Søgning på: matematik fp9 2024. Resultater: 18441 til 18460 af 31756
-
HJÆLP -HASTER
Forumindlægåh åh. matematikaflevering - men jeg er ikke just en haj til matematik. er der en, der vil hjælpe mig? det er opgave 1.005 fra Stx B: bestem k, så -2 er rod i polynomiet p(x)= x^3+k*x^2-3*(-2)+6 -
Fortolkning af tallet....
ForumindlægEr i gang med at lave min matematik aflevering og mangler den sidste opgave, jeg har vedhæftet: Jeg få tallet til at være 2,38. Ved bare ik hvordan jeg skal fortolke det. Håber at I kan hjælpe mig. -
Reducer
ForumindlægHeey alle sammen .. Jeg er lige i gang med en afleveringsopgave i matematik, som ser sådan ud: 8a^3*b*a^-2/(2*b)^2 Er lidt på bar bund, så ville være dejligt hvis der var en som kunne hjælpe mig i gang? Tak på forhånd :D -
Hjælp
ForumindlægNogen der kan hjælpe med at løse den her? Sammenlign indbyggertallet pr. kvadratkilometer i Region Nordjylland med indbyggertallet pr. kvadratkilometer i hele Danmark? Skal lige siges jeg er lort til matematik så... Please hjælp -
den deduktive metode
ForumindlægHej :) Som overskriften siger søger jeg hjælp til en opgave i matematik, der omhandler 'den deduktive metode'. Jeg ved godt, hvad dette går ud på, men jeg har svært ved at finde en måde at formulere mig på, når jeg skal analysere graferne. mvh idinnguaq -
Funktioner i virksomhedsøkonomi
ForumindlægHej Jeg sidder med en opgave, godt nok i matematik men spørgsmålet går: Hvordan findes skæringen mellem to lineære funktioner? Hvordan bruges det i virksomhedsøkonomi? Jeg er lige startet, og er ikke nået så langt i vø, så har ingen anelse om hvordan de hænger sammen. -
vektor
ForumindlægJeg skal snart op til mudtlig matematik A, nogen der kan hjælpe mig med det her spørgsmål, eller henviser mig til et link. 1. Specielt ønskes en definition af vektor begrebet og en gennemgang af linier. definition af vektor er ikke så svært, men gennem gang af linier forstår jeg ikke h... -
Vektoreregning
ForumindlægHej Studieportalen Er stødt på nogle opgaver i matematik som jeg ikke kan finde ud af hvordan jeg skal regne ud? Opgave 1a,1b og 1c har jeg lavet, men derefter kan jeg ikke mere. Har linket opgaverne. Tak for hjælpen på forhånd :) -
privatlærer
ForumindlægHej jeg er en pige på 15 år, jeg går i 9. klasse og har problemer med matematik.. Hvis du bor i nærheden af københavn og du mangler et job og du kan hjælpe mig så kontakt mig venligst på 42 94 96 11 det haster! eller min email : [email protected] -
Lektierhjælper!
ForumindlægHej jeg er en pige på 15 år, jeg går i 9. klasse og har problemer med matematik.. Hvis du bor i nærheden af københavn og du mangler et job og du kan hjælpe mig så kontakt mig venligst på 42 94 96 11 det haster! -
hjælp
ForumindlægHej sidder med en matematik opgave, jeg ikke kan finde ud af. Jeg skal tegne graferne for funktionerne f(x)=x2, x≥0 g(x)=√x , x≥0 Er der nogen som kan forklare hvordan jeg skal lave det? Mange tak :) -
Dm og Vm og faktorisering..
ForumindlægHej :) Sidder og skriver emneopgave om andengradspolynomier.. Jeg går på HH 1.år og har matematik på b-niveau. Håber I forklare mig lidt om definitionsmængde samt værdimængde.. Og hvad er formålet med faktorisering? Og det sidste.. Jeg skal forklare i ord hvad en fortegnsundersøgelse er. Det ... -
Hjælp til en opgave
ForumindlægHej Jeg er igang med en matematik opgave på B niveau og den driller lidt. Det er lidt pinligt men håber meget jeg kan få noget hjælp. Jeg har vedhæftet en fil med opgaven, og har prøvet at lave en model over problemet Håber der er en der har tid og lyst til at hjælpe mig :D -
Hjælp til bestemmelse af b og c
ForumindlægSidder med en matematik opgave som jeg ikke kan komme igang med. Nogen der kan hjælpe?? Grafen for f(x)=x^2 + bx +c, med toppunkt i punktet (0,5;4,75) Hvor opgaven går ud på at bestemme b og c. På forhånd tak. -
Parallele linjer
ForumindlægHej Har en matematik opgaver der lyder som følgende: linjen lk med ligningen kx - 3y = 10 er prarallel med linjen m: y = 2x +4 Beregn k Nogen der kan hjælpe mig med hvordan jeg skal gøre :) ? -
HTX 1-10
ForumindlægNu skal jeg forhåbenlig selv på HTX. Er det noget jeg kan glæde mig til vis jeg elsker fysik/kemi og historie og matematik. er det sjovt kedlig Spændene?. eller sidder i bare og Gamer Cs.- World of warcraft.- eller bare wc3 ;D -
Noter til eksamen søges..
ForumindlægHej.. Er der nogen der har lavet oversigt over diverse emner til 1- årigt matematik A-niveau, som er brugbart til eksamen. Så er jeg intresseret i dem. Hvordan vil eksamenspørgsmål lyde og andre god råd til mat A mundtlig eksamen. Tak på forhånd! -
eksamens-spørgesmål
Forumindlæghej, jeg skal til ekasamen i matematik A niveau og kunne godt tænke mig en hjemmeside (el. noget) hvor man kunne finde alle de mulige spørgesmål man kunne komme op i indenfor et givent emne. altså alle de spørgesmål jeg kunne trække indenfor fx vektorer, integralregning, rumgeometri ... på f... -
Prøver igen
ForumindlægMå have hjælp til at løse følgende opgave da jeg er så blank til matematik, kom endelig med udregning og resultat, opgaveteksten er som følger: En tredjegradsfunktion f har nulpunkterne: -0,5 , 1 og -2 Opskriv forskriften til funktionen f. -
Optimeringsopgaver
ForumindlægJeg sidder og prøver at løse nogle opgaver om optimering. Det hadler om bog Eksamensopgaver i matematik (mørke blå): 5.025, 5.038, 5.039, 5.046, 5.064 En der har lavet disse opgaver eller kan hjælpe med disse? På forhånd tak for hjælpen
