Søgning på: Fejlen af Anders Bodelsen. Resultater: 17981 til 18000 af 106471
-
BEstem tangentligning..
Forumindlæghej.. jeg har en opgave der lyder: en funktion er bestemt ved f(x) = x^3 +2x +8 Bestem f'(1) og bestem en ligning for tangenten til grafen for f i pnktet 1,f(1)) altså f'(1) = 4 og jeg har regnet ud at f(1) = 11 så jeg ska finde grafen for f i punktet (1,11) er det her rigtigt: ... -
Små sætninger til rettelse
ForumindlægAdjektivernes svage bøjning: Den danske strand er hovedattraktionen Men alt afhænger af det gode vejr, hvis man vil bade Ellers ser man dem i den typisk, gule regnfrakke Intet holder den tyske naturven tilbage Og det gode vejr kommer altid igen Snart skinner den gule sol igen over det smukke la... -
Mat. - hvorfor?
Forumindlæg(3+2)2 -2 (2+2*3) Da jeg regnede den i hånden, fik jeg det til -6, men lommeregneren siger 9.. Hvad er rigtigt? -
For meget tekst i portalens latex version
ForumindlægJeg brugte portalens latex version til besvarelse om Taylorpolynomier i matematik forum. Til det jeg rent faktisk ønskede blev der tilføjet et $ tegn i starten og i slutningen blev der tilføjet noget tekst mellem 2 par ulighedstegn. Hvordan undgår jeg de uønskede tilføjelser ? -
"se" i en sætning
ForumindlægHejsa. Hvordan ved man om ordet "se" indgår? Fx El (se) llama Hr. Aldana Hvordan? Mvh Louise -
hjælp til opgave
ForumindlægJeg har en opgave, der lyder således: En funktion f er bestemt ved f(x) = 1,01x + x1,5. Bestem en ligning for tangenten til grafen f i punktet (2,f(2)) Her kommer min udregning: Vi kender tangenten for ligningen: y = f(x0) + f’(x0)(x-x0) Først finder vi f(x0): 1,012 + 21,5 = 2,0201 Så differe... -
differentiering
ForumindlægHej.. nogen der kan hjælpe med at differentierer: f(x) = 4x^3/(x^2 +1) -
Hjernen,hjertet og følelser. (ex. kærlighed, had osv)
Forumindlæghvilken sammenhæng tror/mener I disse tre "begreber" har? Hvorfor? Kunne godt bruge meget guf til det her, da det er til en opgave.. Links og navne på bøger om disse ting, kunne være lige så godt! På forhånd tak. -
Isoler x.
ForumindlægHvordan isolerer jeg x i følgende ligning? f'(x)=(2x/(x-1))-(((x^2)+1)/((x-1)^2))=0 HASTER... -
Lektie til imorgen
Forumindlæghej jeg har prøvet at følge både bogens eksempel og wikidias om tredjegradsligninger så jeg vil spørge jer om i ikke lige kan hjælpe mig og evt. give mig ligningen til at løse en tredjegradsligning. ligesom denne som er til andengradsligning: (-b +- sqr(D)) / 2a. hvad er den så til tredjegradsl... -
HJÆLP til at retten en tysk resume
ForumindlægHej! Jeg har en tysk resume som jeg har skrevet. jeg ved ikke helt om sen giver mening "Resume auf Kurzer Aufbruch Paul hatte die Nase voll, er würde gehen. Weg von ihrem gezeter und sie gemeinsam schimpfen. Das was die enzig sie gemeinsam hatte. Sie denkt das Paul was ein undankbar, frech ... -
Trådløst netværk
ForumindlægHej håber der er en der kan hjælpe mig. Jeg har lige købt en router med trådløst net men kan ikke få lov til at logge på forbindelsen med min bærbar, da den siger at computerens internetindstillinger ikke opfylder de krav der er for at kunne benytte denne forbindelse... Nogen der ved hvad j... -
spørgsmål om billed---
ForumindlægYo.. er der nogen herinde der ved hva søren den flod under det nazistiske flaag symboliser? i det der billed *Es lebe deutschland*... et bud---skal forberede mig på noget fremlæggelse til tirsdag--- ::D -
Integrale
ForumindlægKan nogen hjælpe mig med at integrere denne: (2/T^2) S e^-Rs*(T-s) ds hvor T og R er konstanter og S = integraltegn -
Tornerose på fransk
ForumindlægHej hej allesammen, Er Tornerose et folkeeventyr? og på hvilken måde for fx på fransk er det jo Charles Perrault der har skrevet det, så kender man jo forfatteren. Skal høre om der er en der ligger inde med en rigtig rigtig god analyse af tornerose på dansk - Brødrende Grimm (måske også på fr... -
Fodbold.
ForumindlægHej alle sp.dk bruger. Jeg har fået til opgave at skrive en rapport om sport, jeg har valgt at skrive om fordbold, da jeg selv går til det. Er der nogen her inde der også gøre det, for så vil jeg gerne stille spørgsmål. ///morten -
Elektriske kredsløb
ForumindlægHåber at i kan hjælpe mig 1. Hvilken vej løber elektronerne i kredsløbet? 2. Hvordan er de to pærer forbundet? Hvis man indsætter et amperemeter både før pære 1, mellem de to pærer og pære 2. 3. Hvad kan du sige om strømmen gennem kredsløbet? Hvis man prøver at måle spændingsfaldet over hele... -
hvilken..?
ForumindlægHvilke lamper holder du mest af? PERSONLIGT,i Mit værelse :P -
Kort oversættelse :)
ForumindlægHej! Er der nogen, der har styr på tysk grammatik på B-niveau, der ville have lyst til at rette eller evt. oversætte en kort tekst fra dansk til tysk? Det ville betyde utrolig meget for mig På forhånd tak!! God søndag -
hvordan bøjes warten ?
Forumindlæghvordan bøjes warten ?
