Søgning på: matematik fp10. Resultater: 18061 til 18080 af 31486
-
Råd ang. Studie
ForumindlægHejJeg er en meget matematikinteresseret dreng, der skal påbegynde studie til næste år. Ville høre, om der var nogle, der vidste, om det både er muligt at studere matematik og kemi.?? har ikke helt besluttet mig for hovedfag endnu, men det bliver højst sandsynlig mat.Studiet skal helst foregå i k... -
FSA 2004
ForumindlægHejJeg sidder og skal lave FSA maj-juni 2004 i problemregning, matematik. Jeg mangler blot opgavehæftet - er der nogen, der har det liggende? Eller kan finde det til mig på nettet... Jeg skal bruge det i aften og vil virkelig sætte pris på at få de opgaver, jeg skal løse :p -
areal
Forumindlægf(x)= 0,5x^3-5x+14 g(x)=3/2 x^2 x=8 m2 er afgrænset af f(x), g(x) og linjen x=8 Bestem arealet. Dette er Matematik A -
f(x)=-x^2+bx+c Bestem b & c
ForumindlægHejsa til alle jer dygtige matematikere. Er der nogen der tør vove sig ud i at forklare en studerende hvordan man bestemmer b & c ud fra grafen f(x)=-x^2+bx+c hvor toppunktet ligger i (2,1) Med venlig hilsen -
Konstanter a og b
Forumindlæghej jeg sidder fast i en matematik aflvering: undersøg om der findes konstanter a og b f(x) = ((x^2+a)/(b-x)) x fraregnet -b hvordan laver jeg opgaven? -
opg 3031
ForumindlægHar problemer med opgaven 3031 i bogen eksamensopgaver i matematik, linje 1-årigt forløb til a-niveau. men teksten til opgaven er bare mega lang så ville høre om nogen har lavet den engang og kan hjælpe mig lidt? -
Fortolkning af tallet....
ForumindlægEr i gang med at lave min matematik aflevering og mangler den sidste opgave, jeg har vedhæftet: Jeg få tallet til at være 2,38. Ved bare ik hvordan jeg skal fortolke det. Håber at I kan hjælpe mig. -
Erhvervsøkonomisk projekt
ForumindlægHej Efter ferien skal jeg aflevere et matematikprojekt. Jeg har nu fået problemer og kan ikke få hjælp nogen steder. Det er på et ret højt niveau. JEg vil hører om her er nogle dygtige matematikere der vil give en hjælpende hånd...? -
9. Klasse mini-aflevering.
ForumindlægHej! Første gang jeg bruger studieportalen. Jeg ville spørge om hjælp til denne matematik aflevering. Billede af siden : https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/t1.0-9/10386749_957335151017522_3701046843005420636_n.jpg?oh=b05c54f4a5925a7ab2e3b4dc5ee41b6e&oe=5755E96F -
rapport
Forumindlæghey jeg har matematik rapport og der står forklar kort hvornår man bruger K=k0(1+r)n forklar hvad en fremskrivningsfaktor er og hvornår man bruger sådan en forklar hvad indekstal er og hvornår man bruger det jeg håber jeg får hjælp til det -
Eksamensopgaver mat A htx
ForumindlægEr der nogen der ved hvor man kan finde eksamensoplæggene i matematik A på HTX fra de forskellige år? Jeg er har prøvet at kigge på uvm og google, men uden held. Jeg er særligt interesseret i dem fra maj 1996 og 1997. På forhånd tak -
Bestem integralet
ForumindlægHej alle.. Jeg sidder og forbereder mig til matematik prøve, men er stødt ind i et problem.. Jeg skal bestemme integralet for nedenstående udtryk... jeg håber at der er nogle som vil hjælpe mig!! Tak :-) ∫01 (5x4 * ex^5+1) dx..... -
En funktion f er bestemt ved - Bestem f(2)
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg sidder i en rigtig hovedpine af matematik, da jeg er kørt fast. Sidder med denne opgave om differentialregning: En funktion f er bestemt ved a) Bestem Er der nogen, der kan hjælpe med dette? Tusind tak på forhånd :) -
MAT på C, hvad gør jeg ??
ForumindlægHej allesammen :) Jeg har valgt at afslutte matematik på C, i år..... Men der er delte meninger om, at det er en dum ide. Efter HHX, vil jeg gerne på UNI.... For at komme ind, SKAL man åbenbart have MAT på B... Jeg er SUPER dårlig til mat, og er træt matematik timerne, fremfor mat har jeg ... -
Hjælp til bestemmelse af b og c
ForumindlægSidder med en matematik opgave som jeg ikke kan komme igang med. Nogen der kan hjælpe?? Grafen for f(x)=x^2 + bx +c, med toppunkt i punktet (0,5;4,75) Hvor opgaven går ud på at bestemme b og c. På forhånd tak. -
Parallele linjer
ForumindlægHej Har en matematik opgaver der lyder som følgende: linjen lk med ligningen kx - 3y = 10 er prarallel med linjen m: y = 2x +4 Beregn k Nogen der kan hjælpe mig med hvordan jeg skal gøre :) ? -
Formler og opgaver til uden hjælpemidler
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg skal snart op til matematik A terminsprøven og er begyndt med, at læse op til det. Er der nogen som er klar over, hvilken slags formler man skal kunne til prøven uden hjælpemidler, og hvad det er for nogle typer af opgaver man kan komme op i (skal øve sig i :)) På forhå... -
Hvor finder jeg opgaver til 9. kl.
ForumindlægHej Jeg søger nogle ekstra opgaver i matematik og blækregning til 9. kl. niveau. Det kunne fx være tidligere års eksamenssæt eller lign. Er der nogen af jer, der ved hvor jeg kan finde og downloade dem? Mvh. Jim -
Ligning
ForumindlægHej allesammen. Da jeg ikke er den helt store matematiker er jeg lidt i tvivl om hvordan den udregnes, og så tænkte jeg om der måske var en som kunne prøve og hjælpe mig, og udregne den for mig? ligningen hedder: 17.1,8^x = 20.1,2^x ^x=opløftet i x På forhånd tak! Frederik Ottesen -
Finde punkt på cirkelperiferi
ForumindlægHej folkens! Jeg har en opgave i matematik hvor vi skal finde nogle punkter på en cirkelperiferi. Jeg har en cirkelformel (x-4)^2+(y+98,82)^2=1002 og prøver at finde y-værdien af punktet der har x-værdien 0,89 På forhånd tak :)
