Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 18041 til 18060 af 36005
  • puha matematik

    Forumindlæg
    Nu er det sådan at jeg har valgt en matematisk retning på gymnasiet. Men jeg bliver bare ved med at sænke min egen selvtillid, ved at blive ved med at tænke på at alle de andre er klogere og bedre end mig. Jeg kan god li matematik, og vil gerne lære mere. Jeg har verdens sødeste lærer. Men de...
  • optisk aktivt?

    Forumindlæg
    god morgen, håber nogen herinde ved hvad udtrykket optisk aktivt og optisk inaktivt betyder? På formånd mange tak for hjælpen
  • Periodiske funktioner

    Forumindlæg
    Hej, kort spørgsmål :-) Er periodiske funktioner differentiable?
  • Haster- virksomhedsmodel

    Forumindlæg
    Hej Nogen som kan hjælpe med denne opgave ? På forhånd Tak Virksomhedsmodel Vi ønsker at opstille en model for virksomhedsdynamik i et omra°de, dvs. konstruktion af nye virksomheder og fabrikker samt nedrivning af samme. Konstruktion af nye virksomheder afhænger af bl.a. landmassen der er til ...
  • syndefaldsmyten!

    Forumindlæg
    Kender i nogle eks. på nogle spil, tekster, reklamer, billeder osv., som låner træk fra eller bygger på Syndefaldsmyten. Hvorfor er dette motiv brugt så meget ? //Julenissen aishuu!
  • Diskussions afsnit i biologi - hvordan gøres det?

    Forumindlæg
    Hej allesammen :-) Jeg har fået til opgave at diskutere/analysere nogle biologiske problemstillinger - hvilket jeg aldrig har prøvet før. Problemstillingerne (forkortet): "Anoreksi kan i teenageårene resultere i mindsket vækst og kønsmodning" samt "Ved anoreksi indskrænkes den peri...
  • Kortisol stresshormon, klatring/rappeling! HJÆLP!!!

    Forumindlæg
    Hej, er der en venlig sjæl der kan hjælpe mig med hvilken virkning kortisol har når man klatre eller rappeller?
  • Methylrødt

    Forumindlæg
    Kan man kalde methylrødt for en slags farvestof ? eller er det BARE en indikator? Og er der nogen som kan forklare mig såen hvad en indikator er ? Skal skrive ne slags indledning om det. ?
  • Sandsynlighed og statistik

    Forumindlæg
    jeg skal til mundlig matematik i det her, nogen de rkan hjølåe??? Gør rede for binomialfordelingen og inddrag følgende stikprøve i din præsentation: I et stort parti varer er 8% af enhederne defekte. Der udtages en stikprøve på 50 enheder. Bestem sandsynligheden for: a) Der højst er 3 defekte i ...
  • Integral + fortolkning af res.

    Forumindlæg
    Jeg ska' bestemme integralet af en stamfunktion hvor; a=0 b=2 og f(x)=4x-x^2. det fik jeg så til 16/3. Men herefter skal jeg give en geometrisk fortolkning af resultater, men how ? nogen der kan hjælpe..
  • Førnutid

    Forumindlæg
    Hej. Man får altid af vide, at førnutid og førdatid dannes med has/have/had + kort tillægsform, men hvorfor hedder det så "The short story is told..."? Synes ikke, at jeg kan finde det nogen steder. Håber i vil hjælpe
  • Uorganisk kemi

    Forumindlæg
    Hej Hvilke reaktionstyper og bindingstyper sker der i uorganisk kemi? Jeg har prøvet at læse mig frem til svaret og søge på det, men jeg syntes ikke at der kommer det største frem.
  • kvardratrod

    Forumindlæg
    er der en måde at regne kvadratrod ud uden hjælpemidler? og jeg hentyder til et ikke kvadrat tal. eks. \sqrt{24}
  • Hvad vil Ludvig Holberg oplyse om, i Jeppe på bjerget?

    Forumindlæg
    Hej Jeg sider og laver dansk opgave på A nivea og basker med dette spørgsmål: • Holberg er den kendteste danske repræsentant for oplysningstiden. Beskriv med dine egne ord, hvad der er de centrale tendenser i Oplysningstiden, og giv dit bud på hvilken sammenhæng der er mellem Holbe...
  • Planeters densitet

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har et spørgsmål: Hvordan fortæller en planets densitet noget om, hvorvidt planeten er en gasplanet eller stenplanet? Jeg håber, at I kan hjælpe mig!
  • Økosystem

    Forumindlæg
    Hvorfor er der oftest færre rovdyr end plantædere i et økosystem?
  • Hvad synes/syntes i om filmen, som I så? Er begge korrekte?

    Forumindlæg
    Hej med jer. Jeg håber, at Studieportalen er det rette sted at stille mit spørgsmål, som jeg ikke har kunnet finde et klart svar på andre steder. Lad os antage, at vi lige har set en film, som nu er slut. Jeg stiller jeg jer derefter følgende spørgsmål: "Hvad synes/syntes I om filmen?"...
  • Kogepunkt af en blanding

    Forumindlæg
    Hvis jeg har en blanding af to stoffer med kogepunkt på fx 100 og 150 grader celsius, kan jeg så vide om kogepunktet for blandingen vil være - under 100 - 100-150 - 150 hvis der er lige store mængder af stofferne?
  • samfundsfag og religion

    Forumindlæg
    Hey jeg skal skrive om demokratiets fremtid i irak... er der nogen som har en go bud, hvad man evt. kunne komme snak om
  • Ejefald?

    Forumindlæg
    Kunne godt bruge lidt hjælp til denne sætning: berlin murens fald Skal vi ud i noget: "die fall des Berliner Mauer" eller hvad?