Historie

HASTER!! 1. verdenskrig

06. november 2018 af cj2 - Niveau: 8. klasse

Hvilke krav stillede Versailles-traktaten til Tyskland efter krigen?


Brugbart svar (0)

Svar #1
06. november 2018 af MLektiehjælp

Bla. krav om at Tyskland skulle betale erstatning for krigen, da traktaten slog fast, at Tyskland havde ansvaret for krigen. Du kan evt. læse den store danske, eller wikipedias artikel om Versaillestraktaten. 


Brugbart svar (0)

Svar #2
06. november 2018 af Guest123 (Slettet)

#1

Bla. krav om at Tyskland skulle betale erstatning for krigen, da traktaten slog fast, at Tyskland havde ansvaret for krigen. Du kan evt. læse den store danske, eller wikipedias artikel om Versaillestraktaten. 

Hej, kan du godt hjæpe mig med et engelsk essay?


Brugbart svar (0)

Svar #3
06. november 2018 af MLektiehjælp

#2
#1

Bla. krav om at Tyskland skulle betale erstatning for krigen, da traktaten slog fast, at Tyskland havde ansvaret for krigen. Du kan evt. læse den store danske, eller wikipedias artikel om Versaillestraktaten. 

Hej, kan du godt hjæpe mig med et engelsk essay?

Ja, det vil jeg gerne!


Brugbart svar (0)

Svar #4
07. november 2018 af Guest123 (Slettet)

#3
#2
#1

Bla. krav om at Tyskland skulle betale erstatning for krigen, da traktaten slog fast, at Tyskland havde ansvaret for krigen. Du kan evt. læse den store danske, eller wikipedias artikel om Versaillestraktaten. 

Hej, kan du godt hjæpe mig med et engelsk essay?

Ja, det vil jeg gerne!

Tusind tak! Den hedder "Her Share of Sorrow" og kan læses her: https://www.theguardian.com/books/2015/jul/27/tessa-hadley-her-share-of-sorrow-short-story 

Jeg skal skrive en analytisk essay, og i min opgaveformulering står der, at en del af essayet skal fokusere på "the relationship between Ruby and her family and on the role of literature."

Udover det skal de følgende analytiske termer inddrages: setting, social environment, characterization and the ending.

Jeg er ikke sikker på, om jeg har forstået den rigtigt, og du må meget gerne rette mig, hvis jeg tager fejl.

Som jeg har forstået novellen, handler den om den ti-årig pige Ruby, der har svært ved at leve op til sin families forventninger om at få nogle interesser - især moren.  Hun bliver beskrevet som en meget anderledes person i forhold til sine familiemedlemmer - både det ydre og det indre. Moren er uempatisk, da hun ikke kan sætte sig ind i hendes situation, og er ikke i stand til at håndtere problemet på trods af, at hun er uddannet som psykolog.

Da Ruby og hendes familie skal på ferie i Frankrig, finder hun gamle romaner fra det 19. århundrede som inspirerer hende til at skrive sin egen roman. Den rolle, som litteraturen spiller i historien, er, at det inspirerer hende til at skrive en roman, hvor hun efterligner dem. Det gør, at hun endelig opnår noget, som hun er passioneret over. "Her Share of Sorrow" betyder, at hun sørger over, at familien griner af hendes roman, når broren læser den højt op.

Dog kan jeg simpelthen ikke regne slutningen ud, og hvad forfatterens budskab med novellen er.


Skriv et svar til: HASTER!! 1. verdenskrig

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.