Søgning på: historie noter stx. Resultater: 17821 til 17840 af 33650
-
kort rettelse
ForumindlægBut then we also have read a book, named “the wave”. And it’s about a schoolteacher actually, named Ben Ross. One day he teaches in history, where one of the student’s, asked him about, how Hitler could became so must power, out of nothing. And this question he simply just can’t answer. Then next... -
OVERSÆTTELSE! ER DEN EN DER VIL SE OM OVERSÆTTELSEN ER RIGTIG? (TAK PÅ FORHÅND :) )
ForumindlægTak for Deres brev af 20. januar med tilbud på kaffe og te. Det glæder os at se, at De har nedsat Deres priser med ca. 10 %, således at de nu er blevet mere konkurrencedygtige. Vi kan acceptere de leverings- og betalingbetingelser, som er nævnt i Deres ovenstående tilbud. Vi forventer Deres ord... -
Engelsk.. mangler lidt gramma kontrol?
ForumindlægHow much i have to praise for him! How much He have given me! All times I making mistakes, all times I going off from straight Path and He is giving chance again and then again. Here is for me another chance. They took me from House of Falling Women is destitute hostel in Hazaribagh under wing o... -
Rettelse af 1/2 side nem engelsk
ForumindlægHej alle Det ville betyde meget hvis nogen vil læse denne tekst igennem og kigge efter fejl :) Tænk ikke på indholdet, da det er meningsløst uden sammenhæng... … that it wasn´t possible to dig around it. After digging for a few hours they found a small circular metal door and f... -
Rettelse af sætnigner med henførende stedord. Meget let :)
ForumindlægOpgaver til kapitel 20 20-A Omskriv følgende sætninger, så de forbindes med henførende stedord: Model: Where is that boy? He gave me this letter. - Where is the boy who gave me this letter? 1. Can you see the two men? They cannot start their car. - Can you see the two men, who co... -
Hooliganism - hjælp
ForumindlægJeg har ikke kunne finde flere fejl, så jeg skulle spørge jer om i kunne finde nogle fejl :) Her er det: Dear editor of City Gazette I attended the football match this weekend, with some of my friends. We saw the hole match, and I was definitely not a good experience. Suddenly I saw 15 peo... -
Valg af videregående uddannelse
ForumindlægJeg er dybt i tivil omkring hvilket studie, jeg skal vælge. Og trods jeg nu har holdt sabbatår, føler jeg ikke, jeg er kommet svaret nærmere. Der er ikke noget, jeg sådan rigtig har brændt for at skulle studere eller nogle drømme jeg har haft til fremtidig job. Bare jeg egentligt har en god a... -
Optagelsesprøve
ForumindlægHej derude Jeg skal til optagelsesprøve på tirsdag på et gymnasium. Jeg skal op i dansk, engelsk og matematik. Dansk og engelsk er ikke noget problem, det er matematik jeg er MEGET nervøs over. Har tænkt meget over hvis jeg betår i dansk og engelsk men så ikke består i matematik, er der så stad... -
M 18. Bjergpas
ForumindlægHåber der er nogle der kan hjælpe. Opgaven er vedhæftet nedenunder som et billede. Mvh -
Blå bog med resultater
ForumindlægHej alle I kemi har vi en såkaldt "blå bog" hvor der kun er opgaver. Opgaverne handler både om reaktionskinitik og mængdeberegning osv.. er der nogen der ved om der er en "facit liste" til opgaverne her på studieportalen?? -
Fransk karakter!?
ForumindlægHej. Ville lige spørge om, hvad i fik i jeres fransk eksamen. Er nysgerig. =D -
Skriftlig dansk
ForumindlægHey..Jeg vil lige spørge jer herinde angående den skriftlige dansk-eksamen. HVordan kan man bedst forberede sig til den, udover at man læser sin egne stile igennem. Har i tips/råde osv.! Jeg er meget villig til at tage imod erfaringer..! Fordi eksamen er i mine øjne meget svær!på forhånd tak -
Ang. mundtlige eksamener
ForumindlægHej!Først vil jeg lige spørge, kan det virkelig være rigtigt at ens musiklærer SKAL have hørt mit solo nummer, der skal bruges til eksamen? Altså, have hørt det før selve eksaminationsdagen...? Og er det ikke udelukkende MIT valg hvad dette solo nummer skal være?Og så noget lidt mere generelt... ... -
Er det hårdt at gå på HHX i forhold til 9.klasse?
ForumindlægHej alle, er der nogen herinde der går på HHX, og kan fortælle mig om hvor hådt er det at gå på HHX i forhold til almindelig 9. klasse på en privat skole? -
hej! jeg skal bruge en oversættelse af "i have a dream" talen!!!!!
Forumindlægjeg er midt i forberedelsen til eksamen i engelsk og jeg skal bruge en oversættelse a talen "i have a dream" af Martin Luther King... har selv prøvet på google men uden held. -
Hue-eksamen
ForumindlægJeg har overvejet om det ikke er sådan at ved den sidste eksamen den dag man skal have huen at lærer og censor er tilbøjelig til at give en, en karakter der var lige i overkanten for ikke at gøre dagen dårlig for den nye student hvis i forstår. Hvis man fx ligger lige omkring 5-6 så får man 6 den... -
FSA Mat. Mdt. Hvordan forgår det?
ForumindlægHvordan foregår FSA i mdt. mat? Trækker man bare et spørgsmål der skal besvares, eller? Og hvad burde man i øvrigt læse på? Er der noget bestemt der 100% vil dukke op? -
Reduktion af udtryk
ForumindlægJeg kan simpelthen ikke finde ud af at reducere følgende utryk, er helt i tvivl om, hvor jeg skal starte: O(x)=2x+2*(-(x^2-12)/2x)+(2*√2x^2) Jeg håber derfor på, at der er en venlig sjæl, der har lyst/ kan hjælpe :) Tak! -
Er studieretningsprojektet for svært?
ForumindlægUndervisningsminister Bertel Haarder udtaler i dag til MetroXpress, at ambitionerne for det nye studieretningsprojekt nok har været for høje. "Jeg var selv kritisk (over for studieretningsprojektet), fordi den er meget akademisk, og mange elever ikke kan leve op til de krav. Intentionerne ... -
hurtig hjælp søges
ForumindlægNogen der kan hjælpe? En funktion f er givet ved: f(x)=x^3-4x^2-11x+30 a) Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P(3,f(3))
