Søgning på: matematik fp10. Resultater: 18121 til 18140 af 31486
-
Hjælp til et eksamensæt
ForumindlægHej! Jeg står i den situation at jeg ikke kan huske hvordan jeg skal beregne opgave 10b i mit vedhæftede eksamensæt i matematik b Er der nogle rare sjæle som har mulighed for at hjælpe her til aften? -
Vektorer i 3D - BEVIS: Krydsprodukt
ForumindlægI min matematik bog står der at: a ( a x b ) = 0 og b ( a x b ) = 0 Ydermere forklarer der, at man kan bevise overstående ved at regne efter i koordinater. Hvad menes der med det? -
Karaktere beregning - :) Help!
ForumindlægHej, jeg har været op til matematik c eksamen, hvor jeg er 100% på at have all rigtige undtagen 1 lille opgave ud af 7 ... hvordan er det med points og karakter på c niveau ? er det nok med en fejl for at ende paa 10 eller 12 ? mvh. batman -
Nødvendighed af aflevering i grundforløbet
ForumindlægHej. Jeg ville blot høre, om det er nødvendigt at aflevere en aflevering i grundforløbet? Jeg har en matematik aflevering for, som jeg OVERHOVEDET ikke kan finde hoved eller hale i, og overvejer blot at undvære afleveringen. Hvilke konsekvenser har dette? -
funktion f
Forumindlægjeg skal op til skriftlig matematik eksamen imorgen, og har ikke styr på dette såørgsmål::: -en funktion f er givet ved f (x)=x2+3x undersøg om punktet P (2,10) ligger på grafen for f? håber i kan hjælpe og tak på forhånd -
Potensfunktion
ForumindlægHejsa jeg har lige lavet en opgave i matematik, hvor jeg er i tvivl opgave b og c.Jeg har prøvet at beregne dem. (Se Bilag for opgaven) I opgave b har jeg fået 225,54 Og i opgave c har jeg fået 1,227 Er det rigtigt? -
intervalendepunkter ??
ForumindlægHejsa ;) Jeg er kommet itvil om hvad intervalendepunkter i ugrupperede statistikker/observationer er ? :O ' Jeg skal bare lige beskrive det til min mundtlige årsprøve i matematik ( under emnet deskriptiv statisik) :) Så ville være super hvis en kunne fortælle mig hvad det er ... -
SRO
ForumindlægHej Jeg har ledt og ledt kan ikke finde en emne der interesser mig så jeg vil skrive hele 20 sider. Jeg har tænkt på at skrive om kræft, leukæmi, diabetes eller noget lignende men mit spørgsmål er så hvad jeg skal skrive i matematik A -
Hvordan udtales ∆x?
ForumindlægHej. Jeg skal til mundtlig matematik eksamen i morgen, hvorfor jeg gerne vil kunne bruge de rigtige begreber. Da jeg har om tretrinsreglen og differentialregning, vil jeg gerne kunne udtale ?x ordentligt? Hedder det bare 'trekant x' eller hvordan? Tusind tak på forhånd :) -
Differential ligning
ForumindlægJeg skal til eksamen i matematik i morgen og vil meget gerne have hjælp til at løse nedenstående. Jeg vil gerne have det forklaret punkt for punkt, da jeg simpelthen ikke forstår det. dy/dx=2y+10 gennem punktet f(0)=7 -
Årsprøve ved ikke afsluttet fag
ForumindlægMin studieretning indeholder matB. Her efter ferien skal jeg aflevere et valgfagsskema, hvor jeg vælger matA. Der er et par stykker fra klassen, der afslutter matematik i år, så de skal til skrift. eksamen. Skal dem, der vælger matA også til en eksamen og gælder det for noget? -
Rumgeometri
ForumindlægHej, jeg sidder lige med en matematik opgave, men jeg er gået i stå.. Opgaven lyder: En plan har ligningen 2x-3y+6z = 12 Bestem koordinaterne til de punkter A, B og C, hvor planen skærer akserne -
Potensregneregler
ForumindlægKan godt være at jeg spørger rigtig rigtig dumt, men det er noget tid siden har haft matematik, og er ved at læse op også står der at man skal kunne potensregnereglerne til prøven uden hjælpemidler, men hvad er det nu man fx. bruger dem til? Kan simpelthen ikke huske det:) -
Boksplot
ForumindlægHej, jeg skal op i mundtlig matematik men min gruppe og jeg har problemer med Boksplot. Jeg er godt klar over største og mindsteværdi er de 2 ydre kanter men yderligere er der også 3 krydser der ligger helt udenfor boksen, hvad viser de? -
en funtion.
ForumindlægJeg har fået en matematik opgave, der lyder på at jeg skal angive en funktion der beskriver sammenhængen mellem tiden og vandforbruget. Jeg bruger 6 liter i minuttet. hvilke funktioner kan jeg bruge? -
skriftlig engelsk 2006
ForumindlægJeg søger navnet på engelsk-eksamenssættet fra 2006. Matematikerne fra engelsk højt-niveau var i 2006 til skriftlig eksamen i et eksamenssæt der hed "QUENIEE". Men hvad hed det eksamenssæt som SPROGLIG højt-niveau i engelsk var oppe i til skriftlig eksamen i år 2006??? -
Bestemmelse af integral
ForumindlægHejsa... Jeg sidder med en matematik aflevering, som jeg simpelthen ikke kan se mig ud af, så jeg håber, nogen kan hjælpe. Opgaven lyder: Bestem følgende integrale (1/(1+e(opløftet i x))dx -
Linær vækst-funktion osv. HJÆLP
ForumindlægHej Jeg ved godt jeg lyder lidt dum nu, men jeg skal til mundtlig matematik eksamen snart. Jeg skal forklare lineær sammenhænge og lineær vækst. Men jeg er i tvivl for er det ikke det samme? Hvad er forskellen imellem det, og hvad er det vigtige jeg skal vide ? HÅBER der er nogle der ... -
Finansering: Prisfastsættelse af optioner med stokastisk volatilitet
ForumindlægHej derude Er der nogen på matematik/økonomi eller økonomi studierne der har skrevet om ovenstående emne. I så fald må vedkommende meget gerne skrive sine problemstillinger. Jeg skal selv skrive i emnet, har læst en del men har svært ved at finde en passende projektbeskrivelse. Søger ideer. -
Vinkel mellem tangenter
ForumindlægHej, jeg sidder med en matematik aflevering og er stødt på et lille problem.. Opgaven(PDF): http://www.vtg.dk/fag/2b/matematik/Projekter/Mat-B_IT-2005(K5)/opgave-a-opgave.pdf Det er opgave 2e det drejer sig om.. På forhånd tak..
