Søgning på: matematik noter skriftlig c. Resultater: 18241 til 18260 af 102572
-
Skal jeg frygte for at dumpe?
ForumindlægHej Alle Jeg har lige fået opgivet min eksamenskarakterer i engelsk skriftlig. Jeg fik 00 (hvilket jeg synes er uretfærdigt, da jeg ifølge mig selv klarede det rigtig godt!), men jeg fik 7 i mundtlig og skriftlig engelsk i årskarakterer. Mit spørgsmål er så, om jeg skal frygte for at dumpe ... -
Andengradsfunktioner
ForumindlægHej :) Jeg har en opgave om andengradsfunktioner, hvor jeg bliver spurgt om følgende: Redegør for andengradsfunktionen, idet du bedes komme ind på - forskrift - konstanternes betydning - bestemmelse af toppunkt Er der nogle, som kan hjælpe med dette? Vh :) -
Bestem en forskrift for f(x) - parabel
ForumindlægHej Jeg har lidt problemer med en matematik opgave, og håber som følge af dette, at der er nogle derude som kan hjælpe lidt til. Hvis det er muligt, vil jeg meget gerne se opgaven i sin fulde udregning. Opgaven lyder som følger: _________________________ Grafen for en funktion f(... -
Rumgeometri
ForumindlægHej, jeg sidder lige med en matematik opgave, men jeg er gået i stå.. Opgaven lyder: En plan har ligningen 2x-3y+6z = 12 Bestem koordinaterne til de punkter A, B og C, hvor planen skærer akserne -
engelsk oversættelse?
Forumindlæghej. er der nogen der måske gider kigge min engelsk oversættelse igennem for fejl? jeg ved der er mange af dem men engelsk er ikke lige min stærke side. evt. bare de mest brutale fejl hvis det er for uoverskueligt. jeg sætter også den danske tekst ind hvis det er til hjælp. jeg håber der er nogen... -
rettelse af engelsk essay
ForumindlægEr der nogen der vil være så hjælpsomme at kigge mit essay igennem eller noget af det :) Det skal helst være så jeg kan se hvor der er rettet så jeg kan lære noget af det ;) The Rose Tree The text which I am about to analyse is a folktale called “The Rose Tree”. The folktale deals... -
Dif.regning
ForumindlægDer er givet følgende dif.ligning: y´-2y = 4x^2 -4x Nogle af løsningerne til denne dif.ligning har et eller flere ekstremumspunkter på deres graf. a) Bestem en ligning for den kurve, som disse ekstremumspunkter vil tilhøre. Det har jeg så gjort og fået y= -2x^2+c*e^(2x) b) Bestem den løsning ti... -
vækst modeller
ForumindlægHej alle sammen.Skal op i matematik på mandag (2.g), og et af vores emner er vækstmodeller. Det er virkelig noget af det sværeste jeg har været udefor. Er der nogle som sidder med nogle gode noter eller evt. på en anden måde kunne hjælpe mig?PÅ forhånd tak. -
Tips/hjælp til mat prøve
ForumindlægHey jeg skal have prøve efter ferien i matematik (2.g A+) i ekspontial funk, logarimte funk., grænseværdi og regression. Er der nogle der måske kan nogle links til noter/opgaver der er gode at tage med til prøven? -
Statistik - Varians og spredning
ForumindlægJeg er ved at forberede mig til eksamen i matematik på B niveau, men kan ikke lige gennemskue dette. Jeg har skrevet i mine noter at spredningen er; (observation-middelværdi)^2 Men hvordan udregner jeg så varians? -
prøve (DET HASTER!)
ForumindlægHej ALLESAMMEN. jeg skal til matematik prøve imorgen, og vi må gerne have noter med til prøven, jeg vil lige høre om i har du noater om : reduktion af udtryk, kvadratsætningerne, regning med brøker, ligninger, 0-reglen, 2 ligninger med 2 ubekendte, uligheder, dobbeltuligheder, rødder og potensreg... -
Ligninger...
ForumindlægHej, jeg er utroligt dårlig til matematik, jeg kan det godt, men jeg gemmer bare det jeg har lært, så er begyndt at skrive noter... Men tænkte på om der var nogen der vil forklare mig lidt om ligninger, og hvordan man løser dem osv... :) mvh sarah -
læse til mundtlig eksamen
Forumindlæghej. jeg skal op i matematik B mundtlig eksamen her om ti dage, og ville derfor lige høre hvilken erfaringer i har med at læse op til eksamen, hvordan gennemgår man bedst pensumet, og hvordan tager man bedst noter. håber virkelig i kan hjælpe mig. tak på forhånd. -
Er det tilladt at anvende svarende fra FSA'er som jeg har lavet til terminsprøven?
ForumindlægGodaften, Sagen er, at jeg er blevet en anelse i tvivl, om det er tilladt at anvende mine svar fra gamle FSA'er som noter til terminsprøven i matematik med hjælpemidler (hvis de er gemt offline)? Tak på forhånd. -
VALG AF STUDIERETNING
ForumindlægHej Alle Sammen. Sidder her, og skal til at vælge min endelige studieretning her om ikke særlig lang tid. Mine valg står mellem to retninger. 1: Matematik, fysik, kemi 2. Matematik, fysik, informationsteknologi. Jeg ved ikke rigtig hvad det der informationsteknologi går ud... -
Fodbold portfolie
ForumindlægHvordan kan jeg anvende ligninger til en matematik portfolie? -
Faktorisering v. 2.gradspolynomier
ForumindlægHvad bruger man faktorisering til i 2.gradspolynomier? Jeg ved godt, hvad det vil sige (at man deler stykket op i dele, der kan ganges med hinanden), men hvad bruger man det til sådan rent praktisk? Sidder med ligningen: f(x)=ax^2+bx+c <=> f(x)=a(x-x1)(x-x2) Hvad viser den? -
Samfunds- eller naturvidenskabelig studieretning...
ForumindlægHej SP. :) Jeg skal have bestemt mig for, hvilken studieretning jeg skal på her efter sommerferien. (STX) Jeg ligger mellem følgende to linjer: Samfundsdag A - Matematik B - Mediefag B Matematik A - Fysik B - Kemi B Jeg hælder mest til førstnævnte, da man på denne studieretning skal h... -
Biologi mundtlig eksamen 1.g - HJÆLP?
ForumindlægHej alle friske studieportalen-brugere :) Jeg skal op i mundtlig biologi C (eksamen) i morgen, og jeg har faktisk ingen anelse om, hvordan det kommer til at foregå. Jeg har selvfølge 24 minutter forberedelse, og 24 minutters eksamination - er der nogle af jer der har været oppe i det sidste år, o... -
Antal timer på Sukkertoppen
ForumindlægHej! Jeg skal om under en måned have valgt hvilke gymnasier jeg vil søge ind på. Jeg var til en orienteringsaften på Sukkertoppen hvor rektoren viste en skema, hvor alle dagene var fra 8-16 og hun sagde at det altid var sådan på Sukkertoppen. Da jeg så en uge senere besøger Vibenhus, siger de a...
