Søgning på: psykologiens veje noter. Resultater: 17941 til 17960 af 29738
-
Problemregningsopgave ;)
ForumindlægHej. Jeg har ikke meget tid så.... Opgaven lyder således: hvis man til et tal lægget et bestemt antal procent , og derefter trækker den samme antal procent fra resultatet. Ender man ikke med det samme resultat Why not? B) hvis det tal man slutter med, er 84% af det tal, man startede med, hvor m... -
PLEASE HJÆLP. HASTER!!
Forumindlægnogen der har lyst til at rette mine grammatiske fejl? Ville virkelig være taknemmelig.. “What He Was Like”: “What He Was Like” is fiction and is written of William Maxwell. The theme in the short story “What He Was Like” is to revealing secrets and growing old. The story deals with honesty, fa... -
Hr. Jesper
ForumindlægHejsa. Jeg står og skal skrive en stil om historien: Hr. Jesper skrevet af Johennes V. Jensen. Desværre forstår jeg ikke teksten særlig godt, og har derfor probelmer med min analyse og fortolkning af historien. Derfor ville jeg hører om der var nogen der kunne give mig et skub i den rigtige retn... -
Rødder i et andengradspolynom
ForumindlægHej min klasse og jeg har på forhånd fået de spørgsmål vi kan komme op til mundtlig matematik årsprøve. Et af spørgsmålene er: Du skal gøre rede for andengradspolynomiets graf, herunder ønskes rødder og belliggenhed i koordinatsystemet. Jeg har fuldstændigt glemt hvad en rod i et andengradspolyno... -
TYSK EKSAMEN PÅ FREDAG - HJÆLP
ForumindlægHej, Jeg skal op til tysk mundtligt eksamen i folkeskolensafgangsprøve i 9. klasse, på fredag. Jeg er mega nervøs for hvad de vil komme til at spørge om til eksamen. - Hvad er de typiske spørgsmål man kan blive spurgt i? - Hvad blev I spurgt i til eksamen? - Ekstra noter til eksamen eller an... -
aflevering * spørgsmål om grammatik
ForumindlægHej alle i dejlige mensker jeg er igang med at skrive en stil i tysk men er kommet i tvivl om nogle ord min grammatik noter siger at; tales der med en person, som man er i dus med, osv. (bydeform) her er spørgsmålet hvad skal det betyder hvis der står "dus med" eller "dis med&qu... -
DEN GAMLE EJENDOM af Villy Sørensen
ForumindlægHJÆLP! Har en opgave om Den gamle ejendom af villy sørensen og er i seriøst stor problem, for kan nemlig ikke finde en dyt ud af novellen. Jeg kan ikke finde ud af, hvordan jeg skal analysere den og har absolut ingen ide om hvad den handler om. Hvis I har nogle noter eller andet, der kan hjælpe... -
matematik
Forumindlægi 9.x har eleverne noteret, hvor mange musikanlæg de har der hjemme 5,6,2,3,5,4,7,4,2,5,8,4,1,7,6,5,3,4,3,2 A- foretage en optælling B- hvlke oplysninger giver denne optælling C-hvad er det gennemsnitlige antal? begrund dit svar D-beskriv undersøgelsens resultater jeg er n p... -
Hvad kan man sigee om a,b og c,
ForumindlægI et andengradspolynomium? Er igang med at skabe lidt noter til den mudtlige eksamen og ville være rart med lidt indput: a: Bestemmer om grenene vender op eller ned. Hvis a er positiv, så er grenene vendt op og omvendt. a skal være forskellig fra nul. b: Bestemmer parablens beliggenhed c: afskæri... -
Læseteknik på uni?
ForumindlægJeg skal til at læse biotek på uni her snart og tænkte om i har nogle ideer til læseteknink? I forhold til om når jeg læser om jeg helst skal overstrege i bogen, skrive det op på computer eller hvad men er bare nervøs for at jeg ikke skrover det rigtige ned hvis jeg skriver noter på computeren.. ... -
Konkurrence Matematik!
ForumindlægJeg vil gerne øve mig til konkurrence matematik. (Altså til konkurrencer som Georg Mohr, NMC, IMO, Baltic Way, osv.) Inde på georgmohr.dk er der en del læsestof(Bl.a. noter og gamle konkurrencer), men jeg savner noget mere. Er der nogen som har nogen gode idéer? -
Fald på 0,6%/år
ForumindlægJeg er igang med en mat.opg., hvor jeg skal opstille en matematisk model med bl.a. et fald på 0,6&/år. Problemer er bare, at jeg ikke kan huske, hvordan man skal skrive et fald på 0,6& ind i en model. Er det bare 0,6& direkte? Eller -0,6%? Eller noget andet...? Har lige fået et blackout. Har ki... -
Hvad er Grønlandspumpen og hvilke forsøg kan man lave?
ForumindlægHej. Er der nogen som kan forklare mig hvad grønlandspumpen er/gør? Og hvilke forsøg kan man lave? Og hvad er en meget vigtig ting at vide om den, hvis der er det? Billederne er fra et papir jeg har fået hvor der står hvad jeg skal kunne. Jeg skal snart til eksame i naturvidenskab, og kan... -
massemedier og politik
ForumindlægHej, Jeg leder efter noget om mediers påvirken af politik. Altså medieteori osv. Jeg søgt på en der hedder Finn Rasmussen, der har skrevet nogle bøger der omhandler dette, men de er alle sammen udlånt, og skal bruge det inden fredag ! Nogen der har nogle gode noter om sådan noget her? -
Kvadratsætninger
ForumindlægHej jeg er igang med at regne på nogle andengradsligninger, og i den forbindeslse mangler jeg mit bevis for kvadratsætning 1 (a+b)^2 = a^2+b^2+2ab .... kan slet ikke finde de noter hvor det stod, og jeg er helt blank selv, håber der er en der kan give mig et peg?? -
Mollins model og Trump
ForumindlægHej, Jeg skal skrive SRP om Trumps præsidentvalgsejr (Eng/Samf) og skal inddrage samfundsfaglig teori. Til min første vejledning snakkede min vejleder om Mollins model, som jeg har læst lidt på, og det virker rimlig oplagt. Jeg har dog ikke længere selv samfundsfag og har ikke arbejdet med ... -
Fejlsætning
ForumindlægSætningen lyder: I will not stay in England for a whole year and in the long-term it will also feel rather monotonous ved godt at der skal -ly på monotonous men spg er om der er andre grammatiske fejl - vil bare være sikker På forhånd tak for svar :-) -
syre og baser 7.klasse.
ForumindlægHej. Er der muligvis nogle der ved noget om syre og baser ? - det skal være på ca. 7. klasses niveau, så derfor ikke for svært. Det ville være super hvis der var nogen der havde nogle noter om det eller sådan noget :p det skal nemlig være til fysik rapport s: på forhånd tak. hilsen rulle & ril... -
Salpetersyre HNO3 mod-ion?
ForumindlægJeg er ved at gennemlæse mine noter til eksamen og så er jeg stødt på begrebet mod-ion om HNO3, men hvad mens der egentlig med dette? Jeg ved at stegformlen er: O= N-OH O= Er der et klogt hoved der kan forklare det for mig. mvh hmba -
Filosofi.
ForumindlægHej. Jeg mangler hjælp til filosofi hvis nogen vil hjælpe ville jeg blive meget glad, evvt med nogen spørgsmpl via mail hvis det skulle blive nødvendigt. Ville også blive meget glad hvis der var nogen som havde haft om etik, og politisk filosofi der ville sende deres notet evt. Hilsen Kimie
