Søgning på: bioteknologi eksamen 2012. Resultater: 17921 til 17940 af 35989
-
invarianter
ForumindlægHalløj Jeg havde et problem med en opgave som jeg havde stilt spørgsmål om før. Jeg havde ikke muligheden for at tjekke svarende som var blevet givet, og som jeg er rigtig taknemmelig overfor. Der er desværre nogler beregninger som jeg ikke lige kan se hvordan det er blevet gjort. Opgaven er ve... -
Mundtlig
ForumindlægLige lidt spørgsmål ang. den mundtlige eksamen.. Nu er jeg blevet i tvivl om en del ting: 1) Talepapiret: Det skal lærene da ikke have vel? 2) En fornuftig måde at gribe an på, er det: indledning/preæsentation, problemformulering, hovedkonklusion, uddybning af representativt problemstillinger og ... -
Hvor stor er forskellen på A,B og C niveau?
ForumindlægJeg går på hf-enkelt fag og har på nuværende tidspunkt matematik på c-niveau. Det går fint her og jeg scorede mig et lækkert 10-tal til terminsprøven. Så tænkte jeg, måske fejlagtigt, at hvis det kan lade sig gøre at få 10 på c-niveau, så skulle det ikke være noget problem, på sigt, at bestå på a... -
Redegør kort for egenskaber ved de trigonometriske funktioner
ForumindlægHvis jeg siger følgende som svar: Tidligere har vi anvendt cos, sin og tangent som redeskaber til beregning af i trekanter. Disse trigonometriske funktioner beskriver en sammenhæng mellem vinkler og det trigonometriske udtryk, og derfor kan de beskrives som funktioner. Yndividere kan man sige a... -
Darwins evolutionsteori
ForumindlægHey folkens Jeg har valgt at snakke om Darwins evolutionsteori. Hvor jeg vil se på, i hvilken grad evolutionsteorien har ændret samfundet, og hvordan det bl.a. er blevet afspejlet i litteraturen. Jeg har som fag valgt: Biologi (C) og Engelsk (A). Hvor jeg i engelsk vil ind og analysere bogen &q... -
Jeg sidder fast...!
ForumindlægHar trukket mit 24-timer eksamens spørgsmål og sidder fast...! Overskriften: DANMARK I EN NY INTERNATIONAL VERDEN Har fået 4 tekster: tekst 1: Handler om Anders foghs tale til holmens officere og søkadetter på 50 årsdagen for den 29. august i 1943. Talen blev holdt kort efter, regeringens st... -
Parameterkurve - areal
ForumindlægJeg sidder og skal til matematik mundtlig eksamen i morgen formiddag og er gået i stå ved en opgavetype som jeg næsten er 100% sikker på at min lærer vil spørge mig om.. - Jeg håber I kan hjælpe mig!! :) Arealet under en parameterkurve (f(t)=(x(t); y(t))) bestemmes ved x1∫x2(y(t)) dx - hv... -
Hvor ligger "problemet"?
ForumindlægNu er jeg ikke selv et såkaldt "eksamensmenneske," men her den sidste måned har jeg gået og tænkt på hvordan det kan være at der bliver slynget så mange tårnhøje karakterer ud til højre og venstre!? Er nutidens gymnasieelever blevet klogere? (Det tror jeg næppe) eller er standarden simp... -
Gymnasialeuddannelser
ForumindlægHvilken er den sværeste? Min ven påstår, at hhx er på højere plan end det almene gymnasium, har han ret? -
lommeregnere!
ForumindlægHvad er egentlig forskellen på TI-83 og TI-89? grunden til at jeg spør er fordi jeg har siden gymnasiestart haft TI-83 men har lige fået foræret en helt ny TI-89 af min far:) -
pensum
ForumindlægHvor meget vil i lægge i at læse læsepensum? Jeg ved godt at det vi kan komme op i hører under eksamenspensum...men hvor vigtigt er de at læse det læsepensum...hvis man nu kan huske de essentielle ting fra læsepensum, er det så vigtigt at læse det hele igen? -
Tidsramme Iliaden?
ForumindlægEr der nogen som ved, hvornår Iliaden er fra. Homer var godt nok fra førlitterær tid, men ved nedskrivningen af Iliaden, hvilket tidsperiode befandt vi os så i?På forhånd tak -
Problemregning 2002
ForumindlægNogen der Problemregningen 2002 på computeren? Og env. svar? -
FSA AFGANGSPRØVE
ForumindlægEr der nogle der ved hvordan ved man hvilken fsa afgangsprøve man skal op i? -
Mundtlig matematik opgaver??
ForumindlægNogen der har, eller ved hvor man kan finde eksempler på mundtlige matematik opgaver til afgangsprøven??? 9. klasse*Med venlig hilsen Therackoo... -
kulbrinter
ForumindlægHey.. er der noen som har lyst til at hjælpe mig med nogle notater til kulbrinter.. det handler om liv eller død... så.. HJÆLP....PLEACE -
Filosofi på MN
ForumindlægJeg skal næste år prøve kræfter med dette fag :) Hvilket jeg glæder mig rigtig meget til - men hvad kan man forvente? Er lidt bange for at jeg ved mindre end de andre, og vil ikke starte et fag og være "dummere" fra starten.. Nogle gode bøger at læse over ferien? -
Hvad betyder redegørelse.
ForumindlægHvad er redegørelse og vurdere? Har meget svært ved samfundsfag og skal op til det på mandag men ved ikke hvad de ord betyder kan nogen hjælpe ? -
Hvor meget skal jeg betale i skat?
ForumindlægHej allesammen! Når jeg bliver over 18 år så skal jeg jo begynde at betale skat, men hvor meget? Hvor meget er det hvis man tjener f.eks. 10.000 kr. om måneden? 20.000 kr? eller 40.000 kr.? Jeg gad også godt vide hvornår man skal betale topskat, og hvor mange procent af vores indtjening sk... -
Nogen der har været oppe til terminsprøve i engelsk??
ForumindlægHej,ret sent at lægge ind nu, men jeg skal op til engelsk terminsprøve imorn, så ville bare høre om der var andre, som har været oppe. Hvis ja, hvilken tekst kom i op i?Håber nogen svarer hurtigt ;o)Tak!
