Søgning på: samfundsfag eksamen. Resultater: 18101 til 18120 af 39570
-
Kvantitativ og kvalitativ - vigtigt :))
ForumindlægHej, jeg står og bøvler lidt med de ord; Kvantitativ og kvalitativ... Jeg har med den humanistiske samt naturvidenskabelige metode at gøre.. Kan det passe, at man fx i den humanistiske metode anvender en kvalitativ empiri, hvis man har med argumentationsanalyse at gøre? Det er således, at ma... -
Hjælp, forstår det ikke
ForumindlægHej folkens. Har lidt svært ved at forstå nogle begreber i NV, og jeg skal forklarer dem. Begreber: At arbejde deduktivt at arbejde induktivt Kvalitativ metode/modeller Kvantitativ metode/modeller Feltarbejde Dobbeltbestemmelse Fejlkild... -
De sortes had til de hvide i dag efter slaveri tiden og omvendt
ForumindlægHej Vi har et projekt hvor overemnet er modsætninger, og jeg har valgt slaver og ejere. Jeg ville spørge om: Hvorfor var der behov for slaver? Hvilken konsekvenser havde det for landet hvor slaverne kom fra? Hvordan har hvide det med de sorte i dag, hvorfor? Er afrika stadig et lavere land ... -
studieretning
ForumindlægNæste år skal jeg starte på gym, og vil lige vide hvordan det er at gå på stx. Lige nu står jeg imellem hvad der er bedst at vælge som studieretning: Naturvidenskabelig eller Samfundsvidenskabelig, og vil lige spørger hvad forskellen og fremtidigt kan med disse to hovedretning? -
Diskurs analyse i dansk og biologi
ForumindlægJeg skal lave en diskursanalyse i SRP og er blevet lidt i tvivl om hvordan man gør det på den bedste måde. Jeg har to artikler, som jeg undersøge hvordan MFR italesættes i forskellige sammenhænge. Jeg tænker at bruge nodalpunkt, antagonismepar, ækvivalenskæden osv. men hvordan stiller jeg det pæn... -
Opgaver August 2005
ForumindlægHej. Er der nogle der ved hvilke opgaver og hvilke tekster der var ved skriftlig dansk eksamen i august 2005? -
Noter søges ...
ForumindlægJeg ska op til eksamen d. 16 i Fysik/kemi(folkeskolen)og har brug for noter til kernefysik/radioaktivitet hvis nogen har ?Det ville være en stor hjælp :) -
Har du været oppe i historie??
ForumindlægHej, Jeg skal til historie eksamen på mandag - og tænkte om der var nogle der har været oppe, der har lyst til at dele ud af jeres erfaringer? Hvad er godt at gøre og hvad skal man holde sig fra? :) -
Spansk eller tysk?
ForumindlægHej alle Jeg valgte oprindeligt Spansk A da jeg skulle søge ind på gymnasiet STX. Jeg er dog blevet i tvivl, om jeg skal skifte til Tysk B. Jeg synes der er mange fordele og ulemper ved begge valg! Det gode ved spansk er, at jeg får 5 A-fags bonus, plus så starter man fra begyndelsen af med n... -
Spørgsmål angående studievalg. AU: Bachlor Fysik
ForumindlægHej, mit navn er Thomas. Jeg har nogle spørgsmål angående uddannelsen ”Fysik” på Århus Universitet, men først lidt om mig. Jeg skal til at afslutte 3 år på HTX. Mine akademiske styrker samt mine personlige interesser, ligger udelukkende i fysik og matematik. Jeg læser ofte om kvanteme... -
Medicin- og tandlægestudiet, men ikke højt nok snit :(
ForumindlægKære alle brugere, i næste uge skal jeg op til min sidste eksamen AT, og dermed få afsluttet mine eksamener. Problemet er bare, at hvis jeg nu får 12 til AT vil mit snit når det ganges op, komme op på de 9,7, samt et snit på 9,6 hvis jeg får 10.. hvilket jo ikke er nok til at komme ind på en af ... -
Harvard, Yale, Oxford eller Bereklery?
ForumindlægHejsaHar undret mig over hvordan man kan søge ind på hhv. Harvard, Oxford, Yale eller Bereklery efter gymnaiset, og hvor meget det koster? -
Hist - SSO need OPGAVE
ForumindlægOk, here is the deal. Jeg skal bruge en historieopgave om Hitler og hans regime! Need it goddamn fast! Og det skal være nu! Jeg har kune sat mig fast på emne - altså Hitler. Hvilken vinkel det bliver, afhænger logisk af opgaven. Sendes til mig på [email protected] må ikke være udgivet... -
Teori på global opvarmning HJÆLP - VIGTIGT!
ForumindlægHJÆLP TIL EKSAMEN!!!! Til eksamen skal jeg snakke om den globale opvarmning. Menneskeskabt global opvarmning, men også naturskabt global opvarmning. Jeg kan ikke finde noget om naturskabt global opvarmning. Har læst lidt om Henrik Svensmark og kosmiske stråler, men forstår det ikke så meget..... -
SRP - terror
ForumindlægHej jeg er igang med at skrive SRP om Terrorisme i hovedfagene Samfundsfag A og Historie A. Min opgaveformulering: 1. Der ønskes en kort redegørelse for forskellige terrortyper og giv eksempler på disse i det 20. århundrede. - Her har jeg tænkt mig at redegøre for de forskellige terrorakt... -
24-timers examen Biologi - hvad skal man??
ForumindlægHej jeg skal op i 24 timers eksamen i overmorgen, i biologi. Jeg vil bare høre, om der er nogen af dem der allerede har været oppe til 24 timers biologi der har nogle gode råd og forslag til, hvordan man skal disponere sin tid/hvad man overhovedet skal gøre?? Skal man bare referere de eksamens ... -
Eksamensangst
ForumindlægVille lige høre, om nogen skulle sidde inde med gode råd, om hvordan man kan få nogenlunde kontrol over sig selv, når man sidder i forberedelseslokalet og skælver, fordi man ved, at man snart skal ind og vise, hvad man duer til...? Uh...er der andre end mig, der har det sådan?! Det er hammer-irri... -
At gå om
ForumindlægHvis man går i 3.g., har et snit på fx 9,4 men skal have 9,9 i sin uddannelse.Er det så en mulighed at gå 3.g. om?I så fald, man i 3.g. har fået 11 i standpunkt i et par fag, kan man så ikke allerede afslutte dem nu, og ikke have dem det år man går om, så man selektivt udvælger enkelte fag hvor m... -
Dumpet et kursus - på eksamensbevis?
ForumindlægHej alle, Hvis man dumper et kursus på uni og aldrig består det efterfølgende, kommer det så til at fremgå af eksamensbeviset? Det kommer ikke på karakterudskriften (som bliver automatisk lavet online) - men hvad med selve eksamensbeviset? Vh -
Drama noter
ForumindlægEr der nogle derude som har nogle gode drama noter (dvs. sådan noget som episk teater, naturalistisk teater osv) liggende eller som evt. ved hvor man kan finde nogen..
