Søgning på: Dansk. Resultater: 18341 til 18360 af 40954
-
Hjælp til valg af studieretning.
ForumindlægHej mennesker! Lige nu går jeg i 9 klasse og allerede den 6 januar skal jeg vælge en studieretning. Jeg er rigtig god til humanistiske fag, det er nemt for mig at få 12-taller i dem, men til gengæld har jeg store problemer med matematik. Hver gang jeg ser nogle tal, som skal regnes ud, får j... -
PLease hjælp-- spørgsmål om tidsperioder
Forumindlæg5) Periodisering af historiske perioder i Danmark (og til dels i Vesten) ser nogenlunde sådan her ud: Jægerstenalder Bondestenalder Bronzealder Jernalder (romersk og germansk) Vikingetid Middelalder Adelsvælde / Renæssance Ældre enevælde Oplyst enevælde Demokrati (osv.) Hvilke p... -
Brug for hjælp
ForumindlægJeg har brug for hjælp til at skrive spørgsmål ned, så jeg ved, hvad jeg skal skrive i mit essay Foreksempel: Hvorfor starter mobning? Hvordan kan mobning påvirke samfundet? Hvad kan der gøres for at modvirke mobning? (Jeg mener ikke uddybe eller så noget, jeg har bare brug for flere spø... -
Redegørelse? Forvirring - DHO
ForumindlægHvad indeholder en redegørelse? Er det, det samme som en problemstlling eller en intro eller er det noget ekstra man skal skrive? -
Fysik - Materiale videnskab
ForumindlægHej Hvordan finder man The Initial Normal Stress Coefficient eller bare The Normal Stress Coefficient som det også hedder? Jeg har selv fundet følgende formel som angiver sammenhængen mellem Shear Stress og Torque (drejningsmomentet). Kilde "Mechanics of Materials":Torsion Boston ... -
DHO-Halv side for meget
ForumindlægHej. Jeg har skrevet min DHO, men jeg har en halv side for meget.... man skulle skrive 6-8 sider, men jeg opdagede at jeg havde skrevet 8 1/2 efter jeg havde afleveret den. (Der er også fodnoter på mange af siderne som gør det der er mindre plads på dem) Ville det trække ned at jeg har skrevet l... -
Karakter i faget
ForumindlægHej, jeg skal desværre om en uges tid til eksamen i oldtidskundskab C. I den anledning vil jeg gerne spørge jer derude om hvad jeg som minimum skal have i karakter til eksamen for at bestå faget. Jeg endte med 00 i årskarakter. -
hvad er en bograpport
Forumindlæghjæææææææææææælp jeg har en for til i morgen og jeg ved ikke hvad det er -
Læreplads kim fupz perspektiverig
ForumindlægHej jeg går i 9. og har fået trukket Kim Fupz Aakeson. Jeg har valgt teksten "Læreplads", men ved virkelig ikke hvad jeg kan perspektivere den til? Kan i måske hjælpe -
flytninger og indvandrer
Forumindlægjeg har skrivet et projektopgave om flytninger og indvadrer, og det er ca.6 side, men jeg vil sende til jer for at hjælpe mig med det, og give mig nogle gode idèer.Kan jeg gøre det?sig ja,hvis I hjælper mig med mit projektopgave.Jeg venter et svar. -
demokrati
Forumindlæghvordan kan man se at man har demokrati i et samfund? -
Sæt tegn
ForumindlægJeg er dårlig til at sætte tegn og skal sætte komma og punktum i denne opgave. Er der nogen der kan hjælpe? "Voodoo rummer flere forskellige ceremonier hvordan man skal udøve dem fortælles fra person til person for man må nemlig ikke forklare det hellige på skrift at der er så mange forske... -
Verbernes placering i ledsætninger
ForumindlægJeg henvender mig igen til Studieportalen, da jeg har et nyt spørgsmål vedørende den tyske grammatik. Jeg ved godt, at verberne skal placeres sidst i tyske ledsætninger, men hvorfor hedder det så f.eks.: "Sie denken, dass es spannend ist, deutsch zu lernen." og ikke "Sie denken, d... -
f(v)=Mv+q, v1=f(v0) osv
ForumindlægJeg skal bruge den formel skrevet i overskriften, altså fremskrivning med affin afbildning. Men det jeg bliver i tvivl om, er hvorvidt når der står: "Antag at M har to forskellige egenværdier λ1 og λ2 , som opfylder |λ1| < 1 og |λ2| <1. For en vilkårlig vekt... -
Hvad er billgst?
ForumindlægEn bestemt støvsuger kan i DK købes for kr. 1.195,00 En støvsuger af samme mærke koster i Vesttyskland EUR 55,00 kursen på EUR er 743,00 Vis ved beregning i hvilket land støvsugeren er billigst? -
HASTER!! 1. verdenskrig
ForumindlægHvilke krav stillede Versailles-traktaten til Tyskland efter krigen? -
Materiale - Lissajous figur - harmonograf
ForumindlægHej Passer det at ethvert materiale har en Lissajous-figur tilknyttet sig? Nu tænker jeg nok mest på polymere som materiale og ikke alt muligt andet. Såfremt dette er sandt kan man da beregne phase-anglen ud fra dets Lissajous-figur? Kan man lave en forsøgsopstilling hvor det er muligt at bere... -
Hjælp til emne
ForumindlægVil er to drenge som slet ikke kan blive enige om et godt emne til vores projekt opgave til næste uge, jeg vil høre om der var nogle er jer der kunne komme med nogle forslag. Indtil videre ved vi at vi ikke helst ikke vil have noget med biologi, geografi og fysik, men bare kom med alt alligevel. ... -
Projektuge om Stereotyper
ForumindlægVi har projektuge om stereotyper, og vi er på bar bund. Har i nogle gode eksempler til forskellige stereotyper? -
Matematik aflevering
ForumindlægHej, hvordan er det man bestemmer de kumulerede frekvenser i TI-Nspire? se vædhæftet fil for opgavebeskrivelse.
