Søgning på: historie noter stx. Resultater: 18161 til 18180 af 33650
-
Studenterbevis - karakterer?
ForumindlægJeg spekulerer lidt på, hvordan systemet er for afgangsbeviset for STX.. Jeg har hørt mange forskellige versioner, og ville gerne høre om nogle herinde VED det? Det, jeg tænker på, er: - Når man har fået en årskarakter i et fag og kommer til mundtlig eksamen i det, kommer begge karakterer så med... -
standpunkt karakter
ForumindlægHej alle jeg går i 1.g stx og fra starten fik vi ved at vi ikke skal få en standpunkt karakter for grundforløbet men så pludeselig fik vi en standpunkt karakter for nogle fage(engelsk, matematik, dansk, samfundsfag) mit spørgsmål er skal man får en anden 1 standpunkt karakter for fx i samfundsfa... -
Fordoblingskonstant og forskrift!
ForumindlægJeg håber virkelig der er nogle som der kan hjælpe mig! Jeg går på STX, 1g (og skal have matematik på A-niveau), og har fået nogle gamle eksamens opgaver, jeg ikke er helt sikker på hvordan jeg skal løse. Opgaveformuleringen lyder således: Om en eksponentielt voksende funktion f ... -
Hjælp mig med min uddanelse
ForumindlægHej eg er en dreng på 14. Jeg ønsker at blive Advokat eller læse Jura, men jeg ved bare ikke hvad det kræver. Hvad skal jeg være god til .hvilke fag? Hvad tjener en Advokat/jurist? skal jeg kunne flere sprog? Hvad Skal jeg som Advokat/jurist? Hvad skal jeg tage. HTX STX HF osv.? Hvad skal mit Gen... -
Er du god til mat. ? SÅ HJÆLP !
ForumindlægHey :) Jeg går på 2 år STX. Jeg har afsluttet mat C, men har valgt at forhøje det til B, da jeg gerne vil have samf. A. Problemet er jeg er SÅ DÅRLIG TIL MATEMATIK! Og da jeg har haft et års pause fra det, ligger det hele langt , langt væk. Jeg vil høre om der er en derude som har tid og tålmodig... -
KOT-kvote 2
ForumindlægJeg har prøvet at udfylde min KOT så jeg kan søge ind på kvote 2, men hvor skal man skrive at det er kvote 2? Jeg har ikke skrevet at jeg har STX fordi der er et spørgsmål mht. gennemsnit bagefter? Så jeg ville bare spørge om der var nogen der kunne give mig en kort vejledning til hvordan KOT-ske... -
HJÆLP matematik
ForumindlægHej jeg er igang med at forberede mig til den skriftlige eksamen i matematik A niveau her i december. Jeg har regnet alle 17 eksamenssæt siden reformen, og jeg har regnet samtlige opgaver fra EMU - dem der hedder ' STX A Vejledende eksamensopgaver - EMU" link Jeg vil gerne regne no... -
Opg. 2006 Trekant vinkler mm.
ForumindlægJeg har problemer med opgave 2006 fra følgende link: http://www.emu.dk/gym/fag/ma/faglige_forening/bogsalg/STX_A_vejl_eks_opg.pdf Umiddelbart kan jeg ikke se, hvordan man skal finde vinklerne ud fra de få oplysninger der er givet. Det eneste jeg sådan kan komme frem til er, at man tegner trekan... -
Potensiel udvikling, find a og b
ForumindlægHej alle sammen, denne opgave er opgave 2 i augusteksamen 2007, matematik B-niveau (STX). Det er delen uden hjælpemidler... "En funktion er af typen f(x)=b*x^a, og der gælder, at f(2)=4 og f(4)= 64. Bestem tallene a og b." Hvad gør jeg? Umiddelbart ville jeg tro, det er formlen med ... -
Engelsk hjælp
ForumindlægHej, vil du vurdere min engelsk eksamens stil? Jeg var til eksamen idag (eng B hf). Hvilken karakter ville du give den? Jeg kan uploade den som pdf eller wordfil, og opgaveformuleringen kan også scannes ind, hvis det skulle være.. (privat besked) Der skal ikke rettes, så den skal bare l... -
Fjernes fravær ved skift af gymnasium?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er kommet i en situation, hvor at jeg skal skifte gymnasie (stx) efter grundforløbet. Kom til at tænke på, om mit fravær enlig bliver fjernet helt når jeg er skiftet, eller om det bare bliver "overført"? I så fald må jeg indrømme, at jeg godt kunne blive fri... -
Antal eksamener
Forumindlæghej :) Jeg har et spørgsmål ang. hvor mange eksamener man skal op til i 2.g på STX. Jeg har været til eksamen i 2 fag, ( et sidste år og et efter jul) begge C-niveau. Til sommer afslutter jeg 2 C-niveau og 1 B-niveau (matematik). udover det opgraderer jeg naturgeo. fra C-B. Mit spørsmål er s... -
Gamle engelsk og dansk opg.
Forumindlæghey derude, er der nogen af jer, som kender nogle link, eller noget, hvor jeg kan få fat i gamle STX engelsk B eksamer (skriftligt), fransk A (skriftligt) og Dansk A (skriftligt) ? Det er lige meget hvilket år det er fra, men SKAL have dem fra 2009, og derudover kan jeg godt bruge nogle andre. ... -
Sværhedsgraden af eksamensættet fra maj 2006 !?
ForumindlægHej folkens.. Sidder med eksamenssættet fra maj 2006 eller vejledende opgavesæt nr. 2 fra bogen vejledende eksempler på eksamensopgaver i matematik STX a-niveau. Det jeg undre mig over er sværhedsgraden, for jeg kan simpelthen ikke gennemskue ret mange af opgaverne og jeg syndes de er svære i ... -
Matematisk model
ForumindlægHej..nogen som lige vil hjælpe mig lidt Opgave 5.007 side 28 http://www.emu.dk/gym/fag/ma/faglige_forening/bogsalg/STX_A_vejl_eks_opg.pdf Det drejer sig om b) Ville finde funktionen for potensudviklingen. Bruger en graflommeregner, men den vil ikke regne værdierne for a og b ud. Ville mene at (... -
Lidt information omkring opgave aflevering
ForumindlægHey, jeg har for 2 år siden afleveret en SRP på stx i biologi a og kemi b på 20 sider og afleveret i hånd og ikke elektronisk ... min søster går på HF, på et helt andet gymnasiet, og har fået nogenlunde samme emne, hun har så fået hjælp, hvor meget af det har hun fået af mig, hendes opg... -
sammenhæng - cylinders rumfang og cylinderens halve højde
ForumindlægAf en kugle med radius 10 udskæres en cylinder (figur 1). På figur 2 ses et snit gennem cylinderens akse indlagt i et koordinatsystem. figur: http://www.emu.dk/gym/fag/ma/faglige_forening/bogsalg/STX_A_vejl_eks_opg.pdf (opg 3.009B) a) Vis, at sammenhængen mellem cylinderens rumfang V og cyli... -
Kuglens tangent
ForumindlægHej alle sammen sidder lige og knokler med et gammelt eksamens sæt. på Mat A. stx. Jeg har lidt bøvl med at få fundet tangentplanen til en kugle. Håber nogle kan hjælpe. Bestem en ligning for tangentplanen til kuglen i P(1,-1,4). planen Q er bestemt ved ligningen 3x+4y-z=2 og ligningen l har par... -
Differentialligning
ForumindlægHej, Kunne jeg få hjælp til opgave 8021 i denne her bog: http://www.emu.dk/gym/fag/ma/faglige_forening/bogsalg/STX_A_vejl_eks_opg.pdf Kan jeg gøre rede for at det pågældende udtryk er løsningen til differentialligningen ved at bruge metoden kaldet seperation af de varible? Hvis jeg kan det - så... -
Opstille en ligning - eller to
ForumindlægHej, Jeg kunne godt bruge nogle hints til opgave 3014 i denne bog: http://www.emu.dk/gym/fag/ma/faglige_forening/bogsalg/STX_A_vejl_eks_opg.pdf a) Indtil videre har jeg lavet følgende: V_c+b = pi * (r^2) * h V_kugle = (4/3)*pi*(r^2)/(2) = (2/3)*pi*(r^2) Derudover ved jeg også at det færdige...
