Søgning på: dansk 9 klasse synopsis. Resultater: 18041 til 18060 af 75430
-
Skole Hjem samarbejde haster
ForumindlægHej Alle.. Kan I hjælpe? • Hvordan skaber læreren en god relation til klassens forældre? • Hvordan håndterer læreren den vanskelige samtale? Er der nogen der har nogle teoretikere og ved hvad de står for mht emnet skole hjem samarbejde? På forhånd tak Rasmus -
Dumpe 2.G
ForumindlægHej, Hvis man har fået lutter dumpe karakterer i 2.g, både i års og i prøve/eksamen. Kan man så godt droppe ud og tage HF? Selvom man ikke har taget 109;ende klasse? Det skal lige siges at vedkommende er 17 år! -
Hvilken karakter skal man have
ForumindlægHej! Jeg går kun i 8. klasse, men jeg har i denne uge været på en masse forskellige uddanelser. Jeg vil derfor gerne vide hvor højt et gennemsnit det kræver enten at blive pædogog eller revoser. Er der nogen som ved det? Mange tak for fopnd -
Nedre kvartil
ForumindlægHej! Hvordan finder man nedre kvartil i en talrække med et lige antal af tal. Altså fx: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Median må være: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Men er nedre kvartil så? 1 2 3 4 Tak på forhånd! -
gennemsnit...:0(
ForumindlæghejNu er jeg en af dem som er ret uheldig til eksamen.. har eksamens angst.. bange for eksamen, at lige så snart jeg kommer derind glemmer jeg alt..Ville lige høre om det er årskarakteren eller eksamenskarakteren der i vigtigst i år (2.g)Har hørt at man skal tag klassen om, hvis man har et gennem... -
Le petit Chaperon Rouge / den lille rødhætte ?
ForumindlægHej :-) Jeg har læst den lille rødhætte på fransk. Kan nogen skrive en personkarakteristik om den lille pige? altså bare på dansk, så jeg ved en del om hvordan hun er osv ? -
HJælp
ForumindlægHejsa, Hvis jeg nu ønsker at tage 3år om igen, bliver så mine karakterer i SRP (studieretningsprojekt)+ Dansk & Historie opgaven slettet? Mvh Sophie -
Spg. til Iliaden
ForumindlægHej alle!Jeg har brugt det meste af dagen på at sætte mig ind i de første 3 sange i Iliaden. Jeg er dog stødt på forskellige ting, som jeg ikke lige forstår, hvorfor jeg håber, der er nogen herinde, som vil være mig behjælpelig :)1) I starten af 1. sang bærer Chryses "sit gyldne scepter med ... -
arealbestemmelse
Forumindlæghej nogen der kan hjælpe med disse opgaver? Jeg får selv 72 i den første og 9 i den næste.. men er meget usikker... -
Logaritmefunktioner
ForumindlægHej Jeg har følgende funktion: 3^2x-1 = 9 Jeg skal løse denne funktion, men hvordan gør jeg? Mvh. -
Målestoksforhold
ForumindlægHej, En længde fra et punkt til et andet punkt er 24 m i virkeligheden, og på tegningen er afstanden 9 cm. Hvordan kan man finde ud af, hvor mange m én cm er? -
Delprøve 1
ForumindlægHeysa, jeg skal til engelsk skriftlig eksamen snart og jeg vil gerne øve mig med delprøve 1(altså en dansk prosatekst, hvor man laver et resume på engelsk ca.200 ord). Er der nogle der kan give mig nogle råd? -
Retliniet bevægelse
ForumindlægNogen der lige gider kigge på den her, aner ikke hvordan den løses.En mand løber 100 meter uden at stoppe, med en konstant acceleration. Inden han starter på de 100 meter løber han allerede 10km/t. Da han er færdig på de 100 meter er der gået 20 sek.Mit spørgsmål:A, Hvor stor er accelerationen på... -
Sinus og Cosinus
ForumindlægHej Studi9;s.Jeg skal til 10.-klasses mundtlig matematikeksamen på onsdag og er næsten færdig med at øve tingene igennem.Jeg har hørt lidt om Sinus og Cosinus, men ved ikke rigtigt hvordan man bruger det. Da jeg virkelig godt kunne tænke mig at komme lidt ud over pensum, vil jeg spørge, om der... -
hjælp til fysik - Q-værdi osv.
ForumindlægHej, jeg forstår simpelthen ikke denne opgave, da jeg ikke var der, da i øvede på disse opgaver i klassen, er der nogle der vil hjælpe mig, jeg vil virkelig kan lære det.. Opgave ser ud som følgende: Vi tænker os, at 1000 MW skal leveres af et fusionskraftværk, der er baseret på fusionsprocesse... -
Differentialligninger
Forumindlæggivet funktion f(x)= kvadrod(x^2+x+4) find differentialkvotienten denne fik jeg til f9;(x) = 2x+1 / 2*kvadrod(x^2+x+4) givet funktion f(x)=(sine^x)*kvadrod(x-x^2) find differentialkvotienten denne fik jeg til f9;(x) = kvadrod(x-x^2)*e^x*cose^x+(2x-1 / 2*kvadrod(x-x^2))*sine^x en funktion ... -
ITU
ForumindlægHej.. Jeg er snart færdig med andet hf og overvejer at tage på ITU men hvad er det jeg skal søge der.. Er det som bachelor første omgang ?? Jeg ved hellere ikke noget om adgangskrav men min lærer sagde at en fuld hf vil give adgang til ITU og han sagde at jeg ikke havde problemer med at komme in... -
Finanslovforslaget 2010
ForumindlægJeg skal i gang med en samfundsfagsaflevering, men jeg har virkelig problemer med at komme i gang, da jeg virkelig ikke forstår spørgsmålet. Spørgmålet lyder på: Udvælg og redegør for et finanspolitisk initiativ i finanslovsforslaget 2010? Når der siges et finanspolitisk initiativ, menes der så f... -
perspektivering til kong lindorm
ForumindlægJeg har lige lavet en eventyranalyse af Kong lindorm og skal nu til at perspektivere til andre eventyr? Jeg kan bare slet ikke komme ind på nogen der handler om nognelunde det samme. :( -
Bush 9/11 talen
ForumindlægGoddag alle! Jeg er igang med at stille Pave Urban ll, tale op imod Bushs tale, som han holdte den 20 september 2001. Jeg skal sammenligne dem (ligheder og forskelle), og til det skal jeg bruge en analyse og fortolkning af Bushs tale. Jeg har selv analyseret Pavens tale, og søger inspiration til ...
