Søgning på: Redegørelse for lille rødhætte. Resultater: 18461 til 18480 af 31547
-
Hjælp
ForumindlægJeg skal redegøre for problemet med The Millenium Bridge og lave en analyse heraf? Er der nogen som kan hjælpe. Jeg har selv disse links, kan jeg via dem besvare dette spørgsmål: http://www.arup.com/MillenniumBridge/index.html og http://www.arup.com/MillenniumBridge/indepth/pdf/linking_london.pd... -
Den Russiske rev.
ForumindlægHello folks...Jeg skal snart til at skrive historie opgave, min probelmformulering lyder..:"Redegørelse for den politiske baggrund for de 2 rev. i Rusland 1917, en analyse af Lenins rolle og en vurdering af årsagerne til okt. rev."Tænkte på om der var nogen som havde skrevet om det samm... -
novelle
ForumindlægHej Jeg vil i min dansk historie opgave redegøre for minimalisme. Analysere og sammenligne en novelle af helle helle og naja marie aidt samt perspektivere til postmodernisme. Jeg havde oprindeligt tænkt mig at analysere to noveller af naja men valgte istedet helle helle. Jeg ville høre... -
SRP- Fukushima ulykken og energipolitik
ForumindlægHej, Jeg søger lidt hjælp til min kommende SRP-opgave. Jeg har valgt at skrive i fagene Samfundsfag og Naturgeografi. Jeg har problemer med at finde en afgrening i forhold til samfundsfagsdelen. Jeg vil derfor spørge, om der er nogle der har en idé til, hvad man kan analysere ud fra ovens... -
Xenofon - Athens fald
ForumindlægHejEr der andre end min klasse, der har læst Xenofon - Athens Fald? Vi har læst den, men gennemgik den aldrig i klassen, så det er ret fucked... Nu sidder jeg her og skal finde ud af, hvad jeg skal sige til eksamen, hvis jeg skulle være så uheldig at trække den..Da det er en historisk tekst synes... -
mundtlig årsrøve 1.g linjens ligning
Forumindlægskal op til mundtlig årsprøve her i næste uge. Jeg har fået emnerne jeg kan komme op i. et af 'delspørgsmålene' går ud på at redegøre for linjens ligning. Mit spørgsmål er så: hvad skal man fortælle. Forskriften for linjens ligning skal man nok fortælle om, men hvad kan man ellers sig?og ... -
Dansk økonomsik krise i 1930 - årsager?
ForumindlægJeg har fået spørgsmålet: "Redegør for årsagerne til den økonomsike krise, som Danmark oplevede i 30'erne, og for de midler med hvilke politikere søgte at imødegå og afbøde konsekveserne. Der skal inddrages historiske kilder." Mit spørgsmål går her på om hvilke årsager ANDRE e... -
Analyse af "To gange mødt" af Henrik Pontoppidan
ForumindlægJeg er igang med at skrive en dansk-historieopgave som er for til d. 27. april. Jeg har læst den, jeg kan bare intet forstå af denne tekst og det gør at jeg ikke kan gå igang med mine redegørelser som er at analysere teksten! :/ Håber virkelig der er en sød en der vil skrive en referat af den, ... -
Konjunktur opgave
ForumindlægHej Jeg har fået en opgave hvor jeg skal svare på disse spørgsmål. Ved at nogle af disse ting er allerede diskuteret her inde! Redegør for konjunkturbegrebet og betydningen af konjunktur og trend. Sammenlign konjunkturforløbene i Danmark med et selvvalgt land siden 1990. Hvilket land skal det væ... -
Differentialligningers formål
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at skrive SRO (juhu) og skriver i matematik og bioteknologi med problemstillingen: Er matematiske vækstmodeller anvendelige til at beskrive biologisk vækst? Jeg skal redegøre for differentialligningerne bag eksponentiel og logistisk vækst, hvilket jeg har gjort, men jeg ... -
srp usa som førende magt
ForumindlægHej jeg sidder og skal til at skrive SRP om USA som førende verdensmagt, min problemformulering lyder: i min opgave skal jeg kort redegøre for USAs skiftende roller i det internationale samfund gennem de sidste 100 år. analysere mindst en af Obamas taler med henblik på løfter før embedet ... -
EPR Spørgsmål :) HF
ForumindlægHjæææææææælp! jeg prøver at lave en problemformulering til min EPR : Mit overordnet spørgsmål : Hvad var ungdomsoprøret og Hvilken betydning har ungdomsoprøret i 1960érne haft for det danske samfund?". en redegørelse af de samfundsmæssige forhold i Danmark op til ungdomsoprøret i 1960´erne, ... -
Radius af en exoplanet
ForumindlægHej alle, Jeg sidder og er igang med en fysikopgave, hvori jeg bliver bedt om: "Redegør for formel 7, s. 23" artiklen kan ses på linket: http://www.kvant.dk/upload/kv-2010-3/kv-2010-3-HK-exoplaneter.pdf Formlen hedder rplanet/Rstjerne=√D hvor D er den procentvise svækkelse a... -
SRP-Hjælp - Løsningsmodeller til nuværende økonomiske krise?!
ForumindlægHej Jeg sidder i øjeblikket med det sidste spørgsmål i min SRP. Spørgsmålet lyder: Vurder forskellige løsningsmodeller til den nuværende økonomiske krise, og inddrag herunder forskellige økonomiske teoriers syn på statslig styring af økonomien". Jeg har allerede tænkt på nogen af ... -
Bestemmelse af differentialligning :)
ForumindlægJeg har fået til opgave at redegøre og løse Fourier's differentialligning for varmeledning igennem en væg: Q = - λ · A · (dT/dx) Q = Varmestrømmen (Js^-1) λ = Materialets varmeledningsevne A = Arealet T = Temp x = Stedet i materialet Er der nog... -
vandret tangent og monotoniforhold
ForumindlægHej!Jeg har en opg der går ud på følgende:En funktion f er givet ved f(x)=x^4-8x^3+22x^2-24x+13Bestem f'(x), og gør rede for at grafen f har vandret tangent i punktet P(2,(f(2)): f'(x)=4x^3-24x^2+44x-24Hvordan laver jeg den redegørelse for den vandrette tangent? -
Produktionsvirksomhed fremstiller en vare.
ForumindlægMatematik c hhx side. 146 opgave 2: Hej jeg skal bruge lidt hjælp da jeg ikke forstår denne opgave. En produktionsvirksomhed fremstiller en vare. I den forbindelse er der nogle faste omkostninger på 12.000 kr. og variable omkostninger på 1.4 kr. pr. stk. Virksomheden kan sælge hele deres pr... -
Hjælp til SRP opgave
ForumindlægHej. Jeg har fået denne opgaveformulering og vil høre om nogen af jer kender noget til min opgave? På forhånd tak :) Emne: Ondskab Opgaveformulering: Du bedes redegøre for relevante begreber omhandlende påvirkningsstrategier, der fremmer ondskab, idet du tager udgangspunkt i udvalgte d... -
MUSIK
ForumindlægHej...Jeg skal skrive 3.G opgave i musik omkring The Doors og 60-70'erne som en musikhistorisk periode foruden skal jeg også redegøre for udviklingen i samfundet på den tid og indflydelsen på musikken.Ville høre om der var nogen af jer der lå inde med opgaver omkring ovennævnte eller evt. nog... -
Udspænder kvadrat - vektor
ForumindlægOkay, shit. Sidder med 2 opgaver, jeg ikke lige ved, hvordan jeg skal tackle. vi har vektor a = (0;2;2) og b=(√6; -1;1) a) redegør for at a og b udspænder et kvadrat b) om vektor c oplyses at c sammen med a og b udspænder en terning. Angiv de koordinatsæt som c kan have. Jeg har ingen anels...
