Søgning på: hitlers tale. Resultater: 18381 til 18400 af 59860
  • Eksamensspørgsmål

    Forumindlæg
    Goddag derude Spørgsmål: - Forklar ud fra et selvvalgt eksempel sammenhængen mellem procentvise stigning i x og y (potensfunkion). Mit bud er om man ikken kan tale om det såkaldte procent-procentvækst. Kan det godt passe?
  • Matrix finde værdi for a

    Forumindlæg
    Hej alle, jeg kan slet ikke finde ud af denne opgave og har brug for hjælp, gerne en god uddybende forklaring så jeg er helt med A = x = b = Find ved regning i hånden løsningen til ligningssystemet Ax = b for enhver værdi af tallet a.
  • Breve fra udvandrer

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er igang med mit AT projekt er søge efter nogle breve fra udvandrer, der har bosat sig i Amerika. Gerne omkring slutningen af 1800 tallet, er der nogen der ved hvor man kan finde det eller om der er en god bog med det i? :)
  • opgave

    Forumindlæg
    fatter ikke den her opgave. er der en der kan hjælpe for ethvert tal er(lnx)2-2tln x-3t2+8t-4=0 en ligning for x bestem t så x=e er en løsning løs ligningen for f=2
  • Studentereksamen dec 2007

    Forumindlæg
    Opgave 1 a) Bestem den sammenhæng, der er mellem tallene a og c, når andengradsligningen ax2 + 2x + c = 0 a≠0 har netop én løsning. Hjælp behøves meget hurtigt tak..
  • andengradsligninger ??

    Forumindlæg
    hej! jeg er i gang med en mat afl. men har en opgave som ikke kan få til at passe så håber der er nogle der ka hjælpe mig.. opgaven lyder, Bestem tallet b, så 3 er løsningen til ligningen 2x2-bx-6=0 hilsen atm
  • ligevægt

    Forumindlæg
    Hvilket indgrab er der tale om? Når: PCl3 + Cl2 (ligvægtlighedstegn) PCl5 alle tre falder i en graf. Jeg har desværre ikke graffen på min computer (kun på papir), men jeg håber nogen kan hjælpe mig alligevel.
  • Generel Electric Modellen

    Forumindlæg
    Hej! Hvis en virksomheds konkurrence person, her tales der om Apple på det danske computermarked har en lille konkurrence position men markedet er forholdsvis stort / mellem, hvor skal man så placere produktet stationær computer og deres bærbar? Vær' sød at hjælp mig!
  • ligning med lnx

    Forumindlæg
    Jeg søger hjælp til flg. opgave: For ethvert tal t er (lnx)^2-2tlnx-3t^2+8t-4=0 en ligning i x. Og bestem ligningen for t=2. hvordan kommer jeg i gang? Mnage tak mvh Carsten
  • Hjælp - afledede funktion - Spørgsmål

    Forumindlæg
    Hej jeg har denne opgave som jeg skal lave: bestem den afledede funktion uden lommeregner: f(x) = (1/x-9) + 1 Jeg ved godt hvad jeg skal, men jeg forstår ikke hvad jeg skal gøre med 1 tallet. Det er jo hele brøken også + 1? Hvordan gør man det?
  • VUC og 7 skala vægt

    Forumindlæg
    Hej alle sammen Kan det passe at den karaktere man får (7 skala) den skal ganges med det tal der står uden "Karakteren tæller (vægt): gang med" Eller er det noget jeg har misforstået? gælde den form også for 2013 eller ikke mere ? På Forhånd Tak Sarah
  • Bestem breden udtrykt ved h?

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder med en opgave jeg er ret blank på, hvilket er ret irriterende, da resten af sættet var nemt nok. Der er tale om første spørgsmål i opgave 16 i den vedhæftede fil. Nogen der kan give mig ideén, ikke nødvendigsvis facit?. Det kunne være en stor hjælp, på forhånd tak for hjælpen (:
  • proteinsyntesen

    Forumindlæg
    Jeg kender til hele forløbet som foregår under proteinsyntesen, og resultatet som bliver et protein. Men når man så taler om at en gen kommer til udtryk, er det så det, som er i sket i processen? eller sker der yderligere noget med proteinet, som jeg skal have med når man fx snakker om fænotype o...
  • HJÆLP! eksamenssæt bio 07. Honning-opgave

    Forumindlæg
    Jeg skal lave opg. 3 - den med honning. Nogen, der kan hjælpe med del a) ? Jeg ved at enzymet er sakkarase, men jeg ved ikke hvilken proces der er tale om i figur 1 - hjælp, tak!
  • Gasser

    Forumindlæg
    Hey Har lidt problemer, med det her spørgsmål. Så hvis nogle kunne hjælpe, ville det være dejligt En varmluftballon skal svæve i luft som er 20 grader. Luften i ballonen kan varmes op til 200 ?. Hvad må ballonen veje, hvis den skal kunne løfte sig selv? Ved ikke hvordan jeg skal opskrive det m...
  • USA - ændring af velfærdssystemet

    Forumindlæg
    Hej - jeg sidder med en opgave som handler om hvorvidt USA og Danmark er ved at ændre velfærdsmodeller..og det er på baggrund af Obamas nye sundhedsreform bl.a. der skal tale for eller imod dette.. er der nogle som kan svare for eller imod og give lidt inspiration?
  • eksponentiel udvikling

    Forumindlæg
    Hej alle sammen... Kan i hjælpe mig med den opgave. Jeg vil gerne finde Grundtallet a. Jeg kender kender kun begyndelsesværdien som er 8,56 og vækstrate pr. 3 enhed. Hvordan kommer man frem til grundtallet og ud fra disse tal på forhånd tak.
  • Asparagin stereoisomere former??

    Forumindlæg
    nogen der kan hjælpe mig med følgende spørgsmål i side 4? a) Gør rede for, at A findes i to stereoisomere former. b) Begrund, hvilken reaktionstype der er tale om i reaktion I og i reaktion II. har virkelig brug for hjælp her!!
  • Udvikling i Kina

    Forumindlæg
    Hej jeg har fået en opgave, som siger: "Hvordan er udvikling indenfor politk i Kina?". Jeg tænker på, at de stadig er ret kommuniste, så jeg ved ikke helt, hvilken udvikling der er tale om. Tak på forhånd
  • Videnskabsteori?

    Forumindlæg
    Hej alle, hvor vigtigt er det at have videnskabsteori med i sit oplæg? Tænker på alt det med: positivsme, popper, paradigme skift, dogmatik, relativister osv Er det et krav? Hvis man har svært ved, at flette det ind et sted, hvor det giver mening at tale om? på forhånd tak.