Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 18221 til 18240 af 95434
-
Hjernen
ForumindlægHey!Jeg skal op i bio mundtlig på A-niveauog jeg fatter overhovedet ikke hvad Kalium, Natrium pumpen går ud på....??????Håber nogen kan hjælpe mig...ellers er jeg ret meget på skiderenKnus Louise -
hjælp formelsamling
ForumindlægEr der nogle der har gode råd til en rigtig god formelsamling? Eller en I kan anbefale, skal nemlig ud og købe en (-: -
Energiniveau i Brintatomet
ForumindlægBeregn bølgelængden svarende til overgangen mellem det 110. og 109. energiniveau i brintatomet.Bølgelængden ligger i cm-området. stråling med denne bølgelængde er kortbølget radiostråling. Netop denne bølgelængde er hyppigt undersøgt i astronomien. Så højt exciterede brintatomer forekommer i områ... -
Forbrændingsproces
Forumindlæghej !Dette spørgsmål kommer nok til at lyse lidt mærkeligt men:Hvad er der sker i en forbrændingsproces?Når man f.eks. har en bil motor ..Håber i kan svare ,, Noget jeg forstår .. -
Hjælp Tak
ForumindlægI Andengradspolyomier f(x)=ax^2+bx+cDer er b hældingen til grafens tangent når x=0Hvorfor det ???en der vil forklar mig det Mange tak -
EøB Eksame (Gym)
ForumindlægHejHer den 31. skal jeg så op i erhvervsøkonomi. Et fag, hvor eksamenspensummet ikke er mere end omkring de 200 sider. Men spørgsmålet er, hvordan man rent faktisk går op til en EØ-eksamen og hvordan hele eksaminationen kommer til at forløbe… Jeg håber, at I kan guide mig igennem til, hvordan jeg... -
Funktioner
ForumindlægHeyNogen der kan forklare mig hvad en funktion er? -
insulin og glukose
Forumindlæghvorfor falder koncentrationen af insulin og glukose i blodet under et måltid? -
gymnasium ??
ForumindlægHej, ville bare spørge om i tror man kan komme ind i et gymnasium med 13 * 7 taller, en enkelt 10 tal, og tre 4 taller ?? -
KLOGE MENNESKER...
ForumindlægHej er der nogen der ved noget okm følgende: -realisme -impressionisme -neoimpressionisme -ekspressionisme -postimpressionisme -symbolisme -fauvisme -kubisme -futurisme hvis i kan forklare med egne ord ville det være bedst, for det er det jeg har brug for. På forhånd tak -
"også du min søn"
Forumindlæger det nogen der kan hjælpe med at forklare hvad Cæsaren endelig mener med "Også du min søn"?? -
Kunsteriskefag i gymnasiet
ForumindlægKære SP Jeg ved ikke hvilket kunsterisk fag, jeg skal vælge, når jeg går i gymnasiet. Er der nogen, der kan fortælle lidt om de forskellige fag man kan vælge? Jeg overvejer at vælge faget drama eller billedkunst, men ved ikke hvilket. Er der ikke nogen, der kan fortælle mig hvad det er man la... -
Hvilken lommeregner bruger du?
ForumindlægHvilken lommeregner bruger du? Ti82 Ti84 Plus Ti89 Eller ???? -
deSolve
ForumindlægHvordan deSolver jeg opgave b) Se vedhæftet -
Udregning af x
ForumindlægJeg har lidt problemer med nogle enkelte opgaver, håber der er nogen der kan hjælpe mig. Opgaverne lyder at man skal finde ud af hvad x er: Opgave 1: -6,23√x = 50 Opgave 2: x-6,23 = 50 Håber som sagt at der er nogen der kan hjælpe mig og og gerne hvad reglerne er når det med - i stedet for ... -
Tema - skrubtudsen
ForumindlægHej, jeg er i gang med en aflevering om Skrubtudsen, af H.C. Andersen, men kan simpelthen ikke komme frem til temaer i teksten. Kan I hjælpe med nogle forslag? -
SOS!! Stor stat / Lille stat
ForumindlægJeg sidder og læser op på samfundsfag, og er pludselig blevet i tvivl om hvad der menes med stor stat og lille stat? de røde fx Enhedslisten går ind for lille stat og de blå fx LA går ind for stor stat. Men hvad er stor og lille stat??? -
Mindmap?
ForumindlægHvordan laver man et mindmap? Nogle der kan vedhæfte nogle eksempler? På forhånd tak -
HF andet år om igen
ForumindlægHej alle derude.... Idag dumpede jeg min sidste eksame idag. Dvs at jeg ikke bliver student i år, men er der nogen der ved om at jeg kan tag andet år om igen eller om at jeg skal tage hele HF om igen. jeg har nemlig hørt at hvis man tag op til den sidste eksame og dumper skal man tag hele... -
HJÆLP !!!
ForumindlægHeej.. Jeg er lige blevet optaget på et gymnasium. Jeg skal have Engelsk A, Samfundsfag B og Mediefag B .. Er der nogen som kan skrive om den studieretning som jeg har taget? Altså, hvordan er det? Hvad laver man til mediefag? Er det svært? Hvad skal man lægge vægt på? osv... Jeg håber at I ka...
