Søgning på: Redegørelse for lille rødhætte. Resultater: 18201 til 18220 af 31547
-
Graf af afstand til galakse og foton over tid
ForumindlægKan nogen hjælpe mig med disse to opgaver? Jeg har en meget lille idé om, hvad min lærer vil have, at jeg skal svare på opgaverne, men jeg har utrolig svært ved at sætte ord på det, og jeg mangler noget generel forståelse til at kunne forklare det ordentligt. -
linjerne l og m er parallelle?
ForumindlægHej! jeg har en lille aflevering for og kom forbi dette spørgsmål: Gør rede for at linjerne m og l er parallelle. Jeg kan ikke lige skrive det ind men det er opgave 4, som jeg har svært ved. Jeg kan huske jeg har set før, men er simpelthen i tvivl om hvordan man gør når det står som det gør v... -
pris på en m^3
ForumindlægHej SP jeg har en lille opgave som jeg har bøvlet med men ikke kan komme til en løsning 11,82 m3/min * 60 = 709,2 m3/h. 79,78KW / 60 min = 1,3297 kWh/min spørgsmålet: regn prisen ud på 1 m3 luft når prisen er 0.90 øre pr. KWh tak på forhånd :D -
Kronologisk/Lineært forløb??
ForumindlægJeg sidder og Analysere min tekst til dansk FSA. Jeg vil godt ha noget med omkring kronologisk/Lineært forløb men jeg forstår ikke helt hvad det betyder. Jeg har en lille idé om at det er noget omkring hvordan teksten er bygget op, om tingene sker i rækkefølge.Er jeg helt galt på den eller?? ... -
hjælp!!!! Massi Bruhn En Hverdagstragedie..
Forumindlæghej alle i gode mennesker.. jeg er igang med DHO og har et lille spørgsmål.. jeg har valgt at analysere en novelle af Massi Bruhn; En Hverdagstragedie men ved ikke hvordan jeg skal analysere den og ville høre om der måske var nogen der allerede havde analyseret den som gerne ville dele sin ana... -
Lyd og bølger
Forumindlæghej alle sammen:) jeg skal snart til fysikprøve, men der er noget jeg ikke har styr på omkring lyd og bølger.... det er så bølger. hvordan ved man hvilke bølge en flaske laver? det samme spørgsmål til en stemmegaffel og en guitar ( ikke en rigtig, men bare en lille kasse med søm og elastik. ... -
Trigonometri
ForumindlægHej alle Jeg har fået dette til opgave: Udled formlerne for sinus, cosinus og tangens til en spids vinkel i en retvinklet trekant. Jeg er ikke helt sikker på hvordan man gør...Det er vel inverse sinus, cosinus og tangens, men hvordan gør man? Håber at nogen kan svare mig og evt. give mig en li... -
DHO (DANSK) HJÆLP
ForumindlægJeg skriver om Herman Bang's novelle "Pernille" i min DHO. Men jeg ved ikke rigtig hvad skal skrive i indledningen udover forfatter, titel og årstal. Må man man gerne skrive et lille resume? Jeg skriver om det moderne gennembrud generalt, så ved ikke om det ville være en god ide at ... -
Hvad er en stativring?
ForumindlægMeget simpelt (og dumt nok også) spørgsmål, men sidder i en lille krise - skal forklare et forsøg til ekamen hvor vi har brugt en stativring i forsøgsopstillingen - men hvad f****n er en stativring, og hvordan ser den ud så jeg kan få stillet forsøget op? udførelsen lyder: "anbring tragten ... -
Sammenligning af UK/DK - Teens with mental disorders
ForumindlægSkal op til engelskeksamen her på torsdag i emnet "Teens with mental disorders in the UK" Men har et lille problem, da jeg ikke har skrevet en sammenligning af Danmark og UK. Kan overhovedet ikke finde noget om det. Har kigget på statistikker osv. og der er bare ingen ting. Så nogen d... -
Eksamen hjælp
ForumindlægStår og skal til eksamen i billedekunst, har fået dette spørgsmål. Præsentér dit endelige værk og lav en lille analyse af værket med henblik på gengivelsesstrategi, materiale og indhold. Hvad fungerer godt og hvad fungerer mindre godt? Hvilken betydning har materialevalget for gengivelsesstrateg... -
Differentialregning (sum 0g 1/x)
ForumindlægHej derude! Vi er to som skal fremlægge i matematik om Differentialregning (sum 0g 1/x). Vi har lavet en lille præsentation af beviset for sumregnereglen, men vi er simpelthen en smule lost ift hvordan vi skal lave en præsentation af 1/x. Vi ved at det har meget med sumregnereglen men ved ikk... -
HASTER!
ForumindlægHej jeg har er lille problem omkring perkpektivering. Hvordan i alverden skal jeg kunne perpektivere til andre værker? altså, hvis jeg nu fik et spørgsmål om lys og farver og skulle vælge 2 tids perioder omkring det. Jeg har virkelig brug for jers hjælp. Jeg har heller ikke alle billeder fra for... -
Dansk rettelse
ForumindlægHej. Jeg er lige begyndt i 3.g, og har lavet min første aflevering, dog skal den først afleveres om en uge, så jeg ville høre om der nogle der vil rette den for mig. Vil meget gerne have den rettet, da min lærer plejer at give mig 4, hvilket jeg gerne vil forbedre. Det er en lille aflevering på c... -
Bølger - opgave
ForumindlægHej alle Jeg sidder lige med denne opgave som jeg håber at nogle kan hjælpe lidt med: Synligt lys er kun en lille del af det elektromagnetiske spekrum. Se billedet. I hvilket frekvensområde ligger mikrobølger? Hvilken type stråling har vi med at gøre når frekvensen er: 1: 1,44 MHz 2: 1440 PH... -
Smeltevarmen af is, isens temperatur er ikke præcis 0 grader?
ForumindlægKig på vedhæftede fil. Hvis isens temp ikke er de 0 grader, men nærmere -5 grader celsius, så er det naturlgivis en fejlkilde. Men det har vel også betydning for sluttemperaturen (den bliver for lille). Men hvis jeg skulle justerer for dette i min beregning, skal jeg så ændre både sluttemp, sam... -
Hjælp til sætning
ForumindlægHejsa Jeg skal oversætte sætningen "[...] men nu bliver vi nødt til at koncentrere os om studierne. Jeg er lidt usikker på hvordan jeg skal bøje "at koncentrere" Mit forsøg: [...] pero ahora tenemos que concentrarse en los estudios. Jeg er ret sikker på at den refleksive bø... -
Reaktioner
ForumindlægHej, jeg har et lille dilemma ift. hvilken vinkel, der skal benyttes i reaktions beregning. Vil man bruge vinklen 26,57° eller 63,43° ift. at jeg plejer, at bruge cosinus ved ΣFx=0 og sinus ved ΣFy=0. Håber nogle kan hjælpe, opgaven er vedhæftet. -
Skydække
ForumindlægHej ! Jeg kan ikke rigtig finde noget omkring skydække eller skytyper, er der evt. nogle der kan sende link eller noget over, eller fortælle mig lidt om det, har surftet runtd i nettet i snart 2 timer og har ikke fundet noget omkring det. På forhånd tak, håber en af jer kan hjælpe lille mig :) -
Ulighed
ForumindlægJeg sidder med en opgave på formen: (a+b)*(1+a*b+k)-g > 0 Jeg ved at |a-b|>2, og at k og g er reelle tal, men hvordan finder jeg ud af hvad g og k er defineret som? Håber der sidder en med et lille hint!?
