Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 17881 til 17900 af 52987
-
Write an integral for the electric field..
ForumindlægNogen som kan hjælpe med denne opgave? Opgaven lyder: 2. Consider a charged stick of length 2L, as described in Grith, Example 2.2 (Example 2.1 in the old edition). a) Write an integral for the electric eld at an arbitrary point (x; z) in the plane, and show that it can be written as E(x,z)=&... -
Matematik hjælp!!!!
Forumindlægnogen som kan isolere G i denne formel? V = 1/3 * (((√G) -b)/2) * ( G + g + √G*g) -
vektorregning
ForumindlægHej alle. Jeg skal bevise associativ lov for regning med vektorer.. men kan ikke helt finde ud af det :) er der nogen der vil hjælpe? associativ loven er sådan: (a+b)+c = a+(b+c) -
Hvorfor er kød lettere fordøjeligt end planter
ForumindlægHeey! Hvorfor er kød lettere fordøjeligt end planter?? -
Vidergående uddanelse
ForumindlægHej :) Jeg er en pige på 18 år og går i 3.g i stx. Jeg har en drøm om at læse til medicin/ jordemoder, men min gennemsnit er ikke højt nok. Så jeg tænkte på at læse til sygeplejerske først og derfefter søge ind på medicin/jordemoder. Jeg har arbejdet i en plejehjem i ca. 1 år. Så kommer mit spørg... -
Første gang !
ForumindlægHej allesammen Jeg sidder og bikser med denne her slags ligning inden for matematik B: Angiv forskriften for den lininære funktion: Jeg har oplyst at f(-1) = 2 og f(-5) = 6 Hvordan løser jeg den trin for trin? Resultatet skal se sådan ud: f(x) = -x + 1 -
spr
ForumindlægKemiske reaktioner og fysiske forandringer sker i en særlig retning under særlige betingelser for temperatur og tryk. Og sådanne reaktioner kaldes spontane. Er der nogen, der evt. kan give mig et eksempel? -
Fysik
ForumindlægHej! Jeg mangler denne sidste opgave før jeg er færdig med min uge opgave, men den har voldt mig mange problemer end jeg havde regnet med, kan nogen hjælpe mig? Mvh Peter -
direkte iltmåling el. makrofauna
ForumindlægHej, jeg sidder, og er ved at skrive biologi rapport. Vi skulle bestemme vandkvaliteten i en å, og til det har vi brugt makrofauna-metoden. Men jeg kunne godt tænke mig at sammenligne markrofauna-metoden med direkte iltmåling, hvilken en metode er bedst? Og hvad er forskellen? Håber der er en, so... -
Acceleration
ForumindlægHej alle sammen. I følge Newtons anden lov, er kraft lig massen gange accelerationen: F=delta(p)/delta(t)=m*delta(v)/delta(t)=m*a Da accelerationen er den ønskede størrelse og de andre variabler er kendte, kan a isoleres således: F=m*a ↑↓ F/m=a Dette er altsammen mege... -
forslag til emner
ForumindlægHej alle !.. Jeg ville lige høre, om der nogen som vil give nogle forslag til, hvilke fag og emner man kunne bruge til SRP opgaven Fagene er matematik, kemi eller fysik.. :) Håber der er nogle der har nogle forslag. -
Chips er usundt
ForumindlægHej Jeg er igang med en rapport om saltindhold og fedtindhold i Chips, men jeg kan ikke finde ud af hvad der gør at chips er usundt. Jeg ved det har noget med et højt salt - og fedtindhold at gøre, og så er der også noget med en cellemembran. Kan nogle komme med til lidt mere præcist svar, o... -
Højden i en pyramide
Forumindlæghvordan finder man højden i pyramiden, når de fire trekanter i pyramiden er: grundlinje= 60 m og højde = 65 m ???? -
Gyser...
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en stil om Gyser. Kan overhovedet ikke komme igang. :-(. Nogen der kan hjælpe, med hvad den kunne handle om. -
Offentlige finanser
ForumindlægDanmark var et af de lande, hvor de offentlige finanser reagerede kraftigst under finanskrisen. Hvad kan tænkes at være årsager til dette? -
Brændværdi
ForumindlægHvordan udregner jeg en brændværdi?? -
Indekstal
ForumindlægJeg er gået død i en opgave, så håber I kan hjælpe mig. Opgaven lyder således: År 1995 1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 indekstal 100,0 110,9 123,5 134,4 143,7 153,0 162,0 168,1 173,3 undersøg, om månedslønnen eller husprisen er vokset stærkest fra 19... -
Etos
Forumindlæghej jeg skal skrive en tale om klima hvor jeg blandt andet skal komme ind på etos, hvordan kunne jeg gøre det, er lidt i tvivl? -
Hutig spørgsmål
ForumindlægEr v_max en konstant afenzymet, og er afhængig af enzym koncentration? -
Køer
ForumindlægHej, jeg er igang med et projekt om køer, men har svært ved at finde svaret til dette spørgsmål: Hvorfor holder vi kvæg i DK? Tusind tak hvis nogen nu hjælper! Har desperat brug for hjælp.
