Søgning på: matematik FP10. Resultater: 18381 til 18400 af 31486
-
Bestem en ligning for tagenten til grafen
ForumindlægHej, jeg sidder fast i en matematik opgave, som jeg gerne vil ha' hjælp til den lyder: Bestem en ligning for tagenten til t1 til grafen for f, der går gennem det skæringspunkt p, der har den mindste førstekordinat. Grafen lyder f(x)= 1/4x3-x2-x+4. -
Datalogi, Fysik eller Statistik
ForumindlægHej, jeg læser Matematik og jeg skal snart vælge en fagpakke i Statistik eller Datalogi eller sidefag i fysik. Jeg vil gerne arbejde i erhverslivet når jeg er færdig og jeg er i tvivl om hvad jeg skal vælge. -
Chi i anden test
ForumindlægHej. Håber der er nogen der kan hjælpe mig, jeg er lige begyndt på matematik igen, og de har og chi i anden test, og forstår det overhoved ikke. HJÆLP!!! har vedhæftet et dok. du kan åbne. Håber der er nogen derude, der kan hjælpe mig. -
Post Danmark - alemen forbedredelses eksamen, maj 2010
ForumindlægHej Der findes vil ikke som har lavet opgave 3 og 5 i Folkeskolens 10. klasses eksamens opgave i Matematik om Post Danmark fra maj 2010, som kunne hjælpe mig med et facit på ogave 3 og 5? På forhånd mange tak -
Hjælp tilbydes i : Mat A, Fys A og Kem A
ForumindlægMit navn er Peter. Jeg er en 35-årig kemistuderende fra Lunds Universitet (ved siden af studiet arbejder jeg som gymnasielærer i kemi.) Hjælp til Matematik, fysik og kemi (op til gymnasialt A-niveau i de to første og på universitetsniveau i kemi) tilbydes. De venligste hilsener Peter -
2.gradspolynomiet - udregn dette her. - Enkelt spørgsmål muligvis.
ForumindlægHej Det er sådan, at jeg har matematik b og jeg har 2gradspolynomiet første gang og sidder fast i en opgave hvor jeg skal beskrive med ord hvordan det kan være, at jeg får dette. Der hvor det går galt for mig det er ved Hvordan kan man forklar sig ud af den? -
Ligevægt på vægt
ForumindlægJeg så dette spørgsmål i matematik-forummet, men jeg synes, det ligner en fysik-opgave, så jeg tænkte om nogen herinde kan besvare spørgsmålet... https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=460231 -
hælpe med et formel vedr. trekant
Forumindlægjeg har denne her sætning som der er blevet regnet ud fra matematik bogen. men ikke helt forstå hvordan de er nået frem til det resultat 0=13^2-9^2+c^2-26*c*cos29 <==> c^2-22,7401c+88=0 vil bare vide hvor 22,7401 er kommet fra??? -
finde en opgave
Forumindlæghej sidder med en aflevering den er blevet lavet til enkeltfagsprøve for matematik B niveau, den 31. maj 2006. der er 8 opgaver i det hele. nogen der ved om den ligger herinde? eller nogen der har den til at ligge? -
Reduktion med parenteser ( a, b, y, x ) Haster!
ForumindlægHej. jeg har matematik aflevering til på fredag og jeg har svært ved 2 opgaver. den 1 er: 5(x + 3y) -3(x + 2y) & den 2 er: 4(2a + 4b - 2) Håber at i kan hjælpe mig meget snart. (: -
Transporttid
ForumindlægJeg er lost. Jeg ved ikke, hvorfor. Det er jo garanteret simpel matematik, men jeg ved ikke, hvordan jeg skal komme videre! Transporttiden afhænger af den hastighed, hvormed man rejser. Tegn grafen for denne funktion & angiv funktionens regneforskrift. Help? -
Fra brøker til kroner, hvordan?
ForumindlægHej. Jeg sidder med en matematik opgave og jeg er gået i stå ved et spørgsmål. Spørgsmålet lyder sådan her: Hvad er fire femte dele af 60 kroner? Problemer er, at jeg ikke ved hvordan man regner det ud. Ville være rigtig dejligt, hvis der var en eller flere der kunne hjælpe :-) -
Planintegral
ForumindlægHej! Ifølge DenStoreDanske er et planintegral " integralet af en funktion i planen (dvs. af to reelle variable) med hensyn til arealmålet". Er det korrekt? Alt jeg søger er en præcis indledning til min redegørelse for planintegralet i en matematik opgave. -
kryptering
ForumindlægHej. jeg er igang med min srp om kryptering i fagene matematik og historie. jeg har skrevet nogle beviser men er ikke sikker på at dette er rigtigt derfor tænkte jeg om der var en venlig sjæl herinde som vil kigge det igennem? -
Omskrive formel ved at isolere.
ForumindlægHejsa, jeg har i matematik fået denne opgave, som mange fra min klasse og jeg ikke forstår. Omskriv formlen, så t bliver isoleret s = 4,91* t^2 Nogen der kan hjælpe med dette? Kh. Julia -
metode
ForumindlægHej, jeg vil gerne spørger om man skal fortælle hvilken metoder man har brugt?? jeg har matematik og historie på A,... nogen som kan hjælpe?? derudover vil jeg gerne vide at hvornår man burde være kildekritisk?? -
STAMFUNKTIONEE!
ForumindlægHej, jeg er igang med at løse en matematik opgave, om stamfunktioner uden hjælpemidler, men jeg kan simpelthen ikke få et svar der giver mening. Jeg håber der er en der har tid til at hjælpe mig :/ opgaven er vedhæftede Tak på forhånd :) -
hvad er en kildekritisk vurdering?
ForumindlægBeskriv det babylonske samfundsstruktur, idet du inddrager Hammurabis lov og giver en kildekritisk vurdering af denne tekst Sådan lyder mit spørgsmål. men hvad er en kildekritisk vurdering af denne tekst? skriver i matematik og historie en som gider at hjælpe ? -
Eksamen
ForumindlægHej alle!! Er der en eller flere derude som kan hjælpe mig .. Skal op til matematik mundtlig eksamen men har problemer med spørgsmålene ved ikk helt hvad jeg skal forberede mig på Hvis i kunne give gode ideer -
Bestem f'(x0), når f(x)=3x+4
ForumindlægHej matematikker der ude Jeg har et problem med at løse følgende funktion som lyder: Bestem f'(x0), når f(x)=3x+4 Være sød at fortælle hvad du gør Mange tak på forhånd
