Resultater: 18241 til 18260 af 436512
-
Differentialregning
ForumindlægJeg har fået spørgsmålet: "Forklar hvad det vil sige at en funktion er differentiabel i et punkt x0 med differentialkvotienten f’(x0)". Jeg er ret idéforladt og vil være glad for et par input.. -
skífte til handelsskole??
ForumindlægHey..jeg er en pige der lige er startet i mat. gymnasium for 3 dage siden, men der er det problem at jeg ik kan li min klasse, de er ik min type,jeg tror bare ik de er nogen jeg vil være venner med!! dem på handelsskolen er mere min type, så jeg vil spørge om der er nogen der ved om man kan skift... -
Syre - base
ForumindlægNogen som kan hjælpe med at give eksempler på korresponderende syre-basepar?? -
Vands autohydronolyse
ForumindlægPlease hjælp mig med denne opgave Opskriv reaktioenen for vands autohydronolyse og forklar hvordan vands ionprodukt udregnes? -
Kemi
ForumindlægForklar hvordan en syres formelle stofmængdekoncentration kan beregnes ud fra enten en kolorimetrisk eller en optegnet titrerkurve?? -
Fuld pensum
ForumindlægHej studieportalen Jeg går i 3g og skal til at afslutte gymnasiet. Jeg har idag (14/4) lige nu 11,67% for perioden og 9,44% for året. Jeg har kun en advarsel. Er der risiko for at jeg skal op i fuld pensum hvis mit fravær stadig er over 10% for perioden når jeg afslutter? :-) -
Engelsk oversættelse..
ForumindlægHar en lidt lang engelsk oversættelse, som jeg er rimelig meget i tvivl om er rigtig.. Synes mange steder det lyder lidt underligt :) Ville være fedt hvis nogen gad kigge på den!Dansk:'Sønner af en fodboldspiller'Peter og Michael er brødre og sønner af en berømt dansk fodboldspiller. Måsk... -
Kan det fortolkes på denne måde?
ForumindlægHi folksJeg sidder med en novelle (med en meget enkelt/kort handling)..Den handler bare om nogle mennesker, der stiger af/på en bus. Der stiger mange forskellige slags mennesker på bussen - børn, ældre, udlændinger mm. Man hører om deres liv hver især og om hvem de er... og det er egentlig det. (... -
Ubådens historie
ForumindlægHejsa... jeg skal til at skrive noget om ubådens historie, men jeg synes det er lidt svært at finde ud af, hvor jeg skal begynde henne osv. Fx. begyndte man jo allerede med at lave "ubåde" i 1580, så der er jo en del historie at tage fat i... men hvad er det mest væsentligste?Så er der ... -
"Det store Menneske"
ForumindlægHej, jeg skal skrive en stil om Georg Brandes "Det store Menneske" (uddrag fra Tilskueren" 1890). Men jeg har svært ved, at komme igang, da den er ret svær. Nogen, som har læst uddraget, og som måske kan hjælpe? -
tysk afl, rettelse...???
ForumindlægHalløj...Er der ik en der har lyst til lige at kigge det her tysk igennem... det ku altså være skønt :)GOD SOMMER TIL ALLE...1. Marie Luise Kaschnitz ist in 1901 geboren.2. Sie ist in Karlsruhe geboren3. Sie kam aus eine gutbürgerlichen Milieu. N4. Für Menschen in Europa war die Welt noch intakt ... -
Sammensat funktion
ForumindlægHej...Jeg ville høre om der evt. var nogle som ville være så venlige at forsøge og forklare mig om sammensat funktioner... Jeg vil gerne vide hvad det vil sige at tage ydre funktion først, og så dernæst indre funktion?På forhånd tak... -
lidt hjælp til svær eng-oversættelse
ForumindlægHej...Nogen der har tid til at kigge denne her opg igennem...??? Synes den er virkelig svær.. suk..På forhånd 1000 tak...ReviewThe play The Beauty Queen... from 1996, starting point in a variant of the same theme as Frank Pig... The dream about a complete and normal life despite of the surroundin... -
Boksplot
ForumindlægHej Jeg har fået en matematik opgave angående at sammenligne 2 boksplot ved at indrage kvartilerne... Håber der er nogle der kan hjælpe mig, da jeg er temmelig lost.. Tak på forhånd :) -
Trekantsberegning
ForumindlægHej Jeg har fået matematikopgave om trekantsberegning, som jeg er kørt fast i... Er der nogen der kan hjælpe? Tak på forhånd :) (meget gerne med en forklaring med ord og ikke kun udregninger) -
Mikroøkonomi - boganbefaling
ForumindlægHey, er der nogen der kan anbefale en GOD bog om mikro-økonomi. Jeg har "Microeconomics" (på tysk) af Pindyck og Rubinfeld, og vil gerne finde en tilsvarende god - og meget gerne på dansk. Blandt andet hvor elasticitet bliver grundigt gennemgået. Har kigget i "Mikroøkonomi - vi... -
SSO!!
ForumindlægHej derude!Jeg er lige startet i 3.g og skal om ca 1½ måned havde aftalt med min lære, hvad jeg skal skrive SSO i.. Hmm.. Jeg kan vælge at krive i samf. , dansk, historie og mat. Tror nu helt sikkert, at det bliver dansk eller historie, men hvor er valgte bare stadig bredt!!ER der nogle, som har ... -
Projekt opgave produkt fattigdo i danmark
Forumindlæghej vi har projekt opgave i denne uge og vi har om fattigdom i danmark vores problem stilling er: hvorfor er der så mange fattige i et rigt land som danmark vi ville høre om i har en god ide til et produkt venlig hilsen sebastian and the crew -
The double slit experiment.
ForumindlægNogen der har matematik formler til hvordan man beviser ekspirementet. tak på forhånd. -
Tællelighed (nogen der li vil rette lidt)?
ForumindlægHejza..Jeg har oversat en tekst til engelsk.. det er meget noget med tællighed og sådan..Men gider i li smide et par kommentare og rette hurtig igennem :)TakSommer hilsener fra lille mig =)
