Søgning på: matematik 1g. Resultater: 18161 til 18180 af 32350
-
Gymnasie forberedelser
ForumindlægHej:-) Jeg skal starte på HF her efter sommerferien, og jeg er så småt igang med at forberede mig selv lidt. Jeg vil egentlig bare spørge om der er nogen der går på HF der kan sige ca. Hvor mange lektier man får for, og om det er dag til dags lektier, eller om det er afleveringer? Hvor lange er... -
Hvad skal jeg vælge næste år?
ForumindlægHej, Jeg skal om 2 uger vælge hvilket gymnasium jeg skal på næste år. Jeg er stadig meget i tvivl. Jeg står mellem at vælge Niels Brock Det internationale gymnasium eller Zahles gymnasium. Jeg er meget ambiøs og vil gerne gå på et gymnasium hvor der er meget faglighed men på samme tid godt socia... -
Kvardratsætninger
ForumindlægFortæl mig om jeg gør det rigtigt el. forkert og i så fald hvad det er der er forkert... 2(x-y)2 - 2x(x-y) 2(x2+y2-2xy) -2x(x-y) 2x2+2y2-4xy -2x2+2xy = 2y2 - 2xy På forhånd tak -
Graf afgænser område
ForumindlægJeg ved ikke, hvordan denne opgave skal løses -
opgave 3
ForumindlægHej, Er der nogen der kan hjælpe med den her opgave?:) -
Differential- og integralregning emneogave!
ForumindlægHey nogle som kan hjælpe mig med følgende opgaver - helt ligemeget om i har noget kort eller langt, bare noget jeg kan bruge for at komme i gang, for forstår det ikke helt. På forhånd TAK! a) Beskriv i ord og formler vigtige regler og formler i har lært indenfor området differential- og intergr... -
Fra folkeskolelærer til gymnasielærer
ForumindlægHej Jeg læser pt. til folkelærer på UCC, men har med tiden fundet ud af, at det ikke er det rette for mig. Nogen der ved om man på en eller anden måde kan blive gymnasielærer - evt. ved at læse en to-årig kandidat? Eller kender til andre spændende kandidatuddannelser man kan videreuddanne sig i?... -
Gymnasie: Franskpræget studeretning
ForumindlægHej! Jeg sidder lige nu i Frankrig på udveksling, som jeg er taget afsted på efter 9. klasse. Til sommer skal jeg starte på gymnasiet (STX), så jeg har kigget lidt på de forskellige gymnasier og deres studeretninger. Jeg interesserer mig for sprog, kultur og samfundsfag. På Aarhus Katedralskole... -
Hjælp til opgave! haster..
ForumindlægHej alle :) har fået en lidt dum opgave i min aflevering, som jeg simpelthen ikke kan løse. Opgaven lyder: Betragt produktet af brøkerne: 3/2 gange 4/3 gange 5/4 ...a/b = 9 Hvad er summen af a og b? Håber virkelig, at der sidder nogle kloge hoveder, der kan hjælpe mig. Hilsen den forvirrede -
Sandsynlighedsregning - HJÆLP
ForumindlægHej alle. Jeg forstår hat af disse opgaver, derfor beder jeg om hjælp fra jer. Håber virkelig i vil hjælpe. Jeg har brug for alle opgaverne, altså opgave a,b,c og d. OPGAVERNE ER VEDHÆFTET Tak på forhånd Mvh. -
energiforhold - rulleskøjtevogn
ForumindlægSidder og skal til årsprøve i fyisk C i morgen og er netop kommet til at kigge på rapporten om bevægelse af en rulleskøjtevogn. Vi lader vognen køre hen ad et bord, trukket af et træklod hen over en trisse der indsamler dataet. Nu finder man så den potentielle energi ved at sige E=m*g*h og den ki... -
omvej til jordemoder uddannelse.
ForumindlægHej! Jeg er en pige som brænder rigtig rigtig meget for at komme ind på jordemoderudd. Men jeg har ikke gennemsnittet nok kan jeg allerede se. Men jeg vil virkelig virkelig gerne efter gym, eller bare sådan at jeg er sikret. Mine 2 veninder ville medicin fra starten men de blev ikke optaget, så ... -
Din opgave er under behandlig, MEN...
Forumindlæg... hvor lang tid tager det??? Jeg uploadede fx en sød lille opgave på 2 sider d. 21/09 og den er stadig under behandling. -
RENTESREGNING HJÆLP
ForumindlægHJÆLP SØGES du låner 10.000 kr. af en ven. han siger , at han vil have 10 % i rente pr. måned. men du skal have betalt ham tilbage efter 3 år, så hvor mange penge skylder du ham efter 3 år? -
DIFFERENTIALREGNING
ForumindlægHJÆLP MED AT DIFFERENTIER f(x) = 2X + 7 f(x) = 150 f(x) = 4X5 – 5X3 + 15X – 200 -
Terminsprøve snyd?
ForumindlægHej Jeg skal til terminsprøve i skriftlig mat A i morgen. Normalt plejer terminsprøven altid at være sidste års eksamenssæt. Ville hører om det er snyd hvis jeg inden prøven downloader sidste års eksamenssæt og bruger dem som vejledning under prøven. Vil det betegnes som snyd eller forberedelse? -
Vektor i rummet
ForumindlægHej allesammen Jeg har fået til opgave, at løse nedstående. Tak på forhånd. -
formel
Forumindlæghej jeg er nu ved at øve mig til at starte på mat hf enkeltfag aften er der nogen der har en rigtig god formelsamling jeg kan få mangler bla en formel lige nu til beregning af investering opg. maleri værdi 60000 værdi vokser med 12% om året hvad er det værd efter 5 år maleri værdi 85000 efter 1... -
Fysik eksamen(Lys)
ForumindlægTrak idag spørgsmål til fysik eksamen(24timers forberedelse) Jeg modtog denne opgave: Du kan omtale lys som bølger, bølgelængde, interferens, optisk gitter, øvelsen ”måling af bølgelængde for laserlys”. Du kan også omtale anvendelser af bølgelængdebestemmelse f.eks. rødforskydning. ... -
GSK på andenprioritet
ForumindlægHej Jeg vil søge ind på statskundskab (adgangskvotient på 10,9 sidste år), som jeg regner med faktisk at have snittet til, da mit snit er på 11,5. Som 2. prioritet vil jeg søge filosofi. 2. prioriteten bliver nok ikke nødvendig, men hvis nu der sker et eller andet helt voldsomt, skal jeg br...
