Tysk

Kunne nogle rette noget tysk?

15. januar 2017 af Sandheden - Niveau: 9. klasse

Hej. Jeg har skrevet noget på tysk, som jeg gerne vil have rettet igennem af en med mere erfaring end mig.

Tak på forhånd :)


Vier Meinungen über Musik
Der Text handelt von vier junge Leute.
Die erste Person findet der Alltag grau und traurig. Aber wenn er oder sie hört Musik, ist es wie ein Sonnenstrahl. Sie sagt zum Beispiel: Musik ist Power!
Die zweite Person findet Musik am Besten sein, wenn du selber machst oder spielst die Musik, weil du wirst kreativ und du selber den Rhythmus bestimmt. Aber er sagt auch, dass man kann viel Geld mit Musik verdienen.
Die dritte Person meine auch Musik gut sein, wenn man selber Musik spielen oder machen. Aber er sagt auch, dass es nicht leicht ist. Man muss teuer Instrumente kaufen und man kann die Nachbarn ärgern.
Die vierte Person kann nicht mehr Musik hören, weil man hört Musik überall.

Hermann Harriehausen
Hermann spielst Musik mit vier andere Leute. Sie haben einen Gitarre-Spieler, Einen Mandoline-Spieler, Einen Geige-Spieler und einen Sänger. Sie spielen deutsche Folklore, irische Folklore und keltische Folklore meistens in Kneipen, aber sie spielen auch auf kleinen Festen. Sie spielen manchmal für Geld, aber in der Regel spielen sie nicht für Geld.
Ihre Leider schreibt der Lead-Sänger. Er schreibt Deutsche kritischen Texte, wie zum Beispiel gesellschaftskritische oder politische Lieder. 
Hermann ist einen Lehrer und spielt oft Lieder in der Englischunterricht. Die Schüler übersetzen und sprechen dann über den Text.
 


Brugbart svar (0)

Svar #1
16. januar 2017 af Stygotius

Der er for mange fejl i dette stykke til at man bare kan rette det.

Du skal lære om bl.a.  kasus, ordstillling, verbets personendelser og stavning, og så skal du gide slå ord op som du ikke kender.


Svar #2
16. januar 2017 af Sandheden

#1

Der er for mange fejl i dette stykke til at man bare kan rette det.

Du skal lære om bl.a.  kasus, ordstillling, verbets personendelser og stavning, og så skal du gide slå ord op som du ikke kender.

Jeg troede, at det var dig, der ville lære mig noget om manerer?

Hypocrite. 


Brugbart svar (0)

Svar #3
16. januar 2017 af Stygotius

???????????

Hvad er der galt??   Hvad er der galt med mine manerer???

Du har fået en rent faglig og nøgtern vurdering af din tekst.

Hvis du ikke kan tåle at høre sandheden, skal du ikke lægge noget ind her til bedømmelse.


Brugbart svar (0)

Svar #4
16. januar 2017 af Stygotius

Fede typer = fejl

Hermann spielst Musik mit vier andere Leute. Sie haben einen Gitarre-Spieler, Einen Mandoline-Spieler, Einen Geige-Spieler und einen Sänger. Sie spielen deutsche Folklore, irische Folklore und keltische Folklore meistens in Kneipen, aber sie spielen auch auf kleinen Festen. Sie spielen manchmal für Geld, aber in der Regel spielen sie nicht für Geld.
Ihre Leider schreibt der Lead-Sänger. Er schreibt Deutsche kritischen Texte, wie zum Beispiel gesellschaftskritische oder politische Lieder
Hermann ist einen Lehrer und spielt oft Lieder in der Englischunterricht. Die Schüler übersetzen und sprechen dann über den Text.


Svar #5
17. januar 2017 af Sandheden

#3

???????????

Hvad er der galt??   Hvad er der galt med mine manerer???

Du har fået en rent faglig og nøgtern vurdering af din tekst.

Hvis du ikke kan tåle at høre sandheden, skal du ikke lægge noget ind her til bedømmelse.

"Der er for mange fejl i dette stykke til at man bare kan rette det."

Så hvorfor overhovedet kommentere? Var det ikke nok bare at sige at jeg har væsentlige grammatiske fejl - og måske havde tilføjet hvad jeg bør fokusere på mest? Måske komme med noget feedback jeg kunne bruge? Man forbedrer sig ikke ved at udelukkende for at vide at man dårlig.


Brugbart svar (0)

Svar #6
17. januar 2017 af Stygotius

Nu skal mor nok puste på dit knæ; så græder du ikke mere, lille pus, -vel?

Jeg har fortalt dig at du skal arbejde med de rigtige personendelser på verberne, -med hvilke kasus de forskellige præpositioner styrer, - med sætningsanalyse, -med at være omhyggelig med stavningen, -med at slå ukendte ord op, -med bøjnng af adjektiver.


Skriv et svar til: Kunne nogle rette noget tysk?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.