Søgning på: matematik fp10,2023. Resultater: 18441 til 18460 af 31467
  • Hvilke gymnasier i København tilbyder kinesisk?

    Forumindlæg
    Hej alle! Jeg skal starte på STX i københavn og kommer nok til at vælge: Matematik A, Fysik B og Kemi BFremmedsprog er Kinesisk. Men hvilke gymnasier foruden Borupgaard, Niels steensen og Ørestad tilbyder kinesisk?
  • Løse ligninger

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har to ligninger, jeg simpelthen ikke kan gennemskue (nej, matematik er ikke lige mit fag) 1) Løs ved beregning 5-2/3x = 3x+1/6 2) Løs uligheden 3x-5 > 5x+3
  • optimering

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg sidder med en opgave i matematik, som jeg er gået lidt fast i. En åben kasse skal have rumfanget 4000cm3. bestem siden i bunden og kassens højde så overfladen bliver mindst mulig. anyone?
  • Noter til Mat A Gymnasie

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal snart op til mundlig matematik A. Jeg har ikke fået lavet mange noter, og synes det vil være rart at supplere med flere. Er der nogen som sidder inde med noter, som de vil dele med mig, så bliver jeg rigtig rigtig meget glad. Håber det virkelig. Mange Tak vh FZ
  • Haster.... Hjælp....

    Forumindlæg
    Hej... Jeg er en pige på nitten. bor i den nordlige del af odense... Betaler selvfølgelige for hjælpen... Jeg har brug for hjælp til 3 matematik projekter på A-nivaeu. Som jeg skal have afleveret inden den 15.5.2008.. Har brug for hjælp til at lave dem... Hilsen Henriette
  • hjæææælp!!

    Forumindlæg
    Hej jeg er rigtig stresset fordi jeg skal aflevere noget matematik om 10 minutter. f(x)=0.25 altså en fjerde del. x3 - x2 - x+4 hvad giver det?? håber jeg kan få hjælp hurtigt!
  • Vinkelfrekvens

    Forumindlæg
    Hej. Vi har noget om harmoniske svingninger i matematik og fysik, og støder hele tiden på begrebet vinkelfrekvensen (tegnet er et lille omega, ligner et w...) Hvad er vinkelfrekvensen? Der er ikke nogle vinkler i det, for vi har undersøgt en svingende fjeder, der gik op og ned...? :S
  • --->FSA<---

    Forumindlæg
    HEJ ALLE SAMMEN! Er der nogen der ved hvor jeg kan få alle svarer i FSA Matematik eller noget andet? Skal hurtigt bruge det, fordi jeg prøver at rette en FSA ark... :S Håber nogen der ved det.. ..::TAK::..
  • Læg opg. uden hjælp. ud til øvning!

    Forumindlæg
    Jeg tænkte at de der skal op i matematik A på onsdag kunne have gavn af at få en masse opgaver til delen uden hjælpemidler - det ville jeg i hvert fald selv. Så hvis nogle ligger inde med nogle af disse eksamensopg. uden hjælpemidler, så læg dem endelig ud! :)
  • Opgaver - produktreglen

    Forumindlæg
    Jeg laver en matematik opgave hvor jeg skal bevise produktreglen. Det har jeg gjort, men efterfølgende skal jeg løse følgende opgaver ved hjælp af produktreglen, og kan ikke finde ud af hvordan jeg skal bruge den.. -Nogle som ville hjælpe mig med at løse dem? Tak på forhånd :-) ...
  • Optimeringsopgaver - HJÆLP!!

    Forumindlæg
    Hej folkens .. Jeg skal lave et matematik projekt om optimeringsopgaver, og har virkelig brug for hjælp. De opgaver det drejer sig om er opgave B og C.. Håber der er nogen som vil hjælpe mig!! :-) - Tak på forhånd.. (dokumentet med opgaver er vedhæftet) Hilsen Stine
  • Omskrive formel ved at isolere.

    Forumindlæg
    Hejsa, jeg har i matematik fået denne opgave, som mange fra min klasse og jeg ikke forstår. Omskriv formlen, så t bliver isoleret s = 4,91* t^2 Nogen der kan hjælpe med dette? Kh. Julia
  • Hjælp til funktion

    Forumindlæg
    f(x) = b * x ^ a opfylder at: f (2) = 2 og f (4) = 16 Nogen der kan hjælpe mig. Jeg er virkelig dårlig til matematik :S
  • Skriftlig mat b eksamen..

    Forumindlæg
    Hejsa folkens.. Der er j mange der skal til skriftlig matematik b eksamen nu her på onsdag og så vil jeg bare lige høre, om der er nogle af jer der skal eller var sidste år, som kender nogle gode måder til hvordan man læser op.. eller om det overhovedet er nødvendigt for den sags skyld? Mvh. Annie
  • Log og ln

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg sidder med en matematik aflevering. JEg er gået i stå ved en opgave. Kan i evt. hjælpe mig? I må meget gerne forklare det, for kan ikke lige få det her ind i mit hoved.. stykket lyder: 2^3x = 98
  • Potensfunktioner.

    Forumindlæg
    Åh hvor jeg dog ikke fatter en meter af matematik. 1) Angiv hvad konstanterne a og b er, og hvad de fortæller om sammenhængen mellem puls og vægt. 2) Beregn pulsen for en mus der vejer 400 gram (hvordan er det nu formlen for det ser ud?)
  • Løsning af ligning

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har en matematik opgave, som jeg ikke kan huske hvordan man løser. "Gør rede for, at x=2 er en løsning til ligningen (x-1)*(4x-8)=0" Nogen der kan hjælpe?
  • STAMFUNKTIONEE!

    Forumindlæg
    Hej, jeg er igang med at løse en matematik opgave, om stamfunktioner uden hjælpemidler, men jeg kan simpelthen ikke få et svar der giver mening. Jeg håber der er en der har tid til at hjælpe mig :/ opgaven er vedhæftede Tak på forhånd :)
  • Metoder i AT

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder lige nu, igang med en gruppeopgave i AT. Fagene er dansk og matematik. Det er første gang, og vi har ingen ide om, hvilke matematiske metoder der findes. Håber der er nogen der kan hjælpe.
  • Hjælp til Areal af en ottekant

    Forumindlæg
    Hej, er i gang med matematik aflevering, da jeg kommer på et problem. Jeg skal finde arealet af Amalienborg (som er en ottekant) Jeg har tegnet den sådan at en af siderne er 40 m. Er det så bare 40*40*2*(Sqrt(2)+1 ???