Søgning på: formelsamling fysik. Resultater: 18441 til 18460 af 18649
-
Projektil bevægelse (parabolsk)
ForumindlægHejsa, sidder og bøvler med en fysik rapport hvor vi har fået til opgave at måle udgangshastigheden på en kanon (i miniformat seføli) og derefter skyde på et papir (sådan et der markerer tryk) på en væg fra 10 forskellige afstande. Til slut skal vi så stille to grafer op - en teoretisk og en ek... -
I vildrede, hvilken uni.udd.? nat.- eller samf.orienteret?
ForumindlægHej Studieportalen, håber i vil hjælpe mig med nedenstående. Jeg har en rum tid været i tvivl om hvilke veje jeg skal gå efter endt ungdomsuddannelse. Og det er disse overvejelser jeg håber i kan komme med input til. Jeg går for nuværende i 3.g på HTX og har valgt matematik, fysik og engelsk på... -
Hvordan bliver jeg bedre?
ForumindlægJeg har et problem som efterhånden er ved at drive mig til vandvid! I starten af året fik jeg lo*** karaktere alt fra -3 til 02! Så har jeg i løbet af 8 måneder læset røven ud for at være ærlig og det har da såmen givet pote, enda i form af to søde 12 taller på karakterbladet, men af en aller and... -
Burde jeg droppe ud eller ikke? hjælp :D
ForumindlægHej, Jeg er 16 år og er lige flyttet fra det første halve år på HTX til en innovationslinje på HHX da fysik, kemi, biologi ikke var mig men jeg godt kan tænke mig noget med handel og iværksætteri. Jeg kan mærke at jeg er rimelig skoletræt, jeg er rimelig fraværende og laver ikke rigtig lekt... -
Bygningsingeniør eller bygningskonstruktør???
ForumindlægHej Jeg står, som nok mange andre, og skal søge ind på en videregående uddannelse. Jeg kan dog ikke finde ud af om jeg skal søge ind som bygningsingeniør eller bygningskonstruktør. Derfor håber jeg at der er nogen som kan fortælle mig lidt om hvilken de vil foreslå. Jeg har en studentereksamen ... -
Opgave om harmoniske svingninger
ForumindlægHej alle! Jeg sidder fast i nogle opgaver i matematik (muligvis også lidt fysik) til min SRO om harmoniske svingninger, og kunne godt bruge noget hjælp. Opgave 1: En Birdie er en lille legetøjsfugl, som er ophængt i en fjeder. Når man trækker ned i fuglen og slipper den, vil den svi... -
Terminsprøve og årskarakter
ForumindlægHej, Nogle der ved hvor vigtig terminsprøvekarakteren er for ens årskarakter? Jeg var oppe i Fysik A og fik kun 4 (pga. dumme fejl, altså jeg vidste godt hvordan man regnede opgaverne, men lavede fejl pga. jeg skyndte mig meget og ikke var opmærksom nok på små detaljer). Jeg har fået 12 i... -
Terminsprøve og årskarakter
ForumindlægHej, Nogle der ved hvor vigtig terminsprøvekarakteren er for ens årskarakter? Jeg var oppe i Fysik A og fik kun 4 (pga. dumme fejl, altså jeg vidste godt hvordan man regnede opgaverne, men lavede fejl pga. jeg skyndte mig meget og ikke var opmærksom nok på små detaljer). Jeg har fået 12 i... -
Dumper jeg studentereksamen?
ForumindlægHej forum! Jeg står og skal op til studentereksamen til sommer, og har et spørgsmål der nager mig i den grad. Mit snit for mine eksamen ligger på 1.7, og det ser altså ud til, at jeg dumper til sommer hvis jeg ikke får snittet hævet! Mine årskarakter (2.standpunkt) derimod, ligger på 4.5 - så ... -
Jeg har virkelig brug for hjælp nu
ForumindlægHej Jeg er 18 år gammel. (blev 18 for en måned siden) Jeg er endt op i en meget dårlig situation. Jeg går på 2G i en lille HTX skole (mindre end 200 elever og cirka 13 lærer i alt Jeg bliver mobbet dagligt af min klasse. Jeg bliver mobbet på en meget racistisk måde og da det er en lille klass... -
Spansk skriftlig eksamen 2010
ForumindlægHej derude, er der en af jer spansk eksperter der gider at tage et kig på min spansk oversættelse, og fortælle mig, hvad den nogenlunde ligger på. Jeg håber sådan set bare på at bestå. Dansk version: I sin selvbiografi har den kendte fysiker Per Green skrevet om barndommen i den lille landsby:... -
Læse i USA eller Canada
ForumindlægHej folkens, Jeg skal starte i 2.g her til august, men har siden jeg gik i 8. klasse gerne ville jeg læse en bachlor grad (og måske en master degree) i (forensics) chemistry i enten USA eller Canada. Til dette har jeg et par spørgsmål. 1. Er det 'bare' karakterer universiteterne bedømmer ... -
SRP Hjælp
Forumindlæghej her efter sommerferien skal jeg begynde i 3.g, og i den anledning skal jeg til at begynde på SRP, så vores engelsk lærer har sagt til os at vi skal til vores første engelsk time, finde ud af hvilket emne vi vil have til vores SRP samt hvilke fag vi vil bruge til at belyse emnet. problemet... -
NTC-modstand
ForumindlægHej, jeg ved godt den her opgave har været oppe at vende flere gange, men jeg tager den op igen, fordi jeg ikke føler svarene på de andre tråde klarede problemet. Opgaven lyder: En NTC-modstand er en komponent, hvis resistans er en aftagende funktion af temperaturen. Grafen viser, hvordan resist... -
Densitet og massefylde
Forumindlæg<span style="font-size:12.0pt;line-height:115%; font-family:"Times New Roman","serif";mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin;mso-ansi-language:DA;mso-fareast-language: EN-US;mso-bidi-language:AR-SA">Jeg sidder og skal aflevere en fy... -
hastighedskomposanter
ForumindlægJeg har fået denne opgave i fysik hvor jeg virkelig ikke fatter hvad de vil have mig til. Har nu siddet i et par timer og kigget på den og mine bøger men forstår det ikke. I denne opgave vil vi studere to-dimensional bevægelse i jordens tyngdefelt. Det er vigtigt at skelne mellem bevægelsens ... -
hastighedskomposanter
ForumindlægJeg har fået denne opgave i fysik hvor jeg virkelig ikke fatter hvad de vil have mig til. Har nu siddet i et par timer og kigget på den og mine bøger men forstår det ikke. I denne opgave vil vi studere to-dimensional bevægelse i jordens tyngdefelt. Det er vigtigt at skelne mellem bevægelsens kom... -
Dimensioner
ForumindlægJeg har valgt at lave projektopgave om dimensioner (de tre vi kan se + tiden, den fjerde og dem vi ikke kan se), men jeg har meget brug for en ekspert på dette område, som kan vejlede mig lidt, da mine lærere ikke ved noget som helst. Emnet interesserer mig meget, men det er begrænset hvor meget ... -
[København] Lektiehjælp tilbydes i matematik, dansk og engelsk - Gym. niveau og nedefter
ForumindlægHej. Mit navn er Per; jeg er 26 år og læser til ingeniør indenfor produktion og ledelse. Jeg er oprindeligt uddannet elektronikfagtekniker i 2008 og har bl.a. hjulpet lærlinge i samme branche med pensumforståelse. Efterfølgende har jeg taget et adgangskursus til ingeniøruddannelserne, som er et... -
Nyere udgave af CKEditor?
ForumindlægKære Studieportal Jeg sendte den nederste rapport til Microsoft og fik svaret ovenover. Det handler om jeres CKEditor. Måske kan I bruge det. Hilsen Torben Amtrup Hej Torben, Tak for din henvendelse til Microsoft. Umiddelbart ser det ud til at den nyeste CKEditor version (3.5.2) løser probl...
