Søgning på: formelsamling fysik. Resultater: 18421 til 18440 af 18649
-
Stående bølger
Forumindlæghej har en rapport for som skal aflev snart hvis jeg ik gør kan jeg ik ¨gå e eksam i fysik håber derfor at jeg får svar her er vejledning Stående bølger på en snor. Ved at frembringe stående bølger på en snor vil vi undersøge, hvordan bølgens frekvens afhænger af kraften, som snoren er spænd... -
Henfaldskonstant (haster)
ForumindlægHej dejlige brugere af Studieportalen. Har været så (u)heldig at trække radioaktivtet til min 24-timers fysik eksamen (STX, c-niveau). Jeg er nu efterhånden godt med, nu er jeg bare nået dertil hvor jeg skal kunne forklar nogle formler. Vi skal forklar alfa, beta og gamma henfald, bagrun... -
Er der en mulighed for at jeg ville kunne blive arkitekt?
ForumindlægMit problem starter ud i, at min folkeskolegang aldrig har været nem, og jeg aldrig rigtigt har gået op i den af det grundlag. Jeg har altid haft svært ved at tage mig sammen omkring alt det faglige der sad fast i firkantede rammer. Her på det seneste er jeg kommet på den tanke, at jeg gerne vi... -
Massetiltrækning og elektrisk kraft, når afstanden er 1 meter - hjælp!
ForumindlægJeg er igang med en fysik aflevering og har brug for at nogen gider kigge disse tre punkter igennem og se, om det er helt hen i vejret det jeg har lavet og evt hjælpe mig videre med punkt B og C.. Har fået følgende spørgsmål: a) Find massetiltrækningskraften og den elektriske kraft når afst... -
Rilleafstand på en CD - teori
ForumindlægJeg skal lave rapport på fysik c-niveau om rilleafstanden på en CD. Jeg har indtil videre skrevet følgende i teoriafsnittet, og det kunne være virkelig fedt, hvis I ville komme med noget konstruktiv kritik. Jeg er nemlig ikke sikker på, at det er forståeligt, eller om det er for indforstået. Je... -
hjælp ti opgave
Forumindlæghej har denne opgave som jeg skal løse i tinspire Fra fysik ved I måske, at for en sten, som falder i et frit fald uden luftmodstand, vil sammenhængen mellem x=tid (målt i sekunder) og f(x)=længden af faldet (målt i meter) omtrent kunne beskrives ved funktionen: f(x) = 4.9*x2 1) Hvor ... -
Beregn ændringen af den indre energi
Forumindlæghejsa. Mit spørgsmål er nok mere fysisk kemi end bare fysik..... Jeg er gået hel i stå og har brug for lidt hjælp for at komme videre. Jeg har denne opgave: 2, 5 mol af en ideal gas med varmekapaciteten CV,m = 20, 79 J/(K mol) gennemløber en kredsproces: (1) til (2) til (3) til (1). Al... -
Lektiepige søges
ForumindlægJeg søger en meget klog studie aktiv blondine, der kan alt indenfor matematik, fysik, kemi (biologi kan undlades det er jeg god til) til at have boende hos mig, som kan hjælpe med lektierne, der tilbydes lejlighed og egen seng. der tilbydes fri kost og logi, gratis mad, jeg kan give gratis massag... -
!! Hjææælp: fjeder :-(
ForumindlægHej med jer :D Jeg har nemlig lige fået en profil herinde... synes, der mange gode ting ;)... jeg ønsker også at høre om der var nogen der kunne hjælpe mig lidt med en opgave i fysik... :D Opgave 2: Elastik og kugle (a) Vi ser på en elastik, der kan beskrives som en fjeder med fjederkonstanten k... -
Fjerder, energi bevarelse og hvilelængde opgave
ForumindlægHej med jer :D Jeg har nemlig lige fået en profil herinde... synes, der mange gode ting ;)... jeg ønsker også at høre om der var nogen der kunne hjælpe mig lidt med en opgave i fysik... :D Opgave 2: Elastik og kugle (a) Vi ser på en elastik, der kan beskrives som en fjeder med fjederkonstante... -
Magnetlygte på cykelhjul
ForumindlægHej her er en fysik opgave, som jeg ikke er helt sikker på om jeg løser rigtigt: Opgave 12 Magnetlygte (figure vedhæftet) En permanent magnet er sat fast på cyklens eger. Når cykelhjulet drejer, passerer magneten forbi en spole i lygten. Herved induceres et spændingsfald, der får nogle lys... -
Hvad vil jeg lave?
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg er utroligt forvirret omkring min fremtid og jeg har svært ved at se for mig hvilken uddannelse jeg skal bevæge mig ud i. Jeg har afsluttet min STX sommer 2016 og har indtil videre arbejdet lidt og suppleret med nogen enkelte fag. Jeg havde ikke nogen fag som jeg i gymna... -
Forkert studieretning? Jobmuligheder
ForumindlægHej Iøjeblikket går jeg i 1.G på STX, og har gået her siden skolestart (August måned). Jeg har studieretningen: Mat A, Fy B & Kemi B. Denne studieretning har jeg valgt, da jeg meget gerne vil læse medicin eller noget lignende efter gymnasiel uddannelse. I det sociale aspekt er min klasse ... -
Keplers 3. lov og Newton, når m ikke er meget mindre end m
ForumindlægHej et astronomi/fysik spørgsmål angående Keplers 3. lov og Jupiters måner Spørgsmål: Vis teoretisk at 1) ((r^(3))/(t^(2)))=((g*(m+n))/(4*π^(2))) (hvor r svare til a i en elipse) hvis massen m af månen ikke er forsvindende sammenlignet med planetens masse M. Jeg har ud... -
Laserlys mod spejl eksamens opgave
ForumindlægHej, jeg er i færd med at læse til Fysik A eksamen, under min forberedelse har jeg stødt på følgende opgave... http://imgur.com/a/m65zB opgave a og b løser jeg uden problemer, men da jeg når til c regner jeg kraften ud med følgende formel: P=F*c hvor c er lysets hastighed. ifø... -
Hjælp til eksperiment
ForumindlægJeg skal i gang med min SRP opgave i fagene biologi og fysik. Jeg skal skrive om mobiltelefoners påvirkning gennem mikrobølger på levende organismer. Hertil skal jeg selv have designet et eksperiment, som jeg vil bruge til resultatbehandling i mit projekt. Derfor vil je... -
HVAD SKAL JEG GØRE?
ForumindlægHej allesammen. Jeg er ny på studieportalen. Men da jeg er i tvivl om mit studievalg, så håbede jeg på at få nogle gode råd af jer. Jeg går nu i 1.g på HHX og har fået min første standpunktskarrakter. Jeg fik et enkelt 10 tal, samt 2 firetaller og så var resten 7 taller. Det kunne selvfølge... -
SRP - Speciel relativitetsteori
ForumindlægHej, jeg sidder og er godt i gang med SRP i fysik og matematik og har i den forbindelse fået en række opgaver, der skal løses. Jeg har selv haft succes med at løse disse: Antag at inertialsystemet S' bevæger sig med hastigheden v i forhold til S. Forestil dig en bevægelse i S' g... -
Cons & Pros til KU og AU
ForumindlægHej alle. Jeg er endt i lidt af en suppedas. Jeg bor i Århus og lige siden jeg gik i 1.G, har jeg villet studere på KU. Min mor og far har studeret der, og jeg har to søskende der lige nu færdiggører deres kandidater der. Således har hele min familie lidt en fortid med KU, og jeg har altid fø... -
Gennemsnitskarakter? Folkeskole.
ForumindlægHej. Jeg har prøvet at regne det ud selv men har fået SÅ mange forskellige oplysninger om hvordan man gør, så jeg er forvirret. Jeg går i 9. klasse, og vil bare gerne vide hvor jeg står. Så, jeg skriver mine karakterer og så hvis I vil være søde at regne det ud? Mange tak. Og ja, jeg får ...
