Søgning på: Fejlen af Anders Bodelsen. Resultater: 17941 til 17960 af 106471
-
Uendelige mange løsninger - matrix
ForumindlægHej alle hjælpere, Når man løser ligningsystemet for en matrix bestående af to ligninger og tre ubekendte og man f.eks. får at x1=2, x2=3 og x3=5. Så siger man at der er uendelige mange løsninger? Det forstår jeg ikke. Jeg kan kun se tre løsninger, nemlig 2, 3 og 5. Hvordan kan det være? Og hvis... -
2.gradsligning
ForumindlægHar virkelig brug for hjælp til denne andengradsligning: Ifølge facitlisten får jeg ikke det helt korrekte resultat. 3,2*t + 4,9 * t^2 = 6,5 a = 4,9 b= 3,2 c = - 6,5 d= b^2 - 4*a*c d = 3,2^2 - 4 * 4,9 * (-6,5) = 130,6 t= -3,2 + sqr(130,6)/ 2 * 4,9 = 0,83 ! Og det rigtige svar er 0, 87 :S t= ... -
rektangulært tværsnits areal
Forumindlægen lang plade, der er 24 cm cm bred, skal bukkes, så der fremkommer en tagrende med rektangulært tværsnit. Angiv tagrendens tværsnitsareal som funktion af højden x. Betsem den værdi af x, der giver størst tværsnitsareal. -
Excel og kommaer
ForumindlægJeg ved ikke helt hvordan eller hvorfor men jeg kan ikke længere bruge min kommaknap ordentligt i excel. Nå jeg vil afgive mere en to decimaler laver den det om til et tusindtalspunktum f.eks. 1,25 bliver til 1,25 mens 1,2356 bliver 12.356 mens 0,1234 forbliver 0,1234 er der nogen der ved hvorda... -
oversættelse...
ForumindlægHej, hvis der er nogle, der lige vil se min oversættelse igennem vil det være super ;D 1.Det er synd, du ikke kan komme 2.Det er løgn. Jeg er ikke på diæt. 3.Din bror har ret til at være vred 4.Han talte med høj stemme 5.Han fik arbejde som buschauffør 6.Hun er protestant, men hendes mand er jø... -
Løsning af ligning
ForumindlægEr dette rigtigt? \large\frac{5}{x-2}=13\Downarrow\\5=13\cdot x-2\Downarrow\\7=13x\Downarrow\\0,5385=x -
El cuerpo
Forumindlæg1. Cómo se presentan los gimnasios en el texto 1 y en las fotos? En tu opinión, ¿ Cuales son las ventajas y cuáles son las desventajas de los gimnasios? I tekst 1 præsenteres fitnesscentrene ulemper. Den mørke side ved fitnesscentrene er at de sælger alle typer kosttilskud. Kosttilskuddene stim... -
Finanskrisen
ForumindlægJeg ville bare hører hvad er det, som adskiller finanskrisen fra de tidligere kriser, der har hærget verdenen de sidste 50 år? På forhånd tak :D -
Vektorregning (Koordinater)
ForumindlægVektor A = (2;-2) Vektor Blængde = 4 Vektor A + Vektor B = 8 Vinkel mellem vektor a og b er 45 grader Men hvordan beregner jeg så koordinaterne til vektor B, når jeg kun har de informationer. Har jo ikke en egentlig vektor i matrix for vektor b? -
Ox-tal !
ForumindlægEr der nogen der kan give mig en kort forklaring på oxidationstal ? -
b i en andengradsligning
ForumindlægJeg sidder med en opgave hvor jeg skal aflæse en graf med 3 parabler på. Opgaven lyder: "Bestem for hver af de tre andengradspolynomier fortegnet for a og d" Jeg ved at hvis a>0 vender parablens grene op, men mit spørgsmål er hvordan jeg bestemmer fortegnet for d? d = Diskriminante... -
sinus regning
Forumindlæghvordan indtaster man cosinus på lommeregner gerne Texas TI-89 skal regne e= 6,4/cos(14) =????,, hvad er resultatet hvis i kunne regne den ud så kunne og skrive hvordan i taster det ind på lommeregneren, så kan jeg nemlig selv prøve, derefter samligne resultatet med mit eget... -
Dm(f) = [-2; 5] og Vm(f) = [-2,5; 4,5]
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med at angive definitionsmængden og værdimængden for f? på forhånd tak :) -
lommeregner
Forumindlægnogen der har en lommergner til salg? den der ti model man bruger i gymnasiet.. -
Ny reform - Årskarakter --> Eksamenskarakter
ForumindlægMit gymnasium har (fejlagtigt?) skrevet på hjemmesiden, at årskarakterer overføres til eksamenskarakter på den ny gymnasiereform, såfremt man ikke er indstillet til eksamen i det respektive fag. Er dette rigtigt? Såvidt jeg ved, skal årskarakteren ikke overføres til kolonnen med eksamenskarakter. -
Spørgsmål om mundtlig eksamen A-niveau
ForumindlægHvordan scorer man 13 på A-niveau mdt. eksamen, mat-linje? -
Melting pot / Salad bowl
ForumindlægHej allesammen, jeg har lidt svært ved at forstå hvad forskellen er på de to begreber, er der nogle som kan forklare mig det yderligere? :) -
HJÆÆÆÆLP
ForumindlægNovellen "Hjemkomst" af Bent Haller, hva handler denne tekst om ? -
Myter?-:(
ForumindlægRELIGIONSFÆNOMENOLOGI • Hvad er en myte? (herunder forskellen mellem kosmogonisk, kosmologisk, antropogonisk, antropologisk og eskatologisk myte) Er der nogen der kan hjælpe mig?? -
Hjælp..plz
Forumindlægforstår ikke så meget af det. En der kort kan fortale mig...plz Das süße Âffchen, auf das Karim heute klickt, macht ihn fit für das Icon, mit dem er vielleicht später im Beruf Euro im Internet verschicken wird. Moderne Firmen brauchen solche Leute. Umgekehrt formuliert: Mitarbeiter, die diese Ze...
