamenssæt på deres hjemmeside, men har ikke kunne finde nogen i Kemi. Tak på forhånd -
Differentialregning
Forumindlæg(Nspire filen er vedhæftet med svar til a,b og c) Jeg kludrer rundt i hvordan d og e skal laves og det er mere gætværk end faktisk matematik -
Hvilket fag kommer man op i?
ForumindlægSkal til eksamen her i første g om et par måneder. Jeg slutter 3 c fag, musik, matematik og kemi. Ville lige høre om der nogle der ved hvordan der går til, om hvilket fag man kommer op i? -
Erhvervsøkonomi
ForumindlægHej. Jeg skal til at studere erhvervsøkonomi HA på RUC. Er der nogen der kender til hvordan uddannelsen er der? Er der en del matematik? Hvad synes I om skolen? -
Hvorfor giver det?
ForumindlægGodaften! Jeg sidder og laver lidt Matematik, da jeg støder på noget som jeg ikke rigtig forstår: Hvorfor giver: 7a-3a-9b+5b = 4a-4b? På gensyn -
Eksponentielle- og potens funktioner
ForumindlægHej portalen. Håber i kan hjælpe mig med lidt matematik... - Hvordan findes sammenhængen mellem procentvis ændring i x og i y for en potensfunktion - hvordan løses ligninger med hver af de to typer funktion På forhånd tak... -
find konstanerne a, b
Forumindlægfunktionen F(x) =b*a^x opfylder F(2) =2 f(4)=8 find konstanerne a og b jeg er så dårlig til matematik hjælp ville være godt -
Reducering af brøk
ForumindlægHej, er igang med en matematik aflevering men er gået i stå ved en reducering af denne brøk. c3 bd2/cbd og a2+ b2 + 2ab/a2-b2 Er lidt usikker på om de kan reduceres eller ej. Tak på forhånd.
