Søgning på: dansk reportage. Resultater: 17921 til 17940 af 41162
-
Hjælp ligestilling i folketinget
ForumindlægHej Er der nogle der kan hjælpe Opstil argumenter for hvor det kan være et demokratisk problem at der generelt ikke er ligestilling i folketinget og gerne på andre områder. -
Håndbagage?
ForumindlægHeeeej allesammen! Jeg skal rejse på fredag til Tyrkiet:D Men jeg har lige et spørgsmål angående håndbagagen... Jeg ved at man max må have 100ml væske indeholdende beholdere med i håndbagagen men at man skal putte dem ned i en plastikbeholder som kan rumme 1 liter. Mit spørgsmål er: Kan man godt... -
x^2-test
ForumindlægHej Studieportalen :)) Jeg skal op til mundtlig matematik eksamenen , og kan ikke besvare en af spørgsmålene da jeg ikke har afleveret rapporten.... Er der nogen som gider at fortælle mig hvordan man laver en x2-test , på en forståelig måde? I vil gøre mig en meget stor hjælp! :)) PÅ FORHÅND M... -
srp
Forumindlægvil gerne skrive om social arv i fagene engelsk og samf men kan jeg godt bruge en engelsk film i analyse og fortolkning (precoius), uden jeg i diskussionen behøver at komme ind på social arv i usa? for jeg vil gerne tager udgangspunkt i social arv i danmark -
Rette kort spansk stil?
ForumindlægHar skrevet en stil på 144 ord, den er ikke særlig god, men har gjort mit bedste, kan nogen kigge den igennem? den er vedhæftet. -
morale
ForumindlægJeg skal skrive en novelle, som har en morale. Har i nogle ideer ? Altså en god ordsprog? :-) Og kan i ikk ogs skrive ved siden af, hvad ordsproget betyder? :-) -
Hvorfor lærer man dobbelts/ss?
ForumindlægJeg har lige læst en artikel om at ss kun blir brugt i særtilfælde, men i tysk undervisning blir ss brugt stort set hele tiden når der er dobbelts f.eks. fussball, ikke fussball. -
Kommatering
ForumindlægHej. Der er noget, jeg har undret mig over. Hvis jeg bruger startkomma, skal der så være komma mellem op og skal? For man kan jo godt siger: ''Jeg kunne'', hvilket gør kunne til et udsagnsled. For at kunne stå op skal man være vågen. Hvis I kender nogle gode kommaregler, må I... -
Spansk A....
ForumindlægHej Jeg har spansk på A niveau på STX. Går lige pt. i 2.g og er glad for det, men.... Mit spansk er ikke så godt, dels pga min lærer, men også min egen bekostning. Jeg hader når jeg skal have spansk fordi jeg er så dårlig til at lære nye sprog! Jeg frygter virkelig eksamen, især den mundtl... -
Fra "Tabel" til "Table"?
ForumindlægJeg tænker, at dette problem relativt nemt kan løses - hvis er en smule mere teknisk anlagt end jeg. Hvordan kan jeg gøre at labelen på tabeller ændres fra "Tabel" til "Table"? Jeg benytter følgende: \begin{table*}[t] \centering \begin{tabular}{} \end{tabular} \caption{... -
Hvordan skal det forstås?
ForumindlægHej Jeg er lidt i tvivl om opg. 9c i følgende: http://www.uvm.dk/Uddannelser/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF13/131206%20MatA-stx-06122013.ashx Skal man kun tage arealet af de lydegrønne flader, eller skal man også tage arealet af de... -
Venstre's Samarbejdspartier og grundværdier
ForumindlægHej, jeg skal fremlægge om Venstre, og jeg har haft utrolig svært ved at finde ud af to ting: 1. Hvilke partier samarbejder Venstre med? 2. Hvad er Ventre's grundværdier? Jeg håber I kan hjælpe :) Tak på forhånd. -
Grundloven
ForumindlægHej mennesker Her er nogle spørgsmål, som jeg godt kunne tænke mig at få nogle specifikke svar på: Hvorfor blev grundloven oprette? Hvad har Grundloven gjort for befolkningen i Danmark? Tak på forhånd! -
perspektivering!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Forumindlæghej skal perspektivere en tekst, hvordan perspektivere man en tekst -
Førdatid
ForumindlægAltough she didn't had much money Jeg kan ikke se fejlen :I Teksten der blev oversat: Selv om hun havde haft få penge På forhånd TY! :) -
Bøjning af navne
ForumindlægHej!! Jeg skulle bare høre hvordan navne bøjes i latin? Bøjes de overhovedet eller hvordann?? Håber at I kan hjælpe!? -
Eventyr?
ForumindlægHvorfor er eventyr ofte fortællinger om en rejse? -
Did or have?
ForumindlægJeg så dette skilt for nyligt (se billede) på vej ud af et parkeringshus. Det var skrevet på to sprog; “Har du husket P-billet?” “Did you buy a parkering ticket?” Jeg kan ikke forstå, hvorfor den engelsk version ikke er enten: “Have you bought a parking ticket?” Eller “Have you remembered to... -
Hjælp med at rette tysk sætning!
ForumindlægHejsa, jeg skal rette den her sætning: Alle müssen sich waschen, vor man in die Moschee geht, in einen Raum in der Moschee Min lærer har skrevet: DETTE er ikke en hel sætning, så den kan ikke stå alene. Hvad mener hun med det? Og hvorfor har hun markeret in einen Raum? -
Oversættelse
ForumindlægTeksten er oversat fra Dansk - tysk. Håber nogle vil rette den igennem for eventuelle fejl. I storbyernes centrum ser det kaotisk ud. Affaldet ligger overalt, husnumre er smurt til med graffiti, og på gadehjørnet står grupper af unge mennesker, der ikke har noget at lave. Mange mennesker føle...
