Søgning på: naturgeografi vand. Resultater: 18061 til 18080 af 19366
-
Aktuel koncentration af Ca(OH)2
ForumindlægHej Jeg sidder og læser om aktuel og formel koncentration af et stof, men er lidt i tvivl om noget. i min bog er der givet et eksempel på aktuel koncentration af Ca(OH)2 på 0,02mol/l: c(Ca(OH)2) = 0,02 mol/l [Ca2+]= 0.02 mol/l [OH-]=0,04 mol/l [Ca(OH)2] = 0 mol/L spørgsmålet er vedr. den sidste, ... -
Tangentens ligning
ForumindlægHvordan bestemmer man en ligning for tangenten til grafen for en givet funktion der har stigningstallet 14? f (x) = 5x^2+4x-7 ? Er stigningstallet = hældningstallet? Jeg ved slet ikke hvordan jeg skal gribe det an, plejer at kende et røringspunkt og derved finde ligningen for tangenten.. Håbe... -
Dødsstraf i USA
ForumindlægHej Jeg er vildrede. Jeg vil for alt i verden gerne skrive om dødsstraf i USA i Studieretningsprojektet: I fagene engelsk og samfundsfag og med udgangspunkt i bogen "Dead Man Walking" af Helen Prejean. Problemet er bare at jeg ikke umiddelbart kan finde noget sekundærlitteratur. Nogen... -
Hukommelse
ForumindlægEr der nogle metoder, hvor man kan huske ting nemmere? -
En Københavner i Jylland
ForumindlægHey. Er der nogle, som har analyseret ''En Københavner i Jylland''? Står nemlig og skal op i den til eksamen, og jeg kan ikke helt komme igang. Så hvis der er en venlig sjæl, som vil sende en analyse, ville det være rigtig dejligt. Tak på forhånd -
Hjælp til forklaring af hvilke stoffer der indgår i reaktionen og hjælp til at afstemme
ForumindlægHej Mine spørgsmål er: - Hvad hedder stofferne i de to reaktioner på vedhæftet billede? - Hvordan kan jeg afstemme reaktionerne, er der nogle specifikke regler? På forhånd tak. -
Forståelse af Abstrakt algebra - HASTER LIDT
ForumindlægHej. Jeg er igang med at skrive en afslutende opgave i matematik om Emmy Noether og abstrakt algebra. Jeg er lidt forvirret over hvad det går ud på og kunne godt bruge lidt hjælp til at finde ud af hvordan det bruges og fungerer og om man kan bruge det til noget, hvis man ikke er matematiker el... -
10 i gennemsnit
ForumindlægEr der nogen af jer, der indtil videre, har et gennemsnit på 10. Hvis ja, må I da have nogle gode råd. Er det fordi I er stræbere, eller får I dem bare?! -
Afstemning af 2 reaktionsskemaer
ForumindlægCaCO3 (s) + 2 HCl (aq) => CO2 (g) + Ca(OH)2 (aq) => -
Forsøg med syre
ForumindlægHej alle, Jeg skal snart op til fysik eksamen. Jeg står bare og mangler nogen forsøg man kan lave med syre, eller baser. Det behøver ikke at være kompliceret eller noget. Ganske simpelt er også helt fint :-) Tak på forhånd! -
AT-Eksamen 2012
ForumindlægHvordan er det gået med folk i AT? -
Engelskeksamen
ForumindlægSkal til engelskeksamen den 20. og jeg er rigtig nervøs. Hvor godt skal eksamen gå for at bestå? Og kan man godt dumpe, hvis ens udtale ikke er så god, hvad angår engelsk? -
Hvorfor skal fysik/kemi være obligatorisk?
ForumindlægDer er noget jeg simpelt hen ikke forstår. Hvordan kan det være, at det for folkeskole elever skal være obligatorisk, at skulle til mundtlig fysik eksamen. Det er noget de fleste ikke skal bruge frem over, og noget som de fleste ikke engang skal have på gymnasiet. Det kan da ikke være rigtigt d... -
Kridt i saltsyre!
ForumindlægHej kloge hoveder herinde. Er der en der kan fortælle mig lidt om reaktionen: CaCO3 + 2HCl --> CaCl2 + CO2 + H2O Kan man her tale om syre-base par? Altså er der en korrosponderende base til saltsyren, og i såfald hvordan? Mvh Jens -
Energiomsætning? -VIGTIGT.
ForumindlægHej guys. :) Landet ligger sådan her: Jeg skal til fysik/kemi afgangsprøve i morgen, og jeg er ved at lave de sidste forberedelser nu. Så er det jo at jeg finder ud af, at jeg har mulighed for at trække energiomsætning, men jeg fatter hat af det. Altså jeg ved jo fodt hvad det handler om så... -
Sammenhæng - protoner og elektroner
ForumindlægHej alle! Skal op i fysik om et par dage, så jeg sidder selvfølgelig og teper. Men.... min hjerne bliver ved med at sige mig, den har læst, at der er sammenhæng mellem antallet af elektroner og protoner. Er der en venlig sjæl der kan forklare sig her? Er der sammenhæng... eller hvordan f... -
Fortælletid og fortalt tid
ForumindlægEr der en, der kan give mig et konkret eksempel på hvad man kan skrive ved fortælletid og fortalt tid, når man skal analysere en novelle. Forstår ikke forklaringen af de 2 begreber, som de står i analysemodellen. -
Stress..
ForumindlægHey.. Lige for tiden har vi så mange afleveringer og andre lektier for og jeg er blevet så stresset, at jeg næsten ikke kan sove om natten. Det er lidt ekstremt, men jeg tænker hele tiden på mine afleveringer og lektier, selv om natten når jeg skal sove. Hvis jeg går i seng omkring klokken 23:0... -
molekyle
ForumindlægHvorfor tager det langtid for en vandmolekyler lande på jorden og atter fordamper? -
BUFFER
Forumindlæghej... er der nogle der kan hjælpe mig med at finde oplysninger om blodets puffersystem(buffersystem)??? jeg vil være meget taknemmelig... :)
