Søgning på: SSO - Større skriftlig opgave. Resultater: 17921 til 17940 af 156873
-
help me
Forumindlæghvordan isolerer jeg s i denne ligning trin for trin? A = 2 * kvrod(s*(s-kvrod(60^2+65^2)*(s-75,4)*(s-26,56)) Mange tak! -
Hvad forstås der ved energibetragtniger inden for pladetektonik
ForumindlægHej! Jeg skal op i fysik eksamen på onsdag, og det eneste jeg mangler at få styr på, er energibetragtninger inden for pladetektonik. Mit eksamensspørgsmål ser sådan her ud: 1. Pladetektonik Du skal komme ind på: Begrundelser for teorien om pladetektonik (Har jeg gjort) Forkastningstyper (Har... -
akut hjælp til matematik!
ForumindlægKære alle. Jeg har et problem med min problemregning, som jeg håber I kan hjælpe med.. Jeg får at vide: Alkohol har den effekt på hjernen, at det sætter fornuften ud af spillet.Vores reaktioner og reflekser påvirkes, når vi færdes i traffikken.Man har derfor indført en grænse for hvor meget alk... -
Soldater til Paris
ForumindlægHej, jeg har lige set en artikel omkring Charlie Hebdo, at man nu vil sende 500 soldater til Paris. Men hvorfor skal man sende soldater? Altså hvad har de, som politibetjente, vagter osv. Ikke har? -
Partial afledet.
ForumindlægHejsa, jeg er i gang med nogle partielle afledte funktioner og vil prøve med et konkret eksempel. Lad os sige H=1,16m; Delta H = 0,02m a=0,5934119457; Delta a=0,03490658504 Efter jeg har differentieret dem hver for sig, så sætter jeg mine data ind, hvilket giver et negativt resultat hvilket... -
Definitions- og værdimængde for forvirret sjæl
ForumindlægHej allesammen. Jeg sidder med et par opgaver der omhandler Definitions- og værdimængde, men jeg fatter hverken hat eller brikker af dem. Så hvis nogle kunne guide mig igennem dem og venligst virkelig skære det ud i pap, vil jeg være dybt taknemlig. Opgave: Overvej Definitions- og værdimængde fo... -
Matematik på A+ niveu og eksamensbeviset
ForumindlægHej,jeg går i 2.g, og har valgt højniveu matemtik både i 2.g og 3.g (det der vidst også kaldes A+).Er der nogen der ved, om det kommer til at stå på eksamensbeviset at man har haft højniveu i både 2.g og 3.g, eller vil det se ud som almindeligt højniveu i 3.g?Har forsøgt at søge lidt på forummet,... -
Maj 1997
ForumindlægHar lige nogle hurtige spørgsmål til 2 opgaver:Maj 1997 opgave 1)b) Borsyre optræder som en monoprot syre, når den opløses i vand.Jeg har beregnet pH, ved at bruge formlen for svage syrer. Men jeg har hørt en lille fugl synge om at der er tale om et puffersystem, dette kan jeg umiddelbart ikke se... -
Trekanter
ForumindlægDen sidste opgave kan jeg ikke komme videre i. Jeg ved, at: vinkel C = 82/4 = 20,5 sidelængde CE= sidelængde BC = 20 cm men, hvordan kan jeg finde vinkel E, så jeg kan udregne DC/e? :-) -
Haster, kort indledning:(
ForumindlægHej nogen der vil være venlige og rette min indledning, jeg syns d lyder forkert:( det skal afleveres imorgen så plzzzzz hjælp:) Tak Jeg har valgt at skrive om koffein og nikotin, da jeg mener, det er de mest anvendte nydelsesmidler i verden. Nydelsesmidler der bliver anvendt regelmæssigt, uden... -
? at bestemme de ubekendte stykker i trekant abc når det gælder at A=27grader a=8 og b=10 (hertil er der 2 opgaver) -1) når vinkel B er spids? -2) når vinkel...
Forumindlæg -
Hjælp med kemiopgave pleasee!!!!
ForumindlægHej Følgende vedhæftede opgave ved jeg slet ikke hvordan jeg skal løse, er sådan helt blank... :// Håber nogen kan og vil hjælpe, da det vil være en stor hjælp, hvis jeg får hjælp til opgaven i dag, da jeg skal aflevere i aften ved midnat :) Mvh. -
Hans Scherfig - Idealister
ForumindlægVille bare høre om der var nogle herinde der har læst bogen og evt lavet en boganmeldelse? Stor og skal skrive stor skriftlig opgave i den.. har selv læst den, men kunne være hyggeligt at snakke med nogle om bogen og diskutere lidt og sådan :=) på forhånd tak.. -
Opgavesæt Engelsk A 3. december 2013
ForumindlægHej. Jeg skal til terminsprøve på tirsdag i skriftlig engelsk A. Jeg ville høre, om der var nogen, der ved, hvor man kan finde opgavesættet fra den skriftlige eksamen på engelsk A den 3. december 2013? M.v.h. Andreas -
Ved forbrænding af svovlforbindelser dannes der SO2, jævnfør for-rige opgave. Røgen fra kraftværker indeholder SO2, som dannes ved af brænding af svovlholdig...
Forumindlæghjæælp -
4y^2-12y+9 =
Forumindlægkan nogle hjælpe mig med at udregne overstående ligning til en toleddet størrelse? -
Komplekse tal
ForumindlægHej, jeg vil bare høre hvordan i ville løse øvelse 1.18 s. 9 fra dette opgavesæt http://home.imf.au.dk/holger/ka05.pdfGerne med en nærmere beskrivelse af hvordan man beregner diskriminanten.På forhånd tak. -
Kvantemekanik
ForumindlægJeg har givet et potentialeV(x) = -K·sech²(ax)hvor K > 0 er en konstant.Jeg skal nu omskrive den relevante stationære Schrödingerligning, så den kommer på formen-u''(y) - L(L+1)·sech²(y)·u(y) = E·u(y)Jeg vil mene at der må være tale om ligningen-h²/(2m)·d²psi(x)/dx² + V(x)·psi(x) = E·p... -
Dokumentar på DR2 om SRP (og snyd)
ForumindlægInteressant dokumentar om snyd med SRP (sendes lige nu på DR2) [ LINK ] -
Cuba
ForumindlægEr der nogle herinde der har styr på Cuba-krisen og som vil læse den igennem, da jeg måske har overset nogle fejl eller har måske misforstået noget.
