Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 18201 til 18220 af 23489
-
Kunne nogle rette noget tysk?
ForumindlægHej. Jeg har skrevet noget på tysk, som jeg gerne vil have rettet igennem af en med mere erfaring end mig. Tak på forhånd :) Vier Meinungen über Musik Der Text handelt von vier junge Leute. Die erste Person findet der Alltag grau und traurig. Aber wenn er oder sie hört Musik, ist es wie ein So... -
Aktiv transport mht polære molekyler, hvorfor?
ForumindlægHej, hvad er det der gør at polære molekyler har behov for aktiv transport for at komme igennem den ikke polære hydrofobe del af et dobbeltphosphorlipidlag der udgør cellemembranvæggen? Jeg tænker, polære molekyler er jo ikke ligefrem frastødt af ikke polære molekyler, så hvad er det der... -
Opgave 148 - Teknisk matematik
ForumindlægHejsa, jeg er ikke så god til beregning af cirkeludsnit og ved ikke helt hvordan jeg skal kunne få resultatet til at give det rigtige facit, som er 5493,4 mm^2 -
HJÆLP til FSA Matematik 2001
ForumindlægHej allesammen! Jeg har en blækregning for til i morgen (FSA Matematik 2001). Jeg mangler bare en opgave, som har brugt flere timer på og som jeg simpelthen ikke kan finde ud. Jeg vil derfor være MEGET taknemmelig hvis nogen kunne hjælpe mig med den:) Her er linket til opgaven, der er scannet... -
IQtest.dk
ForumindlægMed fare for at afsløre nogle af svarene på iqtesten på mensas hjemmeside, kunne jeg godt tænke mig at finde svarene på nogle af dem alligevel. Så hvis du ikke har taget testen endnu så lad vær med at læse denne tråd. Jeg har lige taget den på http://mensa.dk/iqtest/ og fik 132 på spredning 16.... -
indholdet af sukker i en cola
ForumindlægHvodan er det egentlig muligt eksperimentelt at bestemme indholdet af sukker i en cola. Hvordan skal man forklar det, håber en kan hjælpe lidt. Tak -
Raptekst
ForumindlægEr der nogen derude som har nogle gode ideer til en god dansk raptekst til analyse og fortolkning ?? ;D -
Karakter omregning ?
ForumindlægHej. I 1.g fik vi karakterer på den gamle skala og i 2. - og 3.g har vi jo fået på den nye... Men hva med de karakterer fra 1.g - hvordan bliver de omregnet til den nye? Mener at have hørt, at der er en speciel måde at omregninge på, sådan at det ikke bare er sådan at 9 bliver lavet om til 7 f.e... -
Små tyske sætninger - oversættelse
ForumindlægHej Studieportalen. :) Kunne i hjælpe mig med at oversætte disse sætninger til tysk? :) Det haster lidt.. :) 1. Hvorfor har I skiftet tema[et]? 2. Han havde købt for mange tomater. 3. Millionæren havde foræret skolen et billede. 4. Teknikeren har ændret computerens kode. 5. Mekanikeren havde rep... -
Hvordan tælles sider i SRP?
ForumindlægJeg er meget i tvivl om hvordan jeg skal tælle siderne. I SRP-bogen, som jeg flittigt har læst, står der at en side tælles ud fra 2800 tegn. I min problemformulering står at figurer ikke medregnes i sideantal. Jeg har nu skrevet 24 sider i min opg, hvilket jeg synes er lovligt meget. Men når jeg ... -
Adgang på HA
ForumindlægHej Alle :) Nogen som ved, om man for at komme ind på HA studiet på uni, skal bestå matematik? Jeg har faget på A, og det kræver kun b. Men skal jeg bestå mit A fag, i årskarakter og til en evt. eksamen? Mvh Esben -
Haster, SRP
ForumindlægHej håber der er nogen søde, som vil hjælpe mig, det haster meget:( jeg skriver indenfor kemi og biologi Og har valgt biologi som hovedfag og kemi sidefag. Mit emne er nervefysiologi, herunder koffein og nikotin Jeg har lavet forsøg af: Ekstraktion af koffein fra te. Har kigget på en opgave... -
Hjælp til nogle fysik/kemi spørgsmål.
ForumindlægHej alle. Kunne godt bruge lidt hjælp, til nogle kemi spg. : Hvad er ædelgasser? Hvilke store grupper kan grundstoffer deles i? Hvad er et grundstof? Hvad er en kemisk forbindelse? Hvad er et molekyle? Hvad sker der når man blander syre og base? Mvh. Michael/Antigeek -
AT-Tysk/historie stasi .. HJÆLP?? please :):)
ForumindlægJeg har AT med tysk og historie. jeg skal lave en synopsis. og de spg. jeg har lavet har jeg meget svært ved at svare på faktisk, netop fordi der ikke er meget og finde synes jeg.- håber der er nogle som kan hjælpe. med evt. link. det er mine problemstillinger jeg har svært ved. Problemformu... -
Analyse af "Sidste skoledag" Pia Juul
Forumindlæghttp://www.litteratursiden.dk/blogs/pia-juul/20100204 Heej! Jeg skal analysere og fortolke novellen "Sidste skoledag" til 1.g stx, men jeg forstår ikke rigtig hvad novellen handler om og har svært ved at forstå meningen med den. Linket til novellen er ovenover, alt hjælper. Tak på ... -
Bærebar
ForumindlægBærebar. Jeg skal få købt mig en bærebar, men når jeg nu ikke har forstand på computer, vil jeg spørger om i kan anbefale en. Den må koste det den må kost! Den skal bare være hurtig og god :) -
HURTIG gennemgang af samf. rapport.
ForumindlægJeg ville høre om der var en der ville læse min samf. rapport om medier og politik igennem for mig. Ønsker lidt konstruktiv kritik. Vil gerne sende over mail da den er på ca 1700 ord. Skal aflevere den i morgen, fredag. -
finanskrise!
ForumindlægJeg skal lave en samfundsfagsopgave, hvor jeg skal redegøre for de faktorer, som gør, at Danmark er ekstra ramt af finanskrisen? nogle der kan hjælpe mig :-) på forhånd tak! -
små sætninger
ForumindlægEr mine små sætninger acceptable? Ich habe nicht Lust einen Film zu sehen. Ich habe viele DVDs zu hause. Ich habe nie einen Menschen wie dich geliebt. Ich habe Lust auf eine Zigarette. Tak på forhånd. -
Mættede og umættede fedtsyrer??
ForumindlægHej. Jeg har seriøst brug for hjælp, og gerne meget hurtig hjælp. Jeg sidder og forsøger at skrive min biologi rapport, men jeg kan ikke finde ud af hvilken fedtsyrer der er den "gode" og hvilken der er den "dårlige", den mættede eller umættede?????? Og hvor man finder de to f...
