Søgning på: matematik fp9 2023 december. Resultater: 18201 til 18220 af 32822
-
haster meget tre-trinsregel
Forumindlægbestem vha. 3-trinsreglen f`´(x0), når ax^2 b... hvad skal man gøre ... -
Projektion i rummet
ForumindlægJeg har en opgave, hvor der er givet tre punkter: A(1,-3.2) B(4,-3,1) C(4,5,-3) Jeg skal udregne AB's projektion på AC. Jeg har tænkt følgende.. OA + AB = OB <=> AB = OB-AB AB = (3,0,-1) OA + AC = OC <=> AC = OC-OA AC = (3,8,-5) Så har jeg sagt: ((AB*AC)/(|AC|^2))*AC = (0.1... -
Reducer udtrykkene
Forumindlæg(3x+2)^2-(4x+5)(4x-5)+1^2+7x^2 2(x-4)(x+4)-3(x-1)^2+7x(x+2) Hvordan bliver de reduceret, helst lidt hjælp med at viser hver gang i gør noget -
værtsgave til læreren?
ForumindlægHey ville gerne vide hvad I synes ville være den ideelle værtsgave til en lærer? -
forsimpling af algebraiske udtryk
ForumindlægHvordan forsimples disse udtryk? og dette: -
Karaktergennemsnit
ForumindlægSpørgsmålet er gældende for den gamle gymnasie-reform. Når man skal afrunde karakterer til at finde sit gennemsnit, hvor mange decimaler gælder så med? Hvis gennemsnittet fx er 9,788, rundes der så op til 9,8?? Hvis snittet er 9,75, rundes der så også op til 9,8? -
Skriftlig Eksamen i mat
ForumindlægHej Ville bare gerne høre hvordan det var gået folk i skriftligt mat... -
danskeksam A
Forumindlæghej hvordan foregår en mundtli og skriftlig eksam i den ny reform for jeg vil læse på pensumet her i sommerferien -
sygeplejeske
ForumindlægHej alle....... Jeg vil gern høre om nogen ved hvad det kraver at komme ind på sygeplejeskeskole i 2008?? -
Euler
ForumindlægLad k,m tilhører N være indbyrdes primiske. Så gælder phi(k*m) = phi(k) * phi(m). Bevis: n = k*m. Da k og m er primiske er phi(n) antallet af tal i (0,...,n-1) der er primiske med både k og m. Hvordan kommer jeg videre? -
Brøkregning, hjælp til at få det på plads.
ForumindlægHej alle sammen, jeg har lidt svært ved at regne brøker. Så jeg vil gerne bede om jeres hjælp endnu en gang. Her er der lige n opgave vi kan få diskuteret sammen, på en god måde: 12/5 + 4/7 =`? Hvordan gør jeg, jeg ved det er nemt, men jeg har det ikke på plads. :-/ PF tak :) -
Forstørrelsesfaktor
ForumindlægNogen der kan forklare mig hvad en forstørrelsesfaktor er? -
Pierre de Fermat
ForumindlægHvordan beviser man at c^n=a^n+b^n har løsninger når c,a,b tilhører N og n=2? Jeg snakker ikke om en grafisk løsning. -
HJÆLPPPP SKAL BRUGES IMORGEN!!!
ForumindlægEr der ikke lige en som er sød at lave denne opgave, kan slet ikke finde ud af den og den skal bruges imorgen!! Håber der er en venlig sjæl derude som kan hjælpe mig. OBS: det er det vedhæftede billed - opgave 7 Tak på forhånd. -
Tan,Cos og Sin
ForumindlægHej alle vi er lige gået i gang med sådan nogen opgaver, og har lidt svært ved det.. Nogen der kan forklare mig hvordan man laer opgaven så jeg kan gå i gang med de andre :) -
hjælp til endnu en opgave.
ForumindlægFunktionen f har forskriften f(x)= -x^2+bx-4 a)Bestem f(7) i tilfældet hvor b= -3 b) Bestem b så ligningen f(x)=0 har netop én løsning. a'eren har jeg fået til 32 ?? og b'eren har jeg meget svært ved. Nogen der kunne hjælpe mig lidt på vej? -
Vektor og normal vektor
Forumindlægdu har en linje med -2x +4y -8 = 0 Du skal bestemme: a) Koordinaterne til linjens normalvektor normalvektor n ? ? er der nogle har idea ?? -
Logaritme
ForumindlægJeg har en graf hvor der ud af 1. aksen er log(D) og op af 2. aksen log(N) D = stammens diameter N = antal træer hvordan finder jeg en forskrift for den funktion, når jeg har henholdsvis (0,86,3) og (2,2;0,5) disse punkter mit eget forslag ville være at (x,y) = (10^x,10^y) og så bare sætte p... -
fald i procent.
ForumindlægBeregn fald i procent fra 2001 til 2002. År 1999 2000 2001 2002 2003 2004 Omsætn 244,8 269,7 283,5 295,9 321,2 780,9 Indeks 100 110 116 121 131 319 jeg kan bare ikke se noget fald kan nogen af jer evt. regne det ud ? -
Mat A, Kemi A og Fysik B
ForumindlægHej alle sammen.. Er der nogen, som har et rigtig godt forslag til et emne til studieretningsprojekt? Skal være Mat eller Kemi sammen med enten His, Dansk eller Fysik.. Jeg ved godt jeg har skrevet før, men er fuldstændig blank.. Hvis der er andre indlæg om det samme, må i gerne sende mig linke...
