Søgning på: hitlers tale. Resultater: 18341 til 18360 af 59860
  • HF Matematik, skriflig og muntlig, skal man bestå begge?

    Forumindlæg
    Hejsa, har en ven som siger at hvis man går hen og får 00 i den skriflige matematik B på HF, og så får et 4 tal i den muntlige eksame, så består man samlet matematik? Er det sandt?
  • hvordan intigrerer man eg differention?

    Forumindlæg
    jeg har en opgave, men der er et stykke jeg bare ikke kan finde ud af. (jeg har vedhefted stykket) jeg kan godt forstå stykked, at når man intigrerer det man har differentieret, så kan mand finde længden. menjeg har regnet det 1000 gange nu, og jeg får bare ikki et realistiskt tal :/ please h...
  • Artikel - Hjælp søges:) - HURTIGT!!!!

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har en engelsk (artikel) aflevering til i morgen. Artiklen skal handler om en kendt person som har problemer i sit liv. Kunne være rart med feedback. Mit mål er at komme op på et 10 - tal, er det muligt?
  • Potensfunktion

    Forumindlæg
    Hej, Har problem med den her regnestykke Graften for potensfunktionen y=b*x^2 går gennem punkterne (1,2) og (4,16). a) Bestem tallene a og b b) Bestem y, når x = 2,25 Bestem x, når y = 31,25
  • Artikel - hjælp søges - HURTIGT!!

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har en engelsk (artikel) aflevering til i morgen. Artiklen skal handler om en kendt person som har problemer i sit liv. Kunne være rart med feedback. Mit mål er at komme op på et 10 - tal, er det muligt?
  • Hjælp! Potensfunktion

    Forumindlæg
    Hej, Har problem med den her regnestykke. Jeg ved ikke hvordan man finder a eller b. Opgaven lyder sådan Graften for potensfunktionen y=b*x^2 går gennem punkterne (1,2) og (4,16). a) Bestem tallene a og b Tak for hjælpen :)
  • Boksplot: spredning

    Forumindlæg
    Jeg skal sammenligne 2 boksplot. Kan man sige noget om forskellen på spredningen (std. afvigelsen)? Jeg er klar over, at man ikke kan aflæse spredningen direkte som et tal, men kan den ses på nogen måde? Tak.
  • Bestemmelse af a,så ligningen kun har én løsning

    Forumindlæg
    Hej Alle! Jeg har lidt svært ved en opgave, hvor man skal bestemme tallet a, så ligningen kun har én løsning. Ligningen ser sådan ud: x2-(a+3)*x+3a = 0 Nogen der kan hjælpe?????
  • artikel - hjælp søges - HASTER!!!

    Forumindlæg
    Har denne artikel for, hvor jeg skal skrive om en kendt person som har haft problemer i sit liv. Mit mål er at komme op på et 10 - tal. Det er så her jeg har brug for din hjælp. Det ville nemlig være super hvis i vil læse den igennem og give mig feedback på den. Ville også være super hvis i ...
  • Har i et forslag

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal snart op i engelsk mundligt. Men har det problem at jeg ikke ved hvad jeg skal snakke om. mit over emne er Be a young. har i et forslag til mig, om hvad jeg kan tale om. Hilsen mig :D
  • ligning, skal give 0

    Forumindlæg
    Hej, jeg har fuldstændig skudt ud i hovedet hvordan jeg får tallene over på samme side, således at der står 0 på den ene side af lighedtegnet. x^2 + y^2 = 15 - 2x - 4y håber nogen kan hjælpe :)
  • Løse grafisk ligning

    Forumindlæg
    Hej! Hvordan skal jeg løse grafisk ligning f(x)=20? Jeg har aflæst tallet f(-10) til at være -10,9. Er det rigtigt? Og jeg har bestemt fordoblingskonstantentil at være 27? Mange tak på forhånd
  • Angående eksamener

    Forumindlæg
    Hej, jeg går i 10 klasse og er optaget på gym. Vi har haft 3 eksamener indtil videre, og det er gået virkelig skidt for mig. Har kun fået 00, 02 og et enkelt 4 tal. Sker der noget min optagelse?
  • differensinvestering

    Forumindlæg
    Jeg har svært ved at finde ud af hvordan jeg tager fat i denne opgave. Har brug for at finde ud af hvilken opstilling jeg skal bruge, da jeg ikke har nogle omsætning at kunne samligne med eller nogle direkte tal som "det vi tjener" Jeg har vedhæftet opgaven.
  • Hvorfor har SP fået nyt design?

    Forumindlæg
    Jeg taler om det øverst af siden. Logoet er blevet meget mindre og i stedet er der en kæmpe reklame. Ved godt at SP kører på frivillige kræfter, men jeg synes altså siden er blevet ret grim :)
  • Matematikhjælp tak!

    Forumindlæg
    En funktion er bestemt ved: f(x)=x^3+bx^2+3x+4 hvor b er et tal Uden hjælpemidler: Bestem de værdier af b, for hvilke f er en voksende funktion.
  • henfald

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan hjælpe med denne opgave? en Λ partikel i hvile henfalder til en proton og en pi - minus meson. a) opskriv reaktionsskemaet og analyser det på kvarkniveau. b) hvilken type vekselvirkning er der tale om? på forhånd tak.
  • Eksamen!!

    Forumindlæg
    Hej allesammen Kunne nogen hjælpe mig med det her spørgsmål? - forklar de processer, som indgår i produktionen af bioethanol - hvilke enzymer er nødvendige, hvilke reaktionstyper er der tale om - sammenlign og vudere fordele og ulemper ved første - og andengenerations bioethanol
  • Molforhold

    Forumindlæg
    Hej Nogle der kan forklare mig hvorfor molforholdet mellem Fe(SO4)3 og Fe er 1/2 ? Altså hvor Fe(SO4)3 er 1, og Fe er 2. Der er jo ikke noget 2 tal foran Fe?
  • problemformulering.. hjælp. dur det?2.sek.

    Forumindlæg
    Kan man godt bruge det her til det analyserende spørgsmål: Hvordan definerer Urban II den kristne helligkrig? (skal analysere hans tale, og hvad helligkrig er) Dem her to skal flettes sammen i et, nogle som har nolge bud for hvordan det kunne være; Kan nutidens jihad være en forsættelse af dati...