Søgning på: matematik fp10 maj 2019. Resultater: 17821 til 17840 af 33718
-
Tips til Skriftlig Fremstilling i morgen
ForumindlægEr der nogen der har nogle gode tips til den skriftlige fremstilling i morgen? Har selv tænkt mig at øve nogle af genrene igennem så jeg er lidt forberedt. -
Gode Råd!
ForumindlægHej!Jeg skal snart op til min mundtlig prøve i tysk. Så jeg vil godt spørge de erfaren om nogle gode råd som kan få mine karakter op.1) Hvad skal jeg bruge af grammatik til at få gode karakter2) Andre råd er også velkommen -
Sfærisk geometri. Beregn manglende stykker.
ForumindlægHej :) Er igang med min SRP. Jeg har fået et spørgsmål der hedder: Beregn de manglende stykker, når A= 23,5 grader, a=49 grader og b=74 Bestem breddegraden, når solhøjden over horisonten ved middagstid er 65 grader og deklinationen er 20 grader. Jeg har ikke kunnet finde nogle formler for... -
13-tals noter
ForumindlægHey!Jeg synes lige jeg ville dele denne fantastiske webadresse med alle jer, der er så heldige at komme op i oldtidskundskab:www.101netborne.dkJep, det var www.101netborne.dkMin oldlærer har været så rar at lægge dybdegående notater til faget ud på sin hjemmeside, så stakkels studerende kan gøre ... -
Elektromagnetisme...
Forumindlæghej...Jeg sidder her og repeterer noget om elektromagnetisme, men kunne godt tænke migat i fortalte en lille smule om det som fx.1.Hvad er Elektromagnetisme?2.Hvilke fordele har man med elektromagneter i forhold til almindelige magneter?3.Fortæl noget om Ohms lov.•Fortæl noget om spænding, strøst... -
Borschtsch - oversættelse
ForumindlægJeg ville være glad, hvis der var nogen, der ville kigge denne oversættelse igennem og fortælle mig hvor der er adverbialled (har fået at vide at det er noget med tid og sted, men er ikke så stiv i lige det). Jeg skal nemlig sætte analysetegn (x, o, trekant, firkant og bølgestreg under adverbiall... -
Biologi FSA 2009
ForumindlægSå har jeg lige været oppe i biologi... Læste alt om kroppen, alt om dyrene, alt om levevilkår inden prøven osv. Og så handler alle spørgsmålene om noget helt andet, som jeg er ret sikker på at ingen har fået lært i deres timer? Jeg synes det er for dårligt at en folkeskole eksamen i høj grad er ... -
Fransk hjælp søges ...
ForumindlægJeg har et stykke jeg godt kunne bruge lidt hjælp til :Det er en oversættelse fra Dansk-Fransk det er altså det franske jeg har brug for hjælp til. Om filmen "L'indochine". god film. -
Marathon
ForumindlægKære alle medstuderende. Jeg er en 17-årig person, som har utrolig meget motivation på, at løbe et marathon. Jeg har dog aldrig prøvet at løbe mere end 13,3 kilometer, hvilket jeg klarede på en time. Det er dog ved at være længe siden nu. Her i sidste måned løb jeg så 6 kilometer på 25 minu... -
kender i det?
ForumindlægMan vågner en morgen efter en fest, og kan egentlig ikke huske hvad man har foretaget sig hehe?? -
SU
ForumindlægEj hvor er det daarligt at jeg faar mindre i SU. Arrh!! Hvad sker der for liberalşismen HAHA! Danmark fattig?? 1800 kr. jeg fik 2300 for :( Hvad kan vi göre for at bevare vores penge. -
Binomial test
ForumindlægKan ikke lige finde ud af denne opgave omkring binomial test. Har forstået det er en dobbeltsidet test med 2,5 %, i hver side, men kan ikke rigtig komme igang med den. Her er opgaven: Et firma producerer et produkt og en stikprøve på 40 produkter indeholder 1 defekt produkt. Nulhypotese (... -
Cand.Polit
ForumindlægHej Jeg står i den situation, at jeg meget snart skal have valgt videregående uddannelse og den 5. juli er der deadline for ansøgning til de videregående uddannelser. Jeg har endnu ikke helt 100 % fået afklaret hvad der skal ske efter sommeren. Jeg har altid haft i hovedet, at jeg gerne ville... -
Differentialligning?
ForumindlægHej alle Jeg har problemer med en opgave, så jeg kan ikke komme videre Opgaven lyder således: "I en model for udviklingen af befolkningstallet i Mexico efter 2007 antages det, at den årlige vækstrate r er en funktion af tiden t (målt i antal år efter 2007), som tilfredsstiller d... -
Analyse og fortolkning af en Johannes V. Jensen Digt
ForumindlægHej! Jeg er virkelig screwed! Jeg skal fortolke og analyser et digt af Johannes V. Jensen "Naturens Afsked" og jeg fatter INTET Er der ikk nogen der gider hjælpe mig med den eller evt. har en analysering og fortolkning? Det skal inddrages i SRP opgaven, og den skal afleveres på fredag d... -
Delprøve
ForumindlægHey Er der nogle der kan hjælp mig med at finde fejlene i følgende sætninger? 1. It is a good idea to prepare in groups, but you will have to take your exam individual. 2. Bob Geldolf, which daugther Peaches died of an overdose, blames himself for her addiction. 3. He stayes up watching the ... -
I tvivl om valg af studie
ForumindlægHer nogle få måneder før tilmeldingsfristen er jeg pludselig blevet meget nervøs for at vælge molekylær medicin studiet, som jeg egentlig ellers så småt var ved at have affundet mig med. Jeg vil egentlig rigtig gerne forske, men er naturligvis lidt bekymret for, om der er andre alternativer. Jeg... -
Kan man tage flere uddannelser?
ForumindlægHej allesammen, Kan man godt tage flere videregående uddannenlser? Jeg tænker ikke kun på kandidater. F.eks. Jeg vil gerne tage en kandidat i fysik. Kan jeg så efter jeg har taget den uddannelse, læse på forfatterskolen, som tager 2 år? Jeg ved godt at man kun har 70 SU-klip, men kan man ... -
Sekstakkorder
ForumindlægJeg er lidt i tvivl omkring sekst-akkorder. Min lærer har givet mig fejl for en Em6, hvor jeg har skrevet tonerne: e, g, c#. Nodeknækkeren og diverse søgninger på nettet har givet det samme resultat, som det, jeg har skrevet. I rettelsen har han skrevet noget, der ligner "Em6 er med en lille... -
Hvad er jerntæppet?
ForumindlægJeg skal forklare kort og præcist om jerntæppet. Hvad er det? Hvem ville have det? osv osv. Håber i vil hjælpe!
