Søgning på: fysik projekt. Resultater: 18421 til 18440 af 20689
-
En Optagelsesprøve
ForumindlægHar lige fem spørgsmål ang. Optagelseprøve Hvordan er det en optagelsesprøve fungere? Er det kun skriftligt? og foregår alle prøverene på en dag, og hvilke fag er det man skal op i? Hvad skal snitet være, for at de kan sige at man er egnet? -
Naturgas, elementarreaktioner
ForumindlægJeg er lige kommet hjem fra et foredrag om naturgas og hvordan man omdanner det.Vi havde besøg af en ph.d.-studerende fra DTU, som talte om at omdanne naturgas (90% methan) til methanol, fordi det er lettere at transportere.Men for det første er det svært at omdanne methan til methanol, man får n... -
Fusions energi
ForumindlægHey en der kan hjælpe mig med dette spørgsmål? En pille af deuterium 2H og tritium 3H har massen 2,9*10^-7kg og densiteten 0,31 kg/cm^3 a) Beregn pillens volumen Sammenpresning og antænding af pillen kræver en energitilførsel på 3,0MJ. Fusionen mellem deuterium og tritium sker ved følgende proces... -
DATALOGI
ForumindlægHej folkens. Jeg ville gerne høre lidt fra studerende på datalogi-uddannelserne om hvordan matematikken er der? Har man meget matematik? Hvor meget IT er der? Altså programmering osv? mvh -
Vedrørende AP og NV
ForumindlægJeg er godt klar over at AP- og NV-karakteren kommer på ens endelige afgangsbevis, dog uden at være medtællende. Kommer disse karakterer aldrig til at være medtællende når gennemsnittet skal beregnes. Næste gang jeg får standpunktskarakterer tæller AP- og NV-karaktereren så med i mit gennemsnit? ... -
Bachelor og sidefag
ForumindlægHej SP. Jeg er ikke blevet meget klogere af at kigge på AAU's hjemmeside. Derfor spørger jeg jer; kan man tage hvilken som helst af deres bachelorere, med hvilket som helst sidefag? Er det svært at overskue at have både en bachelor og et sidefag - har man dem overhovedet på samme tid? På f... -
Er dette argument induktivt eller deduktivt - hvorfor?
ForumindlægEn sten kan ikke flyve, Morlille kan ikke flyve, ergo er Morlille en sten. Umiddelbart vil jeg tro, at der er tale om en induktiv slutningsform, da man godt kan have sande præmisser her uden at have en sand konklusion. Men jeg har fundet en kilde på nettet, som skriver, at det er en deduktiv slu... -
11 eller 13
ForumindlægHejJeg er en dreng på 16 der skal op til matematik eksamen på FS10 Neveau. Hvad skal der til for at få 11 eller 13? -
Bølgelære
ForumindlægHej, vi sidder og laver fysiknoter (B-niveau) min læsegruppe og jeg. Inden for bølgelæren undrer vi os over hvad Sini/Sinb = n2/n1 og y = y0*cos(omega+delta(omega))t betyder.. Hvis nogen kan forklare os hvad denne ligning betyder ville det være en stor hjælp! Alt hjælp modtages med kyshånd! -
mit snit?
Forumindlæghej jeg vil gerne læse til tandlæge men har ikke det rigtig snit til at komme ind.har kun 7,5 (afsluttet 3.g)har tænkt på supplering og diverse udlandsophold men det er ikke nok til at komme ind.nogle der ved hvad jeg kan med det snit?andre akademiske uddannelser jeg kan komme ind på med et snit ... -
Sommerferie!
ForumindlægAhhhh, det bliver dejligt med sommerferie. Jeg kan næsten ikke vente, selvom jeg for det mest bare skal arbejde :)Hvad skal du lave i sommerferien? -
Ohms 2.lov (kredsløb)
ForumindlægHejsaJeg har et spørgsom til Ohms 2.lov (kredsløb). Ved udledningen siger man at Upol = -Ri·I+UoMen hvordan kan dette også være tilfældet?:Upol = Ry·IDet er tilfældet således at:( Ry·I = -Ri·I+Uo ) <-> ( Uo = I(Ry+Ri) ) -
reciprokke tal - komplekse tal
ForumindlægMon der er nogen, som kan hjælpe mig? Har eksamen i matematik A (3 årigt forløb). Vores valgri emne er komplekse tal. Jeg har ikke helt fattet det der reciprokke tal... Er der nogen, som kan forklare mig, hvad det er og hvad det skal bruges til??På forhånd tak:) -
Spændende emner
ForumindlægNogen der kan anbefale et biologi emne, som jeg kan skrive om i SSO? -
termisk energi og varme
ForumindlægHej, jeg har en opg, der lyder sådan: Du skal opvarme 0,75 L vand i en aluiniumskedel. Kedlen vejer 0,45 kg. Begyndelsestemperaturen af vand og kedel er 12 grader celsius. Kedlen tilføres en elektrisk effekt på 1,8 kW.a) beregn den tilførte varmemængde i 1 min.hvordan gøres det? Nogen der kan hj... -
Eksamen
ForumindlægHey.. er der nogen her fra der ved hvordan en kemi eksam forgår.. jeg har ingen anelse på hvordan det er!! -
Alkohol
ForumindlægNogle der kan give nogle gode links til hjemmesider der indeholder viden om alkohol? Noget om hvad ethanol er og forbrændingen af ethanol. Og lidt om alkohols gæringsproces. Tak på forhånd! -
Hvilken gymnasiel uddannelse er bedst for mig?
ForumindlægHej. Jeg er en 14-årig dreng fra Virum og vil gerne spørge, hvilken uddannelse passer bedst til mig. Jeg er uden tvivl en nørd og har allerede besuttet mig for at jeg skal være en ingenør. Udover det er jeg også halv englænder, hvilket har gjort det oplagt for mig at jeg skal følge min fars fods... -
DA-EN, EN-DA oversættelse på nettet
ForumindlægDet er en gammel drøm at kunne oversætte sine egne og andres tekster med et enkelt museklik. At læse en engelsk eller svensk brugsanvisning på dansk. At slippe for besværlige ordbogsopslag ét-ord-ad-gangen, med den ønskede oversættelse langt nede i artiklen, og nitter for sammensatte eller bøjede... -
Lille bitte løgn at ∆H forgår under konstant tryk???
ForumindlægNår vi har med systemer som reagere med mulighed for volumenarbejde anvender vi entalipitilvækster, da disse netop er defineret som ?H = Q når p er konstant. På den måde er det noget nemmere end at arbejde med tilvækst i den indre energi, hvor vi også er nødt til at indregne volumenarbejdet. Men ...
