Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 18241 til 18260 af 135324
-
Et ord for en ting, som har flere egenskaber
ForumindlægHej, Jeg sidder og kigger på noget ukendt matematik, hvormed jeg er kommet til et punkt, hvor jeg skal bruge et ord der beskriver at et matematisk begreb kan have flere egenskaber. præfikset multi- passer ikke rigtig i den her sammenhæng og lyder ej heller specielt godt. men præfisket beskriver... -
Hjælp
Forumindlæg---------- 3√1000 -
logatimer
ForumindlægEr der ikke en der vil hjælpe mig.jeg har en matematik aflevering til imorgen. Jeg har nogen opgaver som lyder: En person har indsat et vis beløb penge på en konto i en bank med en årlig rente på 1,2%. Efter 7 år står der 10327,31 kr. på kontoen a) hvor stor et beløb blev der indsat på kontoen?... -
hvad er..
ForumindlægHvad er x^2 * 2 ? og -2x * 3 = er det så 6x og IKKE -6x? -
f(x) løs ligning
ForumindlægHvordan er det nu lige man løser følgede ligning: f(x)=3 -
blandinger
ForumindlægHvad er (Al3+) og (SO42-) i 0,050 M Al2(SO4)3 -
Differentiering
ForumindlægHey. Har lovet at hjælpe min kusine med lidt matematik, men jeg har glemt en del om differentiering. Vi får oplyst produktreglen: f(x) = (x3 - x2) * 3x-4 a) bestem f 39;(x) b) løs ligningen f 39;(x) = 0. Er der nogen der lige kan give et hint på dem, så fanger jeg det forhåbentligt :D ... -
HJÆLP
ForumindlægHejsa håber der er nogen der kan hjæjpe mig det er ca. 20 år siden jeg har gået i skole sidst jeg har disse 3 regnestykker og jeg er hel på bar bund 22 + 22 - (-2)2 33 + (-3)3 - 33 - (-3)3 (-2) * 33 + (-3)3 * 22 - (-2)2 *(-3)3 på forhånd tak -
hvad opgaven hedder for FS10 2010
ForumindlægHej Jeg skal op i matematik FS10. og skal op i den test som alle dem der gik i 10 klasse sidste år fik til aggansprøve..er der nogen der kan huske hvad den hedder... hedder den: Hej Matematik" og opgaverne til den hedder: 1 Hej matematik på samsø festival 2 Affald på Roskilde festival 3 Ov... -
TI-nspire CAS til salg- Bedste lommeregner
ForumindlægJeg er færdig med matematik så har ikke længere brug for min TI-nspire CAS. Sammenlignet med T-89 Titanium lommeregneren , købte jeg CAS lommeregneren fordi den er en del lettere at bruge og når man indstaster ting på den, er det visuelt den samme måde man ville ha skrevet det i hånden, eksempel... -
Den gode TI-nspire cas lommeregner billigt.
ForumindlægJeg er færdig med matematik så har ikke længere brug for min TI-nspire CAS. Sammenlignet med T-89 Titanium lommeregneren , købte jeg CAS lommeregneren fordi den er en del lettere at bruge og når man indstaster ting på den, er det visuelt den samme måde man ville ha skrevet det i hånden, eksempe... -
vinklen af trekantens medianer
ForumindlægHjææææælp! skal skal sende en matematik aflevere senere i dag. Min opgave går ud på, at jeg skal bestemme vinklen af trekantens tre medianer.Hvor trekanten ABC har vinkelspidserne A(6,2), B(-3,5), C(-1,-2). hvad gør jeeeeg??? -
jeg må se at lære det hva39;? hehe:P ej, hjælp tak, lære det nok en dag...
ForumindlægJeg må se at lære det hva39;? Hehe:P Ej, hjælp tak, lære det nok en dag... Ej, har matematik for igen.. Der gået lidt tid hva39;? hehe... ej, min skole har jo lavet andet, avis og flexuge... Nå her kommer mine sværeste stykker (har givet helt op:O) Hvilke af tallene: -1, 0, 1, 2 og 3, er løs... -
Bygningsingeniør lektier
ForumindlægHej SP Jeg skal snart til at læse videre og overvejer stærkt bygningsingeniør. Er der nogen der vil fortælle mig ærligt, hvor mange timers lektier jeg skal forvente om dagen, og hvor svær matematikken er? Jeg fik 7 skr og 4 mdt i gymnasiet, i mat A, så vil gerne vide hvor meget sværere det er. Vh -
Søger hjælpelærer
ForumindlægJeg går på STX-kursus på VUC og søger desperat matematik hjælp. Jeg mangler at forstå næsten alt det grundlæggende og er villig til at betale en fornuftig pris alt afhængig af hvad DU kan ;D Jeg fik 00 i sidste årsprøve, og den fiasko skulle ikke gerne gentage sig til sommerens eksamen. Håber at ... -
HJÆLP TIL VALG AF AT EMNE
ForumindlægJeg er helt på bar bund i at vælge et emne i AT og håber på at kunne få lidt hjælp. Jeg ville gerne skrive i fagene: Matematik(A)/oltidskunskab(C)/religion(C)/historie(A)/dansk(A)/engelsk(B)/kemi(B) men jeg synes det er svært at få dem koblet sammen under et godt og spændene emne. håber i har ly... -
Forsikringsmatematiker, Aktuar.
ForumindlægHej studieportalen! Så er tiden kommet til at søge ind på en videregårndeuddannelse. Jeg har haft matematik på A og fik her til eksamen et 7-tal. Mit spørgesmål er så om det er en god ide at læse til forsikringsmatematiker.? Snittet for at komme ind på KU er på de 8 stykker(i 2011), men jeg k... -
SRP - Historie A
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har valgt at skrive i matematik og historie, men jeg har dog aldrig skrevet en historie opgave før, eftersom jeg valgte at skrive i dansk til dansk/historie- opgaven. Jeg har af den grund et relativt dårligt udgangspunkt for min SRP opgave. Derfor ville jeg høre, om der... -
Medialogi
ForumindlægHejsa Jeg overvejer at søge ind på medialogi om et par år. Det lyder som en meget spændende uddannelse, som beskæftiger sig med mine interesser. Men uddannelsen katagoriseres som en naturvidenskabelig uddannelse. Her bliver jeg nervøs, for jeg vil mere end gerne undgå deciderede fag som matemat... -
akkusativ/dativ styrer forholdsord oversættelse
ForumindlægHej. Jeg har brug for hjælp til at oversætte de nedstående sætninger. Håber i kan hjælpe mig. Under det danske, har jeg selv prøvet at oversætte, men jeg er ikke sikker på om det er rigtigt eller forkert. Tak på forhånd. :) 1) Martin hentede brochurer om feriestedet. Martin holte Brosch...
