Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 18041 til 18060 af 36005
-
puha matematik
ForumindlægNu er det sådan at jeg har valgt en matematisk retning på gymnasiet. Men jeg bliver bare ved med at sænke min egen selvtillid, ved at blive ved med at tænke på at alle de andre er klogere og bedre end mig. Jeg kan god li matematik, og vil gerne lære mere. Jeg har verdens sødeste lærer. Men de... -
optisk aktivt?
Forumindlæggod morgen, håber nogen herinde ved hvad udtrykket optisk aktivt og optisk inaktivt betyder? På formånd mange tak for hjælpen -
Periodiske funktioner
ForumindlægHej, kort spørgsmål :-) Er periodiske funktioner differentiable? -
Haster- virksomhedsmodel
ForumindlægHej Nogen som kan hjælpe med denne opgave ? På forhånd Tak Virksomhedsmodel Vi ønsker at opstille en model for virksomhedsdynamik i et omra°de, dvs. konstruktion af nye virksomheder og fabrikker samt nedrivning af samme. Konstruktion af nye virksomheder afhænger af bl.a. landmassen der er til ... -
syndefaldsmyten!
ForumindlægKender i nogle eks. på nogle spil, tekster, reklamer, billeder osv., som låner træk fra eller bygger på Syndefaldsmyten. Hvorfor er dette motiv brugt så meget ? //Julenissen aishuu! -
Diskussions afsnit i biologi - hvordan gøres det?
ForumindlægHej allesammen :-) Jeg har fået til opgave at diskutere/analysere nogle biologiske problemstillinger - hvilket jeg aldrig har prøvet før. Problemstillingerne (forkortet): "Anoreksi kan i teenageårene resultere i mindsket vækst og kønsmodning" samt "Ved anoreksi indskrænkes den peri... -
Kortisol stresshormon, klatring/rappeling! HJÆLP!!!
ForumindlægHej, er der en venlig sjæl der kan hjælpe mig med hvilken virkning kortisol har når man klatre eller rappeller? -
Methylrødt
ForumindlægKan man kalde methylrødt for en slags farvestof ? eller er det BARE en indikator? Og er der nogen som kan forklare mig såen hvad en indikator er ? Skal skrive ne slags indledning om det. ? -
Sandsynlighed og statistik
Forumindlægjeg skal til mundlig matematik i det her, nogen de rkan hjølåe??? Gør rede for binomialfordelingen og inddrag følgende stikprøve i din præsentation: I et stort parti varer er 8% af enhederne defekte. Der udtages en stikprøve på 50 enheder. Bestem sandsynligheden for: a) Der højst er 3 defekte i ... -
Integral + fortolkning af res.
ForumindlægJeg ska' bestemme integralet af en stamfunktion hvor; a=0 b=2 og f(x)=4x-x^2. det fik jeg så til 16/3. Men herefter skal jeg give en geometrisk fortolkning af resultater, men how ? nogen der kan hjælpe.. -
Førnutid
ForumindlægHej. Man får altid af vide, at førnutid og førdatid dannes med has/have/had + kort tillægsform, men hvorfor hedder det så "The short story is told..."? Synes ikke, at jeg kan finde det nogen steder. Håber i vil hjælpe -
Uorganisk kemi
ForumindlægHej Hvilke reaktionstyper og bindingstyper sker der i uorganisk kemi? Jeg har prøvet at læse mig frem til svaret og søge på det, men jeg syntes ikke at der kommer det største frem. -
kvardratrod
Forumindlæger der en måde at regne kvadratrod ud uden hjælpemidler? og jeg hentyder til et ikke kvadrat tal. eks. \sqrt{24} -
Hvad vil Ludvig Holberg oplyse om, i Jeppe på bjerget?
ForumindlægHej Jeg sider og laver dansk opgave på A nivea og basker med dette spørgsmål: • Holberg er den kendteste danske repræsentant for oplysningstiden. Beskriv med dine egne ord, hvad der er de centrale tendenser i Oplysningstiden, og giv dit bud på hvilken sammenhæng der er mellem Holbe... -
Planeters densitet
ForumindlægHej! Jeg har et spørgsmål: Hvordan fortæller en planets densitet noget om, hvorvidt planeten er en gasplanet eller stenplanet? Jeg håber, at I kan hjælpe mig! -
Økosystem
ForumindlægHvorfor er der oftest færre rovdyr end plantædere i et økosystem? -
Hvad synes/syntes i om filmen, som I så? Er begge korrekte?
ForumindlægHej med jer. Jeg håber, at Studieportalen er det rette sted at stille mit spørgsmål, som jeg ikke har kunnet finde et klart svar på andre steder. Lad os antage, at vi lige har set en film, som nu er slut. Jeg stiller jeg jer derefter følgende spørgsmål: "Hvad synes/syntes I om filmen?"... -
Kogepunkt af en blanding
ForumindlægHvis jeg har en blanding af to stoffer med kogepunkt på fx 100 og 150 grader celsius, kan jeg så vide om kogepunktet for blandingen vil være - under 100 - 100-150 - 150 hvis der er lige store mængder af stofferne? -
samfundsfag og religion
ForumindlægHey jeg skal skrive om demokratiets fremtid i irak... er der nogen som har en go bud, hvad man evt. kunne komme snak om -
Ejefald?
ForumindlægKunne godt bruge lidt hjælp til denne sætning: berlin murens fald Skal vi ud i noget: "die fall des Berliner Mauer" eller hvad?
