Søgning på: amish folket. Resultater: 18341 til 18360 af 19974
-
Hvem er "først"?
ForumindlægGodmorgen folkens (8 Vi havde en debat forleden, som lød føldende : Hvem/hvilken gruppe skal være første prioritet i dette samfund? Jeg var lidt naiv og sagde, de syg og de svage. 1. Fordi de er dem der har brug for hjælp, så det kan komme op og stå (vi har trods alt en socialdemokratisk velfærd... -
kildekritik
ForumindlægHej folkens. Jeg har lige brug for lidt hjælp. http://www.youtube.com/user/unionistbilly Jeg har fundet en optagelse fra en forsamling i Nordirland hvor en protestantisk foretaler taler til en masse protestanter. Dette er som reaktion på at der nogle dage forinden blev dræbt to britiske soldater ... -
5 sætninger fra dansk til engelsk
ForumindlægObjekt med infinitiv 1. Jeg vil gerne have, at folk siger sandheden - selv når den er ubehagelig. - I would like to have people saying the true - even then they are 2. FN ønskede, at de skulle trække sig tilbage fra de besatte områder. - FN request, that they want retire from they occupied are... -
Komplekse polynomier
ForumindlægHej folk, kan i hjælpe mig med at løse opgavedelen c?, jeg vedhæfter hele opgaven samt løsninger for a og b. Et andengradspolynomium og et tredjegradspolynomium er givet ved P1(z) = z2 −6z+10 henholdsvis P2(z) = 1/2 z3 −4z2 +11z−10 a) Bestemrødderne iP1(z). P1(z)= z2 &minus... -
En kort oversættelse
ForumindlægLuzmila har 2 døtre og Luzmilas ældste datter gik ind i guerillaen, da hun var 18 år. Kort tid efter blev hun dræbt af politiet. Luzmila føler sig skyldig i datterens død, fordi hun altid har snakket med hende om den sociale og politiske uretfærdighed i deres land. Trods den store sorg bliver ... -
Rettelse af oversættelse
ForumindlægLuzmilas ældste datter gik ind i guerillaen, da hun var 18 år. Kort efter blev hun dræbt af politiet. Luzmila føler sig skyldig i datterens død, fordi hun altid har snakket med hende om den sociale og politiske uretfærdighed i deres land. Trods den store sorg bliver Luzmila ved med at arbejde for... -
hjælp igen
Forumindlæghej folkens.. er der nogle der gider rette min korte stil igennem? Je chausse la pointure le texte 4 et 5 pour décrivez quel rôle le mot ”sécurite”. Dans le texte 4. ils mangent diner dans un voyage au Maroc. à proximité de votre voiture il venit un Marocian que à la dérobée notre portedocuments... -
rettelse af kort stil
Forumindlæghej folkens.. er der nogle der gider rette min korte stil igennem? Je chausse la pointure le texte 4 et 5 pour décrivez quel rôle le mot ”sécurite”. Dans le texte 4. ils mangent diner dans un voyage au Maroc. à proximité de votre voiture il venit un Marocian que à la dérobée notre portedocument... -
Hjælp søges! ;(
ForumindlægHej Folkens.. Jeg er gået i stå i min aflevering, mangler kun lige disse 2 opgaver, men ved ikke hvordan jeg skal løse dem. Jeg vil virkelig være taknemmelig hvis der er nogen som give mig en hjælpende hånd. den første opgave lyder: Ifølge en model der beskriver udviklingen i den danske ... -
Sygeplejerske bøger sælges
ForumindlægHey folkens Jeg har stoppet sygeplejerske uddannelsen, og har derfor følgende bøger til salg: Nielsen, O; Bojsen-Møller, M. (2012) Anatomi og fysiologi – hånden på hjertet 1. udgave Munksgaard Danmark. København Pedersen, S. (red.) (2009) Sygeplejebogen 1, 1.del Patie... -
Sydafrikas kultur. kan sq ikke finde ud af det
ForumindlægJeg skal skrive en engelsk opgave om Sydafrikas kultur - Nelson Mandela - apartheid. Kunne dette være en god indledning ?. jeg har problemer med at oversætte den. :/ Jeg valgte emnet Sydafrika – Nelson Mandela – Apartheid, da dette er et emne jeg ikke har haft en viden om, jeg kunne have valg... -
Studenterkørsel! - Obligatorisk?
ForumindlægHej, Jeg sidder og funderer over, traditionen der følger efter huen er sat på mange af de kommende studenters knolde - nemlig Studenterkørslen. Tanken om, hvorvidt folk synes den er obligatorisk - i den forstand, at "det SKAL man sgu med til". Personligt synes jeg, at det naturligvis... -
Valg af videregående uddannelse - Input søges.
ForumindlægHej, jeg vil gerne i gang med en videregående uddannelse, men jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal søge, da mit snit ikke er synderlig højt. Jeg har en HTX (mat A / kemi A) med et snit på 5.6. Derudover har jeg suppleret med samfundsfag B. Jeg er fra København og ser helst, at uddan... -
Hvad skal jeg gøre??? hasterrr
ForumindlægHej SP :)) Jeg er 1.g'er og har studieretningen Global Culture med Engelsk A og Samfundsfag A. Lige nu har jeg 4 A fag. Dansk, historie, engelsk og samfundsfag. Udover det har jeg fransk fortsætter B, fordi jeg har haft fransk i 3 år i folkeskolen. Da det er mit yndlingsfag og et fag jeg føl... -
sætninger, der skal rettes ;D
ForumindlægHeeey folkens. Jeg har nogen sætninger der skal rettes. Jeg skulle indsætte de bestemte artikler.. Heute Morgen haben wir auf dem Balkon gefrühstückt. Diesen Kalender kann man in der Buchhandlung neben dem Bahnhof kaufen. Der Nachbar das Brennholz hinter das Haus, um es dort aufstapeln. Fah... -
Spansk (paco yunque)
ForumindlægKunne virkelig godt bruge noget hjælp med den her oversættelse: "Det er Pacos første skoledag. Hans moder har fulgt ham til skolen. Da hun går, er paco alene tilbage i skolegården. Drengen er meget bange, fordi alt er nyt for ham. Han er heller ikke vant til så megen lar. På landet er alt r... -
Kollegie i Århus
ForumindlægHej. Jeg forventer at afslutte min nuværende uddannelse til januar næste år (se evt. min profil for ydeligere information). På nuværende tidspunkt er planen helt klart at tage en overbygningsuddannelse med det samme. Mit valg er faldet på kandidatuddannelsen i Teknisk IT (civilingeniør), der udby... -
Hjælp til fysik opgave
ForumindlægHej folkens. Jeg skal til at lave en opgave og er her gået i stå - netop fordi at fysik ikke er min stærke side. Jeg håber derfor at der er en sød person derude som kan være mig behjælpelig med hints eller andet, da jeg gerne vil forstå opgaven. Der er tale om følgende opgave: I den... -
Rejse tl USA
ForumindlægHej! Jeg er en pige på 19 år, som vil til USA til sommer og et år frem (måske længere tid). En af grundene til, at jeg vil af sted, er at blive rigtig god til engelsk og at møde en masse nye mennesker:) Nu er mit problem så bare, hvad jeg skal lave derovre? Jeg har en masse forskellige ideer, me... -
SRO MAT-B HJÆLP!
ForumindlægHej! Jeg sidder og er i gang med at skrive SRO, som skal afleveres på fredag (d. 15). Jeg skriver i Biologi A og Matematik B, og har umiddelbart brug for hjælp til matematikdelen. Problemformulering Vestgrønlands bestande af rensdyr søges forvaltet med henblik på bæredygtig jagt, hvilket...
