Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 18361 til 18380 af 52987
-
Kvanteenergi
ForumindlægHvad er kvanteenergi? Og hvad betyder det når stråling består af høj kvanteenergi? -
Jævnstrøm
ForumindlægEr der nogen der ved om Jævnstrøm går fra - til + eller..... -
isloer a i ligning.
ForumindlægHej... sidder lige med en ligning jeg ikke kan få løst.. r(a) = T /(s-a) hvor a er "løftet ned", eller hvordan man nu siger det.!? jeg skal isolere a, og er kommet frem til: a = s - (T / r(a)) men mangler jo stadig at isolere det andet a, og kan ikke lige gennemskue det.. håber... -
Tast opfører sig mærkeligt
ForumindlægHej folkens, jeg har fået et problem med mit tastatur. Når jeg trykker på knappen til højre for å, dvs. knappen der kan lave umlaut [¨] på a u o eller de velkendte bukkede øjenbryn [^^]. Mit problem er at computeren laver to af ¨¨ og ^^ uden jeg har trykket to gange. Det vil sige at den ikke la... -
Omvendt Keglestub !
ForumindlægHej Alle Hvordan beregnes rumfandet (Kubikmeter) af et omvendt keglestub, altså, hvis bredden er størst i toppen ? Tak på forhånd :)! -
Snyd og ugyldigt bevis
ForumindlægHvis en elev har snydt til en eksamen, hvor land tid efter kan elevens eksamensbevis så erklæres ugyldig, hvis det opdages? (Det er en hypotetisk situation, jeg taler ikke om mig selv!) -
Aflevering, målestoksforhold
Forumindlæga) Tegn banen i målestoksforholdet 1:300 Hvordan skal jeg gøre det? Forklar det meget gerne trin for trin, har vedhæftet en fil. b) Beregn arealet af straffesparksfeltet. Jeg har ingen idé til, hvordan jeg skal løse det. På forhånd tak. Undskyld kvaliviteten af billedet, men spørg endelig, hvis d... -
LOL - noget at skamme sig over? ;D
ForumindlægHeeej alle! :D Ja, I kender den sikkert allesammen. Forkortelsen "LOL"! Sig mig lige en gang, er jeg den eneste, der bliver drillet med, at det er grimt og latterligt at sige, og kun for "computernørder"? I know, det "ER" grimt (eller det synes jeg), men det er b... -
videnskab 100 % rigtigt
Forumindlæger det videnskaben beviser 100 % rigtigt eller hvad -
Opgavedirektør
ForumindlægPorque dices que no puedo hablar español?, porque tú no puedes o qué? De verdad yo a hablado español toda mi vida, desde el día que yo nací a este mundo,,, y ahora tu vienes y me dices que no hablo español… De verdad, da pena,, la hablo mejor de que todos ustedes, mejor que el danés . TIL OPGAVE... -
AT Synopsis Det Krakelerede Verdensbillede
ForumindlægHeeij Folkens :p Jeg skal til at lave en synopsis og jeg har svært ved at finde en god problemformulering. Jeg har om det krakelerede verdensbillede. Fysik og Dansk Men altså selvve emnet er 1920'erne. Jeg skal få dansk og fysik blandet sammen. Noget med ismerne. Måske noget med futurisme v... -
funktioner
ForumindlægHej, er der nogen der kan hjælpe med den her opgave? hilsen Carolina -
Fortryder du din Konfirmatiom
ForumindlægJeg synes Konfirmationsgrænsen skal sættes op til ca. de 17-18 år da jeg mener man ikke har nok forstand til at vide hvad man siger ja til, når man kun er 13-14 år. Når man er 13-14 år følger man bare med resten af flokken og glæder sig til sine gaver uden egentlig at tage stilling. Hvis du førs... -
Opstil matematisk model
ForumindlægHåber der er en der vil hjælpe lidt her... I Rusland er befolkningstallet faldet med 0,6% om året i de seneste år. Det antages at befolkningstallet bliver ved med at falde med 0,6% om året. I 2004 var Ruslands befolkningstal 142,2 millioner. Jeg skal så opstille en matematisk model, der beskr... -
Samfundsfaglig metode vs. engelsk metode
ForumindlægHej.. Jeg skal forsvare en synopsis i en mundtlig eksamen i morgen. Jeg har i synopsis fået feedback, hvor min lærer mangler at jeg svarer på hvad Engelsk og samfundsfaglig metode kan set i forhold til hinanden. Jeg har brugt retorisk analyse i engels, appelformer i forhold til en tale, og kvali... -
Metoder, HASTER
ForumindlægHej.. Jeg skal snart til mundtlig eksamen i AT og da dette er et metodefag, ved jeg, at lærerne går meget op i metoder, men hvilke metoder bruger man egentlig i psykologi?? Min opgave omhandler apartheid. Jeg har i opgavebesvarelsen belyst hvilke primære psykologiske aspekter der optræder i boge... -
Hjælp til outline
ForumindlægHej Jeg har brug for hjælp til ideer til min outline i engelsk. Overemnet er youth og jeg har valgt social medias som mit underemne. Jeg har nogle ting, som jeg gerne vil snakke om: 1. What is social media? 2. Positive and negative effects 3. What kind of influence do social medias have on se... -
Forberedelse
ForumindlægHey Hvilken strategi vil i anbefale man gøre brug af ved skrive dagene? altså hvordan man starter fra punkt til punkt...f.eks. hvis man starter med Indledningen og derefter abstract... men er dog i tvivl hvordan jeg skal komme igennem det..nogen der kan hjælpe? -
Hvad betyder statslig kontrol og styring???
ForumindlægOverskriften siger sig selv :) Det er lande som: indien, Kina Brasilien som har den slags.. Hvad med Danmark? hvad har vi så? -
Sociale kommunikationsrum.
ForumindlægHar I gjort Jer nogle tanker om de sociale kommunikationsrum, så som Facebook, Studieportalen osv, hvor man kan leve i timevis og få udlevet sin kommunikationstrang, men aldrig oplever nærvær? Mange udnytter det, og skaber sig selv nye identiteter, som sandsynligvis er sociale eksperimenter i st...
