Dansk

Sæt tegn

06. maj 2020 af Noahstyr - Niveau: 9. klasse

Jeg er dårlig til at sætte tegn og skal sætte komma og punktum i denne opgave.

Er der nogen der kan hjælpe?

"Voodoo rummer flere forskellige ceremonier hvordan man skal udøve dem fortælles fra person til person for man må nemlig ikke forklare det hellige på skrift at der er så mange forskellige variationer af ritualerne skyldes også den mundtlige overlevering"

Tak på forhånd.

(gerne med startkomma)


Brugbart svar (0)

Svar #1
06. maj 2020 af Moderatoren

Du skal have fundet reglerne for at sætte punktum og startkomma. Har du det?

Prøv at læse dem og sæt så punktum og komma – så kan man tjekke, om du har lavet det rigtigt eller forkert.


Svar #2
06. maj 2020 af Noahstyr

Voodoo rummer flere forskellige ceremonier. Hvordan man skal udøve dem fortælles fra person til person, for man må nemlig ikke forklare det hellige på skrift. At der er så mange forskellige variationer af ritualerne, skyldes også den mundtlige overlevering.

Altså sådan har jeg sat dem men ville bare være sikker på at det var rigtigt.


Brugbart svar (1)

Svar #3
06. maj 2020 af Stygotius

Hvis du, som du skriver, er "dårlig til at sætte tegn" (hvorfor er du mon det ?), tror du så at du bliver bedre ved at andre laver dine opgaver for dig ?????

Skal din lærer bdømme noget du har lavet, eller noget som andre har lavet ??

Hvis du gerne vil have det, kan jeg sende dig min oversigt over dansk tegnsætning. Der står der alt hvad du behøver vide.

P.S.  Hvorfor i alverden vil du gerne bruge startkomma?  Det er ganske vist valgfrit meeen...


Skriv et svar til: Sæt tegn

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.