Søgning på: fysik a 2012. Resultater: 18241 til 18260 af 153575
  • Hjælp elektromagnetisme

    Forumindlæg
    nogle der kan fortælle mig hvad elektromagnetisme er/ går ud på?
  • Escape velocity på dansk

    Forumindlæg
    Hej i gæve mennesker, Jeg sidder her med en SRP, og har kun engelske kilder. Derfor kunne jeg godt tænke mig at vide, om der er nogen der ved, hvad "Escape velocity" hedder på dansk. Ifølge Wikipedia hedder det "undvigelseshastighed", men det virker ret misvisende idet begreb...
  • Tysk grammatik

    Forumindlæg
    Hej, kan I hjælpe, hvis der er fejl i denne sætning: Han er god til fagenen Er ist gut zu die Faches.
  • Er energi det samme som arbejde?

    Forumindlæg
    Hej Jeg tænker, at energi ikke er det samme som arbejde, men på wikipedia står der, at energi betyder arbejde. Der står, at energi kan udføre et arbejde, men det giver ikke helt mening.For arbejde er jo defineret som kraft gange vej? Er der en, som vil være sød at forklare mig det?
  • Datering af havvand

    Forumindlæg
    ---
  • Hvad betyder det at opløse noget i matematik?

    Forumindlæg
    Jf. overskriften
  • Fotoelektrisk effekt

    Forumindlæg
    Hvad er et fotoelektrisk effekt? Er der nogen, der gider forklar mig det? tak
  • Hjælp

    Forumindlæg
    Hvordån skriver man en rapport i kemi?
  • Det HASTERR, I Danmark Er Jeg Født

    Forumindlæg
    Hej har dansk mundtlig eksamen imorgen, og kan ikke forstå digtet ´´i danmark er jeg født´´ af HC Andersen. Er der nogen der kan oversætte digtet, vers for vers, eller symboler eller lignende, plzzzzz.
  • F/K afgangseksamen

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg skal op til en prøveeksamen i f/k i næste uge, og selvom det "bare" er en prøveeksamen, vil jeg selfølgelig stadig gøre det bedst muligt! Jeg har nogenlynde styr på de emner jeg skal op til (magnetisme, syrer & baser, luft), men da vi har en lærer som ikke har fortalt o...
  • Produkt

    Forumindlæg
    Vi er to drenge der har underemnet alkohol og unge, men vi mangler et produkt og vi har lidt travlt. Er der nogen der kan hjælpe os?
  • Vinkelhastighed?

    Forumindlæg
    En der kan forklare om vinkelhastighed? :)
  • Empiri i SOP

    Forumindlæg
    Hej jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår hvad empiri er. I min SOP skriver jeg i idehistorie, hvor jeg har er analyserer ud fra et interview, er det empiri?
  • STX eller HHX?

    Forumindlæg
    Hej, Jeg går lige nu i 9. klasse og står i den her situation, at jeg skal på enten HHX eller STX efter. Problemet er, at jeg ikke ved om jeg skal vælge HHX eller STX. Jeg har været på brobygning på begge uddannelser i 8. klasse, hvor jeg efter det, er fundet frem til at HHX umiddelbart siger mig ...
  • skal jeg omregne varmekapaciteten?

    Forumindlæg
    Jeg har denne opgave der har forvirret mig lidt. jeg er lidt forvirret i opgave 1.b. Tandens specifikke varmekapacitet er givet i . Jeg har omregnet tandens masse fra gram til kg, men så kan jeg vel ikke benytte mig af tandens varmekapacitet. Jeg har også omregnet vandets masse fra gram til kg,...
  • Cosinus og sinus

    Forumindlæg
    Heej (: Nogen som kan hælpe? Jeg har 3 vinkler i en trekant. Men hvordan finder jeg den ene side i den? Vinkel A= 37,6 grader Vinkel B= 52,4 grader Vinkel C= 90 grader Jeg skal finde siden BC.. På forhånd tak.
  • Vektorer!

    Forumindlæg
    Punktet C deæer linjestykket AB i forholdet 2:1 Bestem koordinaterne til punktet C (der kab være to muligheder, det ved jeg) A = (9,-2) B = (2,5) Hvordan løser jeg dog denne opgave?
  • nogen der kan huske verdens nemmeste matematiske regel!?!?

    Forumindlæg
    a/b/c = (a*c)/b.er det rigtigt? eller er det:a/b/c = a/(b*c).på forhånd tak!
  • hjælp til integrale

    Forumindlæg
    bestem integralet: a) b)
  • Lineær ligningssystem

    Forumindlæg
    Jeg forstår ikke spørgsmål a) ?